Senatorul Paul Stănescu se numără printre semnatarii propunerii legislativă de înfiinţare a postului de specialist în domeniul politicilor administrative pentru agricultură şi dezvoltare rurală în cadrul administraţiei publice locale în scopul asigurării furnizării de servicii de consiliere agricolă.
„În prezent nu există un post de specialist în domeniul politicilor administrative pentru agricultură și dezvoltare rurală în cadrul administraţiilor publice locale şi astfel fermierii, producătorii locali nu au acces la o informare directă şi nu cunosc în detaliu legislația în domeniul agricol întâmpinând greutăţi în relația cu reprezentanții: Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, Direcţiei Agricole Judeţene, Camerei pentru agricultură, industrie alimentară, piscicultură, silvicultură şi dezvoltare rurală, Direcţiei Judeţene Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi Oficiului Fitosanitar Judeţean. Direcţiile pentru agricultură judeţene au în structura lor centre zonale de consultanță agricolă în circa 450 de unităţi administrativ teritoriale, dintr-un total de 3.180 de UAT-uri existente la nivel naţional, ceea ce reprezintă un consultant la şapte localităţi. În statele europene unde există structuri de consultanță agricolă bine dezvoltate, create cu multe decenii în urmă, cum este în Franța, Germania, Anglia etc, un consultant agricol asigură servicii de consiliere, în medie, pentru un număr de 100-150 fermieri, în timp ce în România un consultant trebuie să asigure în prezent, asistenţă tehnică şi consiliere pentru un număr de 12-13 mii de fermieri înscriși. Prin modificările propuse în această iniţiativă legislativă se înfiinţează la nivelul! fiecărei administrații publice locale un post de specialist în domeniul politicilor administrative pentru agricultură şi dezvoltare rurală care să comunice direct şi permanent cu fermierii din localitate. Înfiinţarea acestui post nu implică cheltuieli financiare pentru bugetul de stat, întrucât se realizează în cadrul unității administrativ-teritoriale cu respectarea prevederilor legale şi în limita mijloacelor financiare de care dispune fiecare primărie, deci cu finanţare de la bugetul local.”, se arată în expunerea de motive.