Judeţul Olt, unul dintre judeţele patriei, care se confruntă cu un masiv val de abandon şcolar, are parte, de derularea unui proiect ce va combate fenomenul părăsirii şcolii. Sărăcia este elementul care este vehiculat în orice expunere a motivelor abandonului şcolar. Dar, poate că nu numai sărăcia este nocivul factor, ci şi sistemul de salarilare al cadrelor didactice, care nu mai pun atâta suflet, lipsa locurilor de muncă a părinţilor elevilor sau slaba pregătire a cadrelor didactice. În judeţ vor fi amenajate patru telecentre în patru şcoli: Colegiul Naţional Agricol „Carol I” din Slatina, Liceul Tehnologic „Constantin Filipescu” Caracal, Şcoala Gimnazială „Piatra-Olt” şi Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Corabia.
Luni, 16 martie a.c., la Centrul Cultural „Eugen Ionescu”, din Slatina, a fost lansat proiectul „Educaţia, şansa mea pentru o nouă viaţă!”, derulat de ISJ Olt în parteneriat cu fundaţia Kogaion 115, un ONG discret, proiect cu o valoare de 1.266.038,68 lei şi finanţat cu prin Programului RO10 – CORAI – Granturile SEE 2009 – 2014 şi administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială. Acest proiect derulat are scopul de a păstra elevii cu risc crescut de abandon şcolar şi includerea celor care au abandonat şcoala în sistemul educaţional prin oferirea de servicii integrate şi acţiuni complementare, în vederea inserţiei lor pe piaţa muncii. Partenerii proiectului, ISJ Olt şi Kogaion, doresc ca 75 de tineri care au abandonat şcoala să fie reintegraţi în sistemul de educaţi prin celebrul program: „A doua şansă”.
„Am identificat două oportunităţi: una din ele e caracterul special al acestor tineri, care fie au abandonat şcoala, fie sunt într-un risc de a nu finaliza un ciclu de învăţământ – pe de-o parte, iar pe de altă parte acela de a veni cu o tehnologie de ultimă generaţie, şi aici mă refer la acest centre de teleprezenţă. Ele sunt nişte elemente de logistică definitiv intrate în posesia acestor şcoli, deci ele nu vor migra în altă parte după finalizarea proiectului, ci vor fi un principal element de sustenabilitate al proiectului în viitor. Ele vor putea permite oricând derularea unor activităţi atât pentru tinerii care sunt deja identificaţi ca fiind într-un stadiu de abandon şcolar sau cu risc mare de abandon, dar şi în perspectivă. Dintr-un astfel de centru se poate preda oricând un curs, o oră de fizică, chimie, istorie, sau orice altă materie. În România, în acest moment mai sunt încă aproximativ 20 de astfel de centre deja în funcţiune, şi o fac foarte bine”, a spus Sorin Marica, preşedintele „Kogaion 115”
În cadrul şcolilor implicate în proiect se vor amenaja telecentrele şi astfel se vor aloca şi spaţiile necesare desfăşurării activităţilor, cum ar fi: o sală de clasă, ce va fi mobilată complet, în care vor fi aduse calculatoare noi, şi o sală în care va funcţiona telecentrul.
„Acel telecentru are o aparatură extrem de sofisticată care dă posibilitatea transmiterii în direct a tuturor activităţilor care se desfăşoară; vor fi activităţi interactive, nu va fi nevoie să deplasăm elevii dintr-un centru în altul, astfel încât toţi să fi beneficiat de aceleaşi servicii. Centrul va fi efectiv funcţional din luna aprilie”, a declarat Mirela Paraschiv, purtător de cuvânt al IŞJ Olt.