Date financiare și operaționale
- Cifră de afaceri de 564 de milioane de lei, comparativ cu 598 milioane de lei, în T1 2015;
- EBIT de 23 de milioane de lei, față de un EBIT de 96 de milioane de lei, în T1 2015;
- Producție de aluminiu primar de 68.000 tone, comparativ cu 66.300 tone, în T1 2015;
- Producție de aluminiu procesat de 19.900 tone, comparativ cu 20.900 tone, în T1 2015.
Slatina, 16 mai 2016 – Alro S.A. (BVB: ALR, „Compania” sau „Alro”), cel mai mare producător de aluminiu din Europa continentală (exceptând Rusia şi Peninsula Scandinavă) a înregistrat un profit net ajustat* de 41 de milioane de lei, comparativ cu 23 de milioane de lei, în perioada similară din 2015.
Cifra de afaceri a companiei a fost de 564 de milioane de lei, în scădere de la 598 milioane de lei, în perioada similară din 2015.
„Rezultatele financiare pentru primul trimestru demonstrează, încă o dată, că piaţa aluminiului este volatilă şi doar programe de investiţii susţinute şi pe termen lung, ca cele implementate de noi, ne pot ajuta să ne păstrăm poziţia la nivel local şi global”, a declarat Marian Năstase, Președintele Consiliului de Administrație al Alro. “Începutul de an a fost caracterizat de un nivel redus atât al cotaţiilor aluminiului pe bursele internaţionale, cât și al primelor de vânzare, ceea ce s-a reflectat într-o cifră de afaceri în scădere față de perioada similară a anului trecut. Această reducere a preţului a fost, parţial, compensată de vânzările de produse cu valoare adăugată mare, care au fost mai mari din punct de vedere cantitativ, precum si de deprecierea leului în fața dolarului american in T1 2016 față de T1 2015. Astfel, în ciuda condițiilor de piață dificile, Alro reușește să obțină profit operațional și totodată să genereze fluxuri de numerar pozitive din activitatea operațională”.
În perioada analizată, Alro a crescut vânzările de aluminiu, atât în sectorul primar, cât şi în cel procesat. Astfel, pe segmentul de aluminiu primar, Alro a înregistrat vânzări mai mari cu 23%, în special datorită livrărilor de bare şi de sârmă, care au crescut cu 4.500 de tone şi, respectiv cu 2.500 de tone. In cadrul segmentului de aluminiu procesat, vânzările au crescut din punct de vedere cantitativ cu 4%, datorită livrărilor de benzi şi table subţiri, care au fost cu 1.000 de tone mai mari comparativ cu T1 2015.
Cu toate acestea, Compania a înregistrat un EBIT în scădere, de 23 milioane de lei, faţă de 96 milioane de lei, înregistrat în T1 2015, pe fondul reducerii semnificative a preţului aluminiului la Bursa Metalelor de la Londra (LME). Dacă în T1 2015, cotaţiile au oscilat in jurul valorii de 1.800 USD/tonă, în T1 2016 acestea au scăzut semnificativ la o medie de circa 1.500 USD/tonă.
Pe de alta parte profitul net al Alro a crescut, de la 6 milioane de lei, în primul trimestru al lui 2015, la 27 milioane de lei, în T1 2016, o influență importantă venind din diferențele de curs valutar aferente reevaluării împrumuturilor bancare denominate in valută.
În ciuda volatilităţii pieţei aluminiului, Alro îşi continuă, şi în 2016, strategia sa pe termen lung, mizând pe o creștere a ponderii și a cantităţii produselor cu valoare adăugată, precum și pe reducerea dependenței energetice prin scăderea continuă a consumurilor și creșterea gradului de reciclare a deșeurilor de aluminiu. Pentru aceste investiţii, compania a aprobat un buget de 53 milioane de dolari pentru anul 2016, sursele de finanțare ale acestuia fiind în proporție semnificativă deja asigurate.
Rezultatele financiare trimestriale sunt disponibile într-un document separat pe website-ul ALRO S.A: www.alro.ro
*Rezultatul net ajustat reprezintă rezultatul net plus/(minus) cheltuială/(venit) cu/din deprecierea imobilizărilor, plus/(minus) pierdere/(câștig) din instrumente financiare derivate care nu se califică pentru aplicarea contabilității de acoperire a riscurilor, plus/(minus) cheltuieli/(venit) cu/din impozitul pe profit amânat.
Având în vedere impactul semnificativ generat de marcarea la piață a instrumentelor financiare derivate care nu se califică pentru contabilitatea de acoperire, începând cu primul trimestru al anului 2013, Conducerea Companiei a decis că indicatorul, Rezultat net ajustat reprezintă un indicator mult mai relevant pentru a urmări performanța financiară a Companiei.
Cifrele pentru Alro S.A. incluse în acest comunicat de presă reprezintă rezultate financiare trimestriale și sunt raportate în conformitate cu Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 1286/2012 cu modificările ulterioare, care este în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) adoptate de Uniunea Europeană, cu excepția IAS 21 Efectele variației cursurilor de schimb valutar cu privire la moneda funcțională.
Notă pentru editori:
Alro este o subsidiară a Vimetco N.V., companie globală de aluminiu primar şi procesat, integrată pe verticală. Alro este cel mai mare producător de aluminiu din Europa Continentală(exceptând Rusia şi Peninsula Scandinavică), având o capacitate de producţie instalată de 265.000 tpa.
Principalele pieţe de desfacere pentru produsele Alro sunt Uniunea Europeană (Ungaria, Polonia, Grecia, Germania şi România). Compania are exporturi în SUA şi Asia. Combinatul este certificat pentru conformitate cu ISO 9001 pentru managementul calităţii şi are certificatele NADCAP şi EN 9100 pentru unităţile de producţie pentru industria aerospaţială, precum şi certificatul ISO TS 16949 pentru industria auto, iar produsele sale respecta standardele de calitate pentru aluminiul primar ale Bursei de Metale din Londra (London Metals Exchange – LME), cât şi standardele internaţionale pentru produsele laminate plate.