Acasă Interviu Interviu cu dascălul Steluţa Dan, inspector şcolar general adjunct al ISJ Olt

Interviu cu dascălul Steluţa Dan, inspector şcolar general adjunct al ISJ Olt

647

“Rolul şcolii, al cadrelor didactice, este foarte important, însă implicarea părinţilor în viaţă şcolară este o condiţie sine qua non”

 

De 18 ani, dascăl cu abnegaţie,  fost director al Colegiului Naţional Agricol „Carol I” din Slatina, iar în timpul liber mamă devotată, Steluţa Dan este omul care întotdeauna are la el vorbe bune, spuse mereu pe un ton cald. Iar profesionalismul a fost mereu cartea sa de vizită.

Despre numirea recentă ca adjunct al ISJ, despre proiectele prin care se doreşte combaterea abandonului şcolar, despre rolul părinţilor în viaţa şcolarului şi despre reformele din învăţământ, printre altele, ne vorbeşte cel mai nou inspector şcolar general adjunct al ISJ Olt, în interviul de faţă.

 

– Recent s-a revenit la formulA de un general şi doi adjuncţi. Cât de necesar este un al doilea adjunct şi care sunt sarcinile din fişa postului?

– ISJ Olt a mai funcţionat în trecut cu o astfel de organigramă. Decizia MECS de a suplimenta cu încă un post de inspector şcolar general adjunct vine în întâmpinarea facilitării problemelor complexe cu care se confruntă Inspectoratul Şcolar. Postul creat ajută la o mai bună coordonare şi gestionare a situaţiilor repartizate pe cele două domenii: curriculum şi inspecţie şcolară şi management instituţional. Atribuţiile mele în cadrul ISJ Olt, conform fişei postului, sunt pe domeniul curriculum şi inspecţie şcolară şi îndeplinirea sarcinilor repartizate de inspectorul şcolar general.

 

– Depolitizarea învăţământului va putea fi vreodată realizată?

Faptul că după aproximativ 10 ani, MECS organizează concursuri pentru ocuparea funcţiilor de inspectori şcolari într-o transparenţă verificată prin publicarea şi popularizarea termenelor şi condiţiilor de ocupare a acestor posturi, demonstrează dorinţa guvernului, prin intermediul ministerului, de a selecta dascăli cu portofoliu profesional, pregătiţi să pună în aplicare politicA guvernului în domeniul educaţiei.

 

– Cum se mai combate la Olt abandonul şcolar?

– Atât la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean Olt, cât şi la nivelul unităţilor de învăţământ s-au constituit în repetate rânduri grupuri de lucru care au monitorizat şi analizat ratele de abandon şcolar şi absenteism a elevilor. În baza acestor analize s-au scris şi implementat proiecte care au avut ca scop identificarea tinerilor cu risc de abandon şcolar şi cuprinderea lor în programe coerente de pregătire suplimentară şi susţinere financiară care au condus la îmbunătăţirea frecvenţei elevilor. Aceste proiecte au completat programele sociale derulate la nivel naţional („Bani de liceu” , care se adresează elevilor dIN învăţământul liceal, programul social „ Euro 200” – de achiziţie a calculatoarelor, programul de distribuire a rechizitelor şcolare, subvenţionarea transportului elevilor). În concluzie, ISJ Olt este preocupat permanent de scăderea ratei de abandon şcolar şi vine în sprijinul elevilor cu programe care să susţină nevoile acestora.

 

– Pe cine vedeţi inspector şcolar general la Olt?

– Cunosc foarte mulţi dascăli competenţi în judeţul Olt care îndeplinesc condiţiile de ocupare a funcţiei de inspector şcolar general, dar pentru aceasta trebuie, în primul rând, să-şi dorească să ocupe un astfel de post, să se înscrie la concurs, să între în competiţie şi să fie cel mai bun. Cel care va reuşi, va fi inspectorul şcolar general al judeţului Olt.

 

– Dar pe dumneavoastră v-ar tentă această funcţie?

– De 18 ani sunt profesor în sistemul de învăţământ preuniversitar, iar în această perioada, timp de 7 ani, am fost directorul Colegiului Naţional Agricol „Carol I”, activitate care mi-a adus multe satisfacţii. Având în vedere experienţa acestor ani, m-am înscris la concursul pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar general adjunct al I.S.J. Olt, promovarea acestui concurs constituind, în prezent, principalul meu obiectiv, străduindu-mă, însă, să nu las pe ultimul plan, celelalte atribuţii profesionale.

 

– Care credeţi că ar fi soluţia pentru ca elevii să promoveze examenele de sfârşit de ciclu?

– Succesul şcolar, concretizat prin promovarea examenelor de sfârşit de ciclu, reprezintă un summum de acţiuni ale tuturor factorilor implicaţi în procesul instructiv-educativ. Rolul şcolii, al cadrelor didactice, este foarte important, însă implicarea părinţilor în viaţă şcolară este o condiţie sine qua non. În ciclul preprimar şi continuând cu cel primar se formează competenţele şcolare de baza, de aceea, le consider esenţiale în promovarea ulterioară a examenelor.

 

– Sunt benefice atâtea reforme în învăţământ şi cum aţi vedea dumneavoastră reforma perfectă?

– Orice reforma este benefică prin însăşi intenţia de a schimba în bine, dacă nu pe plan material, măcar în mentalitatea oamenilor. O reforma perfectă ar fi ceva ideal. Puţine ţări din lume se pot laudă cu asta, dar au avut la dispoziţie ani buni în care au perfectat sistemele de învăţământ. Ştim cu toţii că pentru această este nevoie susţinere financiară . Însă o reforma se face cu oameni ale căror calităţi ar trebui să fie apreciate. Recunoaşterea meritelor reprezintă o motivaţie, un impuls în promovarea unor acţiuni de calitate.

 

Mesajul pascal al dascălului Steluţa Dan pentru cadrele didactice, elevii şi părinţii din judeţul Olt:

„Pentru că se apropie cea mai veche şi importantă sărbătoare a creştinătăţii, care a adus omenirii speranţa mântuirii şi a vieţii veşnice, doresc să transmit un mesaj cadrelor didactice, elevilor şi părinţilor acestora ca: Lumina Sfântă a acestei mari Sărbători să le călăuzească paşii, să le aducă sănătate şi fericire care să dăinuie veşnic în preajma dumnealor”.

2 COMENTARII

  1. CU TOT RESPECTUL PENTRU DNA STELUTA DAN UN OM DEOSEBIT . MI-A FOST DIRECTOR SI PROFESOR ESTE PERSOANA POTRIVITA LA LOCUL POTRIVIT MULT SUCCES PE MAI DEPARTE VA DORESC SI TOT BINELE DIN LUME STIMATA DNA.

  2. imi fac putin timp si va raspund la toate intrebarile
    1.Nu era necesara prezenta unui alt Ins. Adjunct. Functia este politica de la Minister, mai precis de la Albota.
    2. Asa cum am precizat mai sus…. functia e politica deci raspunsul la depolitizare este NICIODATA.
    3. Abandonul scolar nu se combate la OLT.
    4.Pe cine da mai mult. Pot fi 100 de candidati … ia cine trebuie.
    5. 100% DA . La cit de spagara sunt ar fi nemaipomenit.
    6. Sa plateasca mai mult celor din comisie…
    7. Reforma care???? Numai timpiti cred in reforma atita timp cit nu se face nimic. Invatamintul obligatoriu trebuie sa fie de 8 clase si scoasa finantarea pe elev care nu face altceva decit sa fie promovati elevi care nu stiu sa scrie in clasa a-XIa
    9.Cu cit dati mai mult cu atit va fi mai bine pentru mine.
    P.S. Ma mira comentariul lui Iulian Popoviciu… Stie cita spaga a luat dinsa de la elevi si profesori pe timpul mandatului de DIRECTOR din epoca VILCOV? Sunt sigur ca DNA stie…. Veti vedea!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here