La 9 MAI 1950, prin celebra sa DECLARAȚIE SCHUMAN, ministrul de externe francez – ROBERT SCHUMAN, pornind de la cele 4 principii enunțate de JEAN MONNET, declanșa procesul de constituire a CECO, piatra fundamentală a CONSTRUCȚIEI EUROPENE.
O „făcea” pentru că a INTUIT de pe atunci „asaltul” asupra EUROPEI ISTORICE, atât din partea „invincibilei” S.U.A, cât și a recentului dar „ambițiosului” sistem socialist.
În felul acesta, el pregătea de fapt REZISTENȚA EUROPEI spre a diminua „anunțata” supremație economico-politică a S.U.A și pericolul militaro-politic din partea noului SISTEM, în speță U.R.S.S, al cărui AVÂNT spre VEST nu putea fi altfel „împiedicat”.
REUȘITA din 1957, prin semnarea TRATATULUI de constituire a COMINITĂȚII EUROPENE de cele 6 STATE FONDATOARE, era doar ÎNCEPUTUL unei OPERE de anvergură. Se declanșează o adevărată mișcare centripetă al cărei efect este extinderea NOII EUROPE în patru valuri succesive – 1973, 1981, 1986, 1995, cu alte state europene.
Extinderea noii UNIUNI EUROPENE era un succes uimitor pentru ca în primul deceniu al acestui secol succesul să fie URIAȘ, prin aderarea unor state din ESTUL EUROPEI, scăpate de sub autoritatea și controlul MOSCOVEI.
Era PROVOCAREA REUȘITĂ ale cărei urmări au însemnat, în mod concret, o piață de circa 100 de milioane de locuitori, aflată în expansiune, ce a furnizat „OXIGEN” EUROPEI ISTORICE.
Numai că, de câțiva ani, mai exact după CRIZA din anii 2008-2009, EUROPA pare că nu mai are încredere în EA ÎNSĂȘI, pierzându-și tot mai mult din caracterul ei unitar…
În anul acesta, 2019, când ROMÂNIA deține pentru 6 luni PREȘEDINȚIA CONSILIULUI U.E, EUROPA CONTINENTALĂ a trecut parcă la o fază a POST-DEMOCRAȚIEI în care LIDERII ALEȘI practic nu guvernează, iar ALEGĂTORII nu se mai regăsesc în cei ALEȘI.
Ca urmare, ROMÂNIA se va confrunta, în calitatea ei de „PREȘEDINTE”, cu două fenomene cauzatoare de alte fenomene în cascadă:
1. VIRAJUL NAȚIONALIST – POPULIST al celor ce nu au încredere în viitorul Uniunii Europene și care pare că se află în creștere.
2. NUCLEUL DUR germano-francez, în postura de CONTROLOR dominator al noului IMPERIU EUROPEAN, dar cu un „MICRON” puternic contestat de VESTELE GALBENE, la comanda, FRANȚEI s-a pus față de GERMANIA într-o poziție de „SERVITUTE VOLUNTARĂ”.
Aceste două fenomene vor genera în VIITOR o adevărată confruntare între DEMOCRAȚIE și OLIGARHIE, ce va rupe LUMEA OCCIDENTALĂ, fapt care nu sțiu cum ar putea fi evitat cu ROMÂNIA la butoane.
– GERMANIA duce o politică autoritară printr-un război economic de control asupra întregii EUROPE, atrâgându-și alături FRANȚA și OLANDA ca un IMPERIU ECONOMIC. Acesta va folosi moneda EURO pentru a supune economic celelalte țări. Pe de altă parte, GERMANIA nu renunță la ideea ca în viitor acest NOU IMPERIU să fie doar „EA”.
– ESTUL EUROPEI, în afara zonei EURO, este „folosit” pentru a i se transfera bogățiile către EUROPA DE VEST precum și pentru transferul de populație tânără calificată, plătită cu salarii mizerabile ca forță de muncă.
– NIVELUL DE TRAI din multe țări – ITALIA, SPANIA, PORTUGALIA, GRECIA, IRLANDA, ca să nu mai vorbim de ȚĂRILE DIN EST, a scăzut dramatic, astfel că sute de milioane de oameni „s-au trezit” în postura de EUROPENI PERIFERICI.
– POST-DEMOCRAȚIA înseamnă că în multe state europene, OLIGARHIA TEHNOCRATĂ devine dominantă.
– ROMÂNIA NOASTRĂ se află într-o situație „jenantă”, datorită atitudinii penibile a celor TARI de a nu fi primită în spațiul SCHENGEN și cu TENDENȚIOSUL RAPORT M.C.V, ceea ce îi va face și mai dificil efortul de a-și impune autoritatea ce-i conferă actuala „funcție”.
ACESTEA și ALTE „REALITĂȚI” de perspectivă pun ROMÂNIA în poziția de a „conduce” o UNIUNE EUROPEANĂ tot mai dezorientată și în care MIȘCAREA CENTRIFUGĂ se accelerează. ROMÂNIA trebuie să stopeze un HAOS și o DEZORDINE care par a fi anunțate tot mai insistent prin:
1. SLOGANUL „L’UNION FAIT LA FORCE!” (UNIREA FACE PUTEREA) este de mai mult timp FALS. 2. SUVERANITATEA ȚĂRILOR din ESTUL EUROPEI este precară, căci sunt slabe economic, în raport cu VESTUL foarte „SUVERAN”. 3. Se pregătesc de mai multă vreme GRECII și POLONEZII să ceară GERMANIEI sute de milioane de EURO pentru pagubele pricinuite în „marele război” (?) Răspuns probabil, însă BERLINUL nu va acorda niciun EURO depăgubiri pentru un război de acum 80 de ani, ba pot fi repercusiuni prin „represalii” legate de fondurile europene. 4. BREXITUL „va fierbe” la FOC MIC, căci „succesul” THERESEY MAY este nesemnificativ, în timp ce NORD-IRLANDEZII jură că vor bloca TOTUL, iar SCOȚIENII amenință cu „SEPARAREA” astfel că situația politică britanică este imprevizibilă și va „agasa” finalul negocierilor cu UNIUNEA EUROPEANĂ din martie 2019.
5. Se accentuează zvonul că moneda EURO va fi abandonată de ITALIA, GRECIA, SPANIA, PORTUGALIA și IRLANDA, nemulțumite de faptul că U.E este tot mai mult controlată de GERMANIA.
6. POPULISMUL începe să fie perceput ca un NAȚIONALISM eficient și o POLITICĂ PENTRU POPOR, și se extinde în țări importante din U.E. – FRANȚA, OLANDA, ITALIA, SUEDIA, POLONIA, UNGARIA, fracilitând POZIȚIONĂRI NOI în POLITICA MONDIALĂ favorizând CHINEI și RUSIEI afirmarea pe linie ECONOMICĂ și CIVILIZAȚIE pentru CHINA și militar pentru RUSIA, ambele cu teritorii imense și uriașe rezerve de materii prime. 7. ITALIA a început să „dea LECȚII” U.E. căci profitând de această etapă de AUSTERITATE și INEGALITATE, liderul infatuat MATTEO SALVINI a „coalizat” națiunea în favoarea unei LIGI împotriva U.E. În acest sens, trebuie privită NOUA AXĂ ROMA-VARȘOVIA încheiată recent. 8. O politică nouă de detașare față de BRUXELLES este promovată evident de grupul de la VIȘEGRAD, unde partidele naționaliste și populiste sunt la putere. Pe acest cadru, se gândește la reconsiderarea într-o formulă ultramodernă a unui VECHI IMPERIU ce avea două capitale (VIENA și BUDAPESTA). 9. Un „MOMENT CAPITAL” pentru EUROPA poate deveni o NOUĂ IDEOLOGIE numită ALTERNAȚIONALISM – ceea ce înseamnă a gândi global, dar a acționa național pentru a distruge MONDIALIZAREA, înlocuind IDEOLOGIA LIBERALĂ cu STATE-NAȚIUNI autoritar politic și conservator pe planul valorilor. De aici, probabil că ALEGERILE EUROPARLAMENTARE din MAI 2019 se vor desfășura sub asediul forțelor populist-naționaliste anti proiect-european. 10. Eventualele „COMPORTAMENTE ORIGINALE” ale LIDERULUI de la CASA ALBĂ, care vor pune în pericol „jocul” ROMÂNIEI la două capete – și cu U.E. controlată de GERMANIA, având în vedere PENIBILA SUBORDONARE a PREȘEDINTELUI față de CANCELARUL GERMAN și cu AXA S.U.A – MAREA BRITANIE – ISRAEL, în care parteneriatul cu S.UA este mereu invocat și care are efecte „costisitoare”.
Iată cu ce „ENIGME” ne confruntăm, încât ROMÂNIA a ajuns între CIOCAN și NICOVALĂ, în pilotajul U.E, într-un moment cheie pentru destinul continental.
În Consecință, PREȘEDINTELE, PUTEREA, OPOZIȚIA trebuie să pună capăt HAOSULUI NAȚIONAL și să acționeze UNITAR și PROFESIONIST în mod pro-european ca un TEST al RESPONSABILITĂȚII a cărui RATARE poate avea consecințe mult mai grave decât să ne facem de RÂSUL EUROPEI.
APROPO de discursul în românește al lui DONALD TUSK, care a „uimit” pe MULȚI (din păcate!), VĂ ASIGUR că n-a făcut-o de dragul ROMÂNIEI, ci pentru IMPRESIA ARTISTICĂ, cum a făcut și în BULGARIA, SLOVACIA și ESTONIA. De altfel, alegerea lui în actuala funcție de lider european a fost DEZAVUATĂ de o singură ȚARĂ, dar ȚARA era POLONIA lui, din motive „incomentabile” AICI și ACUM – deocamdată…