Acasă Actualitate De la 1 februarie. Zeci de taxe nefiscale, eliminate!

De la 1 februarie. Zeci de taxe nefiscale, eliminate!

181

De la 1 februarie 2017, a intrat în vigoare decizia Guvernului României privind eliminarea unor taxe nefiscale. Taxele pe care, în prezent, atât persoane fizice, cât şi firme, printre acestea numărându-se taxa de mediu pentru maşini, taxa radio-TV şi cea de cazier judiciar. Guvernanţii au decis eliminarea taxelor şi pentru a veni în sprijinul cetăţenilor şi, prin această decizie, se reduce timpul petrecut la cozi, în faţa ghişeelor, pentru plata acestora, dar şi eficientizarea instituţiilor publice prin simplificarea şi fluidizarea proceselor interne, după cum se arăta în expunerea de motive a legii.

TIMBRUL DE MEDIU. Ordonanţa de Urgenţă 9/2013, care reglementează taxa auto pentru autovehicule va fi abrogată. Astfel, măsura va duce la impulsionarea tranzacţiilor în domeniu şi reducerea timpului necesar achiziţionării unei maşini. Latura cealaltă a hotărârii de guvern e că,
odată cu scoaterea taxei de mediu, mii de oameni se vor grăbi să-şi înmatriculeze maşinile la mâna a doua şi vor fi introduse în ţară maşini vechi sau foarte vechi, pentru care taxa de mediu costa mult mai mult decât preţul maşinilor.
TAXA RADIO-TV. Atât pentru persoane fizice, cât şi pentru cele juridice, taxa este eliminată, cheltuielile de bază ale radioului şi ale televiziunii naţionale urmând a fi susţinute de la bugetul de stat. Această taxă, era inclusă în factura de energie electrică, fiind de 6,5 lei pentru persoane fizice (4 lei pentru TVR, 2,5 lei pentru Societatea Naţională de Radiodifuziune) şi 30 de lei pe lună pentru firme. Fără taxe pentru înfiinţarea firmelor. De la 1 februarie, antreprenorii îşi vor putea înfiinţa gratuit societăţi, taxele percepute până acum pentru înmatricularea unei firme urmând să fie eliminate.
TAXE REGISTRUL COMERŢULUI. Acelaşi document prevede şi eliminarea taxelor percepute pentru înscrierea de menţiuni în Registrul Comerţului, cu scopul de a încuraja antreprenoriatul şi de a îndepărta impedimentele în dezvoltarea unui mediu de afaceri competitiv în România.
22 DE TAXE PERCEPUTE DE MAI. Printre taxele eliminate se numără şi cele percepute pentru diferite servicii prestate de structurile Ministerului Afacerilor Interne. În total, dispar 22 de taxe care ţin de regimul permiselor de conducere şi a înmatriculării autovehiculelor, taxe extrajudiciare de timbru şi taxe consulare pentru servicii prestate în domeniul evidenţei persoanelor şi al stării civile. Astfel, vor fi eliminate opt taxe pentru eliberarea unor documente la ghişeele Direcţiei Regim Permise şi Înmatricularea Vehiculelor, astfel: Taxă examinare obţinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile şi subcategoriile A, A1, B, B1 şi B+E – 6 lei; Taxă examinare obţinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile şi subcategoriile C, C1, Tr, D, D1, CE, DE, C1E, D1E, Tb şi TV – 28 de lei; Taxă examinarea persoanelor cărora le-a fost anulat permisul de conducere, pentru categoriile cuprinse în permisul anulat, precum şi a persoanelor care au fost respinse de 3 ori la examenul pentru obţinerea aceleiaşi categorii a permisului de conducere, precum şi pentru persoanele care nu au absolvit o şcoală de conducători de autovehicule, cu excepţia celor pentru categoriile B, B1, B+E – 84 de lei; Taxă înmatriculare permanent sau temporară pentru autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată de până la 3.500 kg inclusiv – 60 de lei; Taxă înmatriculare permanent sau temporară pentru autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3.500 kg – 145 de lei; Taxă de autorizare provizorie a circulaţiei autovehiculelor şi remorcilor neînmatriculate permanent sau temporar – 9 lei; Taxe de autorizare a circulaţiei pentru probe a autovehiculelor şi remorcilor – 414 de lei; Înregistrarea cererilor persoanelor fizice şi juridice privind furnizarea unor date din Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, precum şi din Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare şi din registrele judeţene şi al municipiului Bucureşti de evidenţă a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare – cinci lei. Cât vom plăti pentru paşapoarte. Intrarea în vigoare a Legii nr. 1/2017 privind eliminarea unor taxe şi tarife a determinat şi scăderea costurilor pentru paşapoarte.
Astfel, din COSTUL PAŞAPORTULUI vor fi eliminate taxa pentru serviciul public prestat, respectiv 22 de lei, şi tariful suplimentar pentru eliberarea paşaportului simplu temporar, respectiv 100 de lei; pentru paşaportul simplu electronic (cu valabilitate 5 ani, eliberat persoanelor peste 12 ani) – 258 de lei (în prezent 280 de lei), pentru paşaportul simplu electronic (cu valabilitate 3 ani, eliberat persoanelor sub 12 ani ) – 234 de lei (în prezent 256 de lei) şi pentru paşaportul simplu temporar (cu valabilitate un an) – 96 de lei (în prezent 218 lei). Totodată, alte şase taxe extrajudiciare de timbru şi două taxe consulare pentru servicii prestate în domeniul evidenţei persoanelor şi al stării civile vor fi eliminate.
Taxa pentru eliberarea certificatelor de atestare a cetăţeniei şi a domiciliului; eliberarea copiei de pe decizia de schimbare a numelui; eliberarea şi preschimbarea actelor de identitate pentru cetăţenii români; înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei; eliberarea cărţii de identitate provizorii – cinci lei; Taxa pentru schimbarea numelui – 15 lei; Taxa pentru eliberarea certificatelor de atestare a cetăţeniei şi a domiciliului – 22 lei, Taxa pentru identificarea unei persoane pe teritoriul României – 35 lei. Certificatul de cazier judiciar, gratuit
ELIMINAREA TAXEI PENTRU CAZIERUL JUDICIAR. Una dintre taxe plătite de români, care va fi eliminată, este cea pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar, în valoare de 10 lei. Atât persoanele fizice, cât şi persoanele juridice, vor beneficia de această prevedere. Pe lângă aceasta, vor fi eliminate alte trei taxe: pentru aplicarea, de către instituţiile prefectului, a apostilei pe actele oficiale administrative, la solicitarea persoanelor fizice (22 de lei) sau juridice (44 de lei), precum şi înregistrarea cererilor pentru aplicarea apostilei (3 lei).

Măsurile guvernamentale vin în sprijinul debirocratizării instituţiilor şi eliminarea cozilor mari de la ghişee, şi uşurarea muncii angajaţiilor instituţiilor publice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.