Miercuri, 10 mai a.c., la Bucureşti, a avut loc un marş de protest în faţa Palatului Victoria, iar membrii Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, Federației Sindicatelor din
Educație „SPIRU HARET” și Federației Naționale Sindicale „ALMA MATER“, s-au deplasat până la Parlamentul României, unde şi-au strigat revendicările.
Sindicaliştii revendică o serie de acţiuni:
– Majorarea salariilor personalului din învățământ, în conformitate cu importanța socială a muncii prestate, plecând de la principiul salariul profesorului debutant să fie cel puțin egal cu salariul mediu brut pe economie, salarizarea întregului personal didactic de predare urmând să se realizeze în mod progresiv, în raport de funcție, studii, vechime și grad didactic;
– Instituirea regulii indexării anuale a salariilor personalului plătit din fonduri publice, cu rata inflației;
– Plata orelor suplimentare efectuate de personalul didactic auxiliar și nedidactic;
– Acordarea sporurilor pentru condiții de muncă personalului din învățământ;
– Acordarea drepturilor prevăzute în legislația în vigoare și contractele colective
de muncă aplicabile (decontarea navetei, plata indemnizației de instalare, acordarea
concediului de odihnă suplimentar, compensarea în bani a concediului de odihnă
neefectuat etc.);
– Creșterea anuală a investițiilor în învățământ, pentru îmbunătățirea bazei
materiale și a infrastructurii;
– Renunțarea la aplicația EduSal și înlocuirea acesteia cu un program informatic
de salarizare gestionat și administrat de Ministerul Educației.
La aceste mişcări de protest au fost prezenţi şi membri din judeţul Olt, reprezentanţi de preşedintele Sindicatului Învăţământului Preuniversitar Olt, Ionel Barbu. Ca de fiecare dată, cu cinste de dascălul Ionel Barbu, sindicaliştii din învăţământul oltean merg pe mâna celui care, cu implicare, le-a apărat drepturile. Ca şi ceilaţi membri din celelalte sindicate ale blocului sindical din învăţământ, şi cei de la Olt sunt de acord cu declanşarea grevei generale.
Acțiunile de protest urmăresc să atragă atenția asupra problemelor cu care se confruntă
sistemul de învăţământ românesc, în mod special, angajaţii – personalul didactic,
nedidactic şi didactic auxiliar.