În ciuda sfaturilor liniştitoare, este posibil să intrăm într-o EPOCĂ, când NAȚIUNILE ce se consideră ISTORIC – MARI, vor „afișa” tot mai deschis AMBIȚII de a-și RECONSIDERA poziția ocupată în IERARHIA MONDIALĂ din deceniul actual. Acest „fapt” ar accentua riscul unor PROVOCĂRI, fie directe, fie mascate, între ELE, fără însă ca acestea să se transforme în conflicte amenințătoare pentru pacea MONDIALĂ…
În cancelariile ACESTORA se vor „construi” scenarii care să le avantajeze în „LUPTA” pentru o poziție cât mai înaltă și sigur-avantajoasă în IERARHIA LUMII. În consecință, este posibil să RENASCĂ o LUME MULTIPOLARĂ, astfel că dacă până azi S.U.A, RUSIA și CHINA au impus „ORDINEA IMPERIALĂ”, este foarte probabil să înceapă EPOCA unei NOI ORDINI IMPERIALE.
ANUL 2022 pentru S.U.A înseamnă, în primul rând, o „încleștare” cumplită între REPUBLICANI și DEMOCRAȚI în perspectiva alegerilor prezidenţiale viitoare cu Trump candidat.
În plan intern, argumentele sunt suficient de puternice pentru „o luptă” cu orice contracandidat. Cea mai mare „înflorire” economică, locurile de muncă pentru americani, reducerea șomajului de la 6,3% la 3,5%, inflație ținută sub control, tăieri de cheltuieli pentru a reduce deficitul bugetar, enorma reducere a impozitelor corporatiste etc. Adăugând la acestea limitarea maximă a migrației ilegale ca un avantaj pentru americanii „de rând”, TRUMP speră, justificat, la un nou mandat. Ca urmare, este permisibilă și o politică externă mai „elastică”, pe fondul „dezangajării” cheltuielilor pentru operațiunile militare „în afară”, ceea ce i-a adus deja o permanentă simpatie a americanilor „de rând”.
În acest sens, se pot explica și cele două foste ACȚIUNI – TEST ale acestuia:
– „DEZANGAJAREA” din SIRIA, chiar dacă „GOLUL” lăsat este „speculat” de trupe rusești;
– PROVOCAREA IRANULUI, care n-a fost aplaudată de americani și de aici reținerea lui TRUMP în escaladarea crizei.
Așadar, un context nou pentru politica externă ce va conduce și la o ATITUDINE „ALTFEL” în relațiile cu COREEA DE NORD și, de ce nu, chiar față de situația din AFGANISTAN. În privința EUROPEI, învățând din fosta propagandă PRO-CLINTON de aici, se va „slăbi” presiunea AMERICANĂ asupra Uniunii Europene.
RUSIA și CHINA, pe de o parte, și-au consolidat PARTENERIATUL ca o provocare a puterii americane, încât S.U.A să nu se mai bucure de o incontestabilă superioritate militară în toate domeniile, pe de ală parte, ambele, prin politica de „COLABORARE ECONOMICĂ” își consolidează „legăturile” de interes și prezența în EUROPA și în LUME.
În același timp, „DEZORDINEA” din OCCIDENT le ajută indirect, din punct de vedere geopolitic, profitând de „SLĂBICIUNILE” de acolo, pe de o parte, în timp ce, pe de alta, reduce la ZERO „posibilitatea” unui conflict RUSIA-N.A.T.O.
Ori, pornind de la această NOUĂ „REAȘEZARE” a CELOR TREI și profitând de criza profundă a „IMPERIULUI EUROPEAN” va începe un PROCES DE RENAȘTERE a altor câteva CENTRE DE PUTERE.
Așa trebuie explicat BREXITUL, deoarece după, MAREA BRITANIE nu va rămâne doar un STAT – NAȚIUNE ci va redeveni ce a fost: IMPERIU BRITANIC. Relațiile LONDREI cu COMMANWELTH-ul au fost mereu păstrate la cote ridicate prin comerț, afaceri, economie și mai ales financiar, chiar dacă mai slab militar. De altfel, dintr-odată premierul JOHNSON aparent a devenit un puternic LIDER DIN EUROPA, dar acum vrea revenirea în U.E.
Tot în contextul acestei crize din UNIUNEA EUROPEANĂ, „ATITUDINEA PARTICULARĂ” a lui MACRON, prins între presiunea DE STRADĂ și tot mai „răspânditul FREXIT”, invidios pe „eternii rivali” englezi, poate fi explicată ca o URGENTĂ ASPIRAȚIE a FRANȚEI de a se întoarce la reconstituirea FOSTULUI său, și, de ce nu, VIITORULUI IMPERIU…
DAR, GERMANIA, care se consideră deja un IMPERIU ECONOMIC, e adevărat într-un „stil” modern, diferit de forma veche, clasică? Profitând cu șiretenie de politica centrifugă a UNORA, va rămâne, de fapt, în curând, o GERMANIA MAGNA stăpână pe CENTRUL EUROPEI și cu o puternică influență asupra NORDULUI EUROPEAN, gata să accepte „gestiunea” germană cu condiția unei noi „PAX-NORDICA”.
De altfel, o „reașezare” a unui IMPERIU ECONOMIC EUROPEAN, condus de GERMANIA devine cu atât mai posibilă cu cât presiunea britanică și americană scad cu repeziciune, în timp ce relațiile economice cu RUSIA sunt tot mai „active”. Asemenea POLITICI cu siguranță îi vor „TREZI” și pe ALȚI FOȘTI…
SPANIA – deținătoarea unui URIAȘ FOST IMPERIU vorbitor de limbă spaniolă, cu care în ultimii ani și-a „activat” prezența;
ITALIA – cu glorioasa ei ISTORIE, în ultimii ani deja promovează în EUROPA DE SUD și NORDUL AFRICII ceea ce era cândva „MARE NOSTRUM”;
OLANDA și PORTUGALIA – mici dar ambițioase, cândva imperii întinse;
ÎN RESTUL LUMII – noi pretenții de a fi MARI: TURCIA, IRANUL, AFRICA DE SUD, BRAZILIA, ISRAELUL chiar…
Dar, ȚĂRILE MICI, într-o asemenea CONFIGURAȚIE A LUMII?
Au de ales între: ori MICI ÎNȚELEGERI, ori protecția UNOR MARI, fie „VECHI”, fie „NOI”. Tocmai de aceea, dintr-o asemenea perspectivă, ar trebui să „se trezească” măcar UNII dintre LIDERII de la BUCUREȘTI, din BALAMUCUL NAȚIONAL pe care-l amplifică cu fiecare zi ce trece, spre a gândi cu maturitate asupra „îngrijorărilor” ce decurg. Să înțeleagă și EI că atât N.A.T.O, cât și UNIUNEA EUROPEANĂ, sub presiunea Rusiei, deja au intrat într-o „DESCOMPUNERE” accelerată și pornind de aici, să „conceapă” o NOUĂ POLITICĂ DE INTERES NAȚIONAL.
Astfel, atâta vreme cât, de exemplu, VIȘEGRADUL VECIN nu ne este accesibil, DE CE NU O ÎNȚELEGERE bazată pe fraternitatea ORTODOXĂ cu MOLDOVA, cu SERBIA, GRECIA, CIPRU, BULGARIA, cu o strânsă amiciție cu URMAȘA ROMEI bazată pe relații de bună vecinătate, având în vedere în primul rând poziția geopolitică a unei asemenea ÎNȚELEGERI.
Cu siguranță, atunci DEVESELU DEFENSIV va înceta să mai fie ținta rachetelor iraniene sau nord-coreene cărora nu le-am făcut nimic și nici nu ne-au făcut nimic.
Un lucru este SIGUR: oricâte „modificări” se vor produce, ele NU VOR ADUCE APOCALIPSA și NIMENI nu va pune în pericol PACEA LUMII.