Acasă Actualitate Marius Iancu: Susținător al Legii nr. 504 din 11 iulie 2002 privind...

Marius Iancu: Susținător al Legii nr. 504 din 11 iulie 2002 privind Legea audiovizualului

38

Marius Iancu: Susținător al Legii nr. 504 din 11 iulie 2002 privind Legea audiovizualului. Prezenta Lege urmăreşte să restricţioneze mesajele publicitare adresate copiilor având ca obiect produsele alimentare şi băuturile cu un aport substanţial de compuşi cu efect dăunător sănătăţii, ca acizi graşi trans, grăsimi, sare, sodiu, zahăr, îndulcitori, aditivi alimentari, al căror consum nu este recomandat în regimul alimentar global, în acord cu art. (2) şi art. (9), lit. a) din Legea nr. 123 din 27 mai 2008 pentru o alimentaţie sănătoasă în unităţile de învăţământ preuniversitar. Plecând de la o realitate tragică, în care România e pe locul întâi în Uniunea Europeană la
obezitatea infantilă, propunem un proiect de lege care să interzică publicitatea la băuturile şi alimentele cu mult zahăr şi grăsimi în timpul programelor TV adresate copiilor. Controlul respectării acestei interdicţii ar reveni Consiliului Naţional al Audiovizualului şi al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

La articolul 28, după alineatul (8), se introduc trei noi alineate, respectiv, alineatul (9), alineatul (10) şi alineatul (11) cu următorul cuprins;
ART. 28
(9) Este interzis ca în timpul programelor pentru copii şi în comunicările comerciale audiovizuale adresate minorilor să se difuzeze publicitate şi teleshopping având ca obiect produsele alimentare şi băuturile cu un aport substanţial de compuşi cu efect dăunător sănătăţii, ca acizi graşi trans, grăsimi, sare, sodiu, zahăr, îndulcitori, aditivi alimentari, al căror consum nu este recomandat în regimul alimentar global, în acord cu art. (2) şi art. (9), lit. a) din Legea nr. 123 din 27 mai 2008 pentru o alimentaţie sănătoasă în unităţile de învăţământ preuniversitar.
(10) Este interzis ca în timpul programelor pentru copii şi în comunicările comerciale audiovizuale adresate minorilor să se difuzeze publicitate şi teleshopping în timpul programelor pentru copii şi în comunicările comerciale audiovizuale care prezintă minori consumând produsele alimentare şi băuturile cu un aport substanţial de compuşi cu efect dăunător sănătăţii, ca acizi graşi trans, grăsimi, sare, sodiu, zahăr, îndulcitori, aditivi alimentari, al căror consum nu este recomandat în regimul alimentar global.
(11) Calupurile publicitare în care se promovează produsele alimentare şi băuturile cu un aport substanţial de compuşi cu efect dăunător sănătăţii, ca acizi graşi trans, grăsimi, sare, sodiu, zahăr, îndulcitori, aditivi alimentari, al căror consum nu este recomandat în regimul alimentar global vor avertiza publicul printr-un insert scris şi/sau sonor că produsul nu se adresează minorilor şi se vor încheia cu avertismentul sonor şi vizual: „Consumul excesiv de acizi graşi trans, grăsimi, sare, sodiu, zahăr, îndulcitori, aditivi alimentari dăunează grav sănătăţii.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.