Anul acesta, la Olt, rezultatele la Evaluare Naţională 2015 Olt sunt mai bune decât cele din anii trecuţi, fiind în creştere. Dupa soluţionarea contestaţiilor, rezultatele finale la Evaluarea Nationala arată ca numărul mediilor de 10 a crescut, astfel dacă iniţial erau 10 elevi olteni care aveau 10 pe line, acum sunt 26. 26 de elevi la care pun judeţul Olt pe harta naţională a reuşitelor elevilor care benificază de invăţământul românesc. Dintre cei 3.800 de elevi care s-au înscris la examenul din acest an, 2.623 au primit medii între 5 şi 9,9. Rezultatele finale la Evaluarea Naţională arată un rezultat 77,74% al elevilor olteni care au luat medii între 5 şi 9,99, dar şi un număr total de 26 de elevi care au obţinut 10 curat la cele două materii: limba-română (2.921 de elevi – 86,13% din totalul înscrişilor – au între 5 şi 9,99, iar 77 de elevi au fost notaţi cu nota 10) şi matematică (2.194 de elevi – 65,02% din totalul înscrişilor – au note cuprinse între 5 şi 9,99, iar130 au obţinut nota 10).
În continuare, vă prezentăm lista cu cei 26 de elevi care au obţinut 10 pe linie la Evaluarea Naţională 2015:
Anca P. Silvia Gabriela – Şcoala Gimnazială „Eugen Ionescu” Slatina;
Barbu C. Simina Andreea – Şcoala Gimnazială „Eugen Ionescu” Slatina;
Băcanu M. Andreea Claudia – Şcoala Gimnazială „Eugen Ionescu” Slatina;
Ciorceanu I. Andrei Răzvan – Şcoala Gimnazială „Eugen Ionescu” Slatina;
Colceag G. Ioana – ŞCOALA Gimnazială „Gheorghe Magheru” Caracal;
Deliu A. Adrian Silviu Ştefan – Colegiul Naţional „A. I. Cuza” Corabia;
Dinu M.V. Darius Andrei – Şcoala Gimnazială Nr.2 Caracal;
Dinu S. Iulia – Şcoala Gimnazială „Virgil Mazilescu” Corabia;
Duţă I. Mihai – Liceul cu Program Sportiv Slatina;
Encea M. Ioana Cătălina – Şcoala Gimnazială „Eugen Ionescu” Slatina;
Ene A. Daniela Iuliana – Şcoala Gimnaziala „Gheorghe Popescu” Margineni Slobozia;
Galaon C. Georgeta lavinia – Şcoala Gimnaziala „Vlaicu Vodă” Slatina;
Grozăvescu I. Rareş Dimitrie – Şcoala Gimnazială „Gheorghe Magheru” Caracal;
Gruia C.C. Maria Diana – Colegiul National „Ion Minulescu” Slatina;
Lică G. Maria Cristina – Colegiul National „Ion Minulescu” Slatina;
Manda E. Bogdan Florin – Şcoala Gimnaziala Nr.3 Slatina;
Neacşu M. Vanessa Nicoleta – Şcoala Gimnazială „Eugen Ionescu” Slatina;
Olteanu M. Cristiana Ştefania – Şcoala Gimnazială „Eugen Ionescu” Slatina;
Pavel C.C. Raluca Maria – Colegiul Naţional „Ionita Asan” Caracal;
Popescu C. Andreea Claudia – Colegiul Naţional „A. I. Cuza” Corabia;
Popescu C. Raluca Andreea – Şcoala Gimnazială „Eugen Ionescu” Slatina;
Raliţă V. Andreea Mădălina – Şcoala Gimnazială Nr.3 Slatina;
Staicu G. Giorgiana – Şcoala Gimnaziala „Vlaicu Voda” Slatina;
Ţenea N. Andreea Bianca – Şcoala Gimnazială „Nicolae Titulescu” Caracal;
Vlad C. Răzvan Mihai – Şcoala Gimnazială „Eugen Ionescu” Slatina;
Vrancea C. Oana Roxana – Şcoala Gimnazială „Nicolae Titulescu” Caracal.
Ar trebui facute cateva observatii: 1) Subiectele au fost bine alcatuite. 2) Interpretarea facuta de ISJ este falacioasa. 3) Intr-un sistem de invatamant in care lipsesc standardele nu putem vorbi de validitate ( masura in care rezultatele examenelor pot fi considerate ca reflectand cu adevărat nivelul competentelor). 4) Multi profesori , spre cinstea lor, au discutat cu elevii si parintii aceste aspecte. 5) Pot parintii si copiii sa-si dea seama, in urma unui asemenea profesionalism , daca a meritat efortul financiar si renuntarea la bucuriile copilariei generate de meditatiile excesive si in marea lor majoritate dubioase calitativ ?. 6) Cati dintre acesti minunati parinti si copii au aflat de la profesori, pentru autoevaluare, despre ZPD (Zone of Proximal Development) si despre ce inseamna RUBRICS ?. Cunoastem profesori care au facut acest lucru. Din pacate credem ca daca i-am numi le-amface un mare rau.
Iată opinia GRI : Daca transpareta apei a crescut cu 14% putem trage concluzia ca aceasta este de mai buna calitate? Daca specialistii de la ISJ ar face o matrice de specificatie utilizand RBT (taxonomia Bloom revizuita) ar constata ca subiectele au fost preponderent la nivelul reamintire – aplicare. Adica ROTE LEARNING . Asteptam interpretarea profesionista a razultatelor! ; GRI (Grupul pentru Reforma Invatamantului ) apreciaza opinia Dlui Rusu drept optimista desi acesta a facut completarea ca ar fi vorba doar de nivelul factual al cunostintelor. In urma unor discutii aprinse GRI a reusit cu dificultate sa incadreze subiectele doar la nivelul unistructural a taxonomiei SOLO (Structure of the Observed Learning Outcomes, Biggs-Collis) .GRI este de parere ca asistam la o manipulare grosolana a elevilor si parintilor. Declaratia Inspectorului General : Pentru ca diferenta dintre 3.800 de elevi inscrisi si cea de 3.374 de elevi prezenti la Evaluarea Nationala o constituie elevi care au ales ca traseul lor educational sa mearga pe filiera profesionala, ni se pare halucinanta. Tocmai acestia trebuiau sa fie evaluati cu un test de asemenea coplexitate . In viziunea ISJ acestia trebuie sa ramana la nivelul pre-structural (SOLO). O EVALUARE relevanta (valida si fiabila) trebuia sa fi continut 60% din itemi la nivelul superior al taxonomiilor(multistructural,relational,extended abstract-SOLO sau RBT-a analiza,a evalua,a crea). Dragi TOVARASI ! Invatamantul nu trebuie confundat cu INTRECEREA SOCIALISTA
Ne bucura rezultatele acestor elevi . Sugeram elevilor si parintilor urmatorul exercitiu . Construiti un test la matematica cu continut identic inlocuind intrebarile inchise cu unele deschise si (sau) pe cele convergente cu unele divergente. E.g. : Intrebarea noua sa sune asa: determinati valorile lui x pentru care E(x) are o anumita valoare. Comparati subiectele date cu cele de la sesiunea speciala (10 iunie 2015). Ce concluzie putem trage?Am fost TRASI PE SFOARA?. De catre cine?
Sugeram presei locale ca dupa terminarea examenelor sa initieze o dezbatere televizata pe aceasta tema la care sa participe parinti,elevi, metodisti , practicanti de meditatii pe baza de variante , reprezentanti ai GRI . Figuratia poate fi asigurata de catre conducerea ISJ, directori de scoli , experti in management , mentori , autoritatile locale, reprezentanti ai partidelor politice, etc.