Acasă Învățământ Profesorul Marius Perianu, membru al Delegaţiei României la Olimpiada Balcanică de Matematică...

Profesorul Marius Perianu, membru al Delegaţiei României la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori 2015

802

În perioada 24-29 iunie, în capitala Serbiei, la Belgrad, a avut loc Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori 2015. La această competiţiea s-au câştigat: o medalie de aur, obţinută de un elev din Constanţa şi cinci medalii de argint de elevi din Bucureşti, Botoşani, şi Bistriţa-Năsăud. La această comeptiţie au participat 19 ţări, dintre care 11 au statut permanent şi opt cu statut de invitat.

Din Delegţia României, a făcut parte, pe lângă profesorii Andrei Eckstein, de la Universitatea Politehnica din Timisoara, si Marius Perianu, de la Colegiul National „Ion Minulescu” din Slatina, fost inspector şcolat de matematică. iar din partea Societăţii de Ştiinte Matematice din Romania a participat, ca observator, profesorul Mircea Aldea Fianu, de la Scoala cu clasele I-VIII nr. 19 din Bucuresti.

2 COMENTARII

  1. Ar trebui facute cateva observatii: 1) Subiectele au fost bine alcatuite. 2) Interpretarea facuta de ISJ este falacioasa. 3) Intr-un sistem de invatamant in care lipsesc standardele nu putem vorbi de validitate ( masura in care rezultatele examenelor pot fi considerate ca reflectand cu adevărat nivelul competentelor). 4) Multi profesori , spre cinstea lor, au discutat cu elevii si parintii aceste aspecte. 5) Pot parintii si copiii sa-si dea seama, in urma unui asemenea profesionalism , daca a meritat efortul financiar si renuntarea la bucuriile copilariei generate de meditatiile excesive si in marea lor majoritate dubioase calitativ ?. 6) Cati dintre acesti minunati parinti si copii au aflat de la profesori, pentru autoevaluare, despre ZPD (Zone of Proximal Development) si despre ce inseamna RUBRICS ?. Cunoastem profesori care au facut acest lucru. Din pacate credem ca daca i-am numi le-am face un mare rau.
    Iată opinia GRI : Daca transpareta apei a crescut cu 14% putem trage concluzia ca aceasta este de mai buna calitate? Daca specialistii de la ISJ ar face o matrice de specificatie utilizand RBT (taxonomia Bloom revizuita) ar constata ca subiectele au fost preponderent la nivelul reamintire – aplicare. Adica ROTE LEARNING . Asteptam interpretarea profesionista a razultatelor! ; GRI (Grupul pentru Reforma Invatamantului ) apreciaza opinia Dlui Rusu drept optimista desi acesta a facut completarea ca ar fi vorba doar de nivelul factual al cunostintelor. In urma unor discutii aprinse GRI a reusit cu dificultate sa incadreze subiectele doar la nivelul unistructural a taxonomiei SOLO (Structure of the Observed Learning Outcomes, Biggs-Collis) .GRI este de parere ca asistam la o manipulare grosolana a elevilor si parintilor. Declaratia Inspectorului General : Pentru ca diferenta dintre 3.800 de elevi inscrisi si cea de 3.374 de elevi prezenti la Evaluarea Nationala o constituie elevi care au ales ca traseul lor educational sa mearga pe filiera profesionala, ni se pare halucinanta. Tocmai acestia trebuiau sa fie evaluati cu un test de asemenea coplexitate . In viziunea ISJ acestia trebuie sa ramana la nivelul pre-structural (SOLO). O EVALUARE relevanta (valida si fiabila) trebuia sa fi continut 60% din itemi la nivelul superior al taxonomiilor(multistructural,relational,extended abstract-SOLO sau RBT-a analiza,a evalua,a crea). Dragi TOVARASI ! Invatamantul nu trebuie confundat cu INTRECEREA SOCIALISTA

  2. Ne bucuram pentru rezultatele personale ale Dlui Perianu. Ne bucura si faptul ca este promotorul unei schimbari de paradigma (Kuhn). Dumnealui si d-NUL Gusatu promoveaza , la cercurile metodice ale profesorilor, spre binele elevilor abordarea COGNITIVISTA (Lakoff): TEACHING AND LEARNING IS LIKE A JORNEY. Astfel l-au suparat pe COPY-PASTE. GRI este nerabdator sa afle opinia acestora despre EXAMENE. Revenim cu opiniile GRI:

    Sugeram elevilor si parintilor urmatorul exercitiu . Construiti un test la matematica cu continut identic inlocuind intrebarile inchise cu unele deschise si (sau) pe cele convergente cu unele divergente. E.g. : Intrebarea noua sa sune asa: determinati valorile lui x pentru care E(x) are o anumita valoare. Comparati subiectele date cu cele de la sesiunea speciala (10 iunie 2015). Ce concluzie putem trage?Am fost TRASI PE SFOARA?. De catre cine?

    Sugeram presei locale ca dupa terminarea examenelor sa initieze o dezbatere televizata pe aceasta tema la care sa participe parinti,elevi, metodisti , practicanti de meditatii pe baza de variante , reprezentanti ai GRI . Figuratia poate fi asigurata de catre conducerea ISJ, directori de scoli , experti in management , mentori , autoritatile locale, reprezentanti ai partidelor politice, etc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.