Acasă Învățământ Emil Albotă face lumină! Panică inutilă privind restructurarea personalului din învăţământ

Emil Albotă face lumină! Panică inutilă privind restructurarea personalului din învăţământ

80

În ultimele zile, conform unui document intern făcut public, reprezentând un proiect de lege, o parte dintre modificările incluse în actul în cauză ar urma să intre în vigoare din luna mai, iar altele în septembrie. Astfel, sunt vizate posturile de secretari, administratori, îngrijitori și bucătari, majoritatea contabililor își pierd indemnizațiile, iar directorii grădinițelor rămân fără degrevări și trebuie să se ocupe de o grupă de copii cu normă întreagă. Directorii școlilor unde învață mai puțin de 300 de elevi vor fi obligați să predea la clasă norma întreagă, de 18 ore pe săptămână, față de 6-8 ore cât predau în prezent. Dacă s-ar pune în aplicare un astfel de reglementare, ar rezulta reduceri de 4.000 sau 5.000 de posturi-norme didactice, cum ar fi personalul didactic, dar și cel auxiliar și nedidactic.

Pentru o mai bună informare şi liniştirea cadrelor din învăţământ pentru care proiectul de lege a generat fiori, ministrul secretar de stat în Ministerul Educaţiei, prof. Emil Albotă, vine cu precizări menite să clarifice situaţia care a nemulţumit sindicatele şi cadrele didactice şi nedidactice în ceea ce înseamnă şcoala românească:

„În ultimele zile, întregul angrenaj al învăţământului preuniversitar a fost bulversat de acele informaţii apărute în spaţiul public care anunţau restructurări majore ale sistemului. Informaţiile se bazau pe un document intern, realizat în Ministerul Educaţiei în anul 2013 şi promovat recent fără avizul ministrului. Ceea ce vă pot spune cu certitudine în acest moment este că documentul în cauză, anume «Proiectul de ordin ministerial privind normarea personalului didactic şi didactic auxiliar» a fost retras, în mod oficial, la scurt timp după publicarea sa, întrucât el contravenea politicii educaţionale promovate în ultima perioadă  de către minister, aceea de a nu permite  schimbări pe parcursul anului şcolar. Este un principiu căruia noi, decidenţii din sistem, ne străduim să-i acordăm prioritate, tocmai pentru a evita bulversările de orice fel. În consecinţă, domnul ministru Sorin Cîmpeanu a reacţionat prompt, subliniind printr-un comunicat de presă că orice modificare va fi introdusă numai dacă este absolut necesară, dacă este cerută de sistem  şi după ce va avea girul partenerilor de dialog social. Poziţia mea vis-à-vis de acest subiect este în total acord cu cea adoptată în mod oficial de către instituţia pe care o reprezint” a spus ministrul secretar de stat în Ministerul Educaţiei, prof. Emil Albotă.

Ministrul Cîmpeanu: „Resping cu fermitate teza conform căreia vor fi reduse peste 4.000 de posturi în învăţământul preuniversitar”
Ca urmare a neînţelegerilor şi a multelor lucruri false promovate cu ocazia iniţierii acestui document, care nu are avizul şi semnătura sa, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, afirmă că funcţionarii din minister responsabili cu promovare controversatului proiectul privind reducerea a mii de posturi din preuniversitar vor fi sancţionaţi. În cele ce urmează, vă prezentăm punctul de vedere al ministrului Educaţiei:

„Nu sunt adeptul schimbărilor insuficient analizate, cu atât mai puţin al schimbărilor care să afecteze desfăşurarea unui an şcolar. Sistemul de învăţământ trebuie să fie predictibil, iar acesta e un principiu după care mă ghidez. Resping cu fermitate teza conform căreia vor fi reduse peste 4.000 de posturi în învăţământul preuniversitar. E falsă! Numai anul trecut au fost angajate 4.600 de noi persoane (personal didactic, auxiliar şi nedidactic), cu circa 1.700 peste numărul iniţial de posturi aprobate. Sunt depăşiri, justificate în unele cazuri, dar sunt înregistrate ca depăşiri din cauza metodologiei de normare a personalului didactic auxiliar şi nedidactic, neactualizată din anul 1998! După intrarea în vigoare a Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 se impune modificarea sistemului de normare a personalului didactic auxiliar şi nedidactic din învăţământul preuniversitar în vederea armonizării acestuia cu noile prevederi legale, însă acest lucru va fi reglat fără bulversarea sistemului. Guvernul din care fac parte a tratat de fiecare dată cu respect cadrele didactice şi a susţinut educaţia, venind în întâmpinarea nevoilor elevilor şi profesorilor. Îi asigur, deci, pe toţi cei implicaţi în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar că orice modificare va fi introdusă numai dacă este absolut necesară şi dacă este cerută de sistem. Orice demers de acest tip va avea şi girul dialogului cu toţi partenerii sociali. Dialogul social este un instrument eminamente necesar într-un domeniu complex şi vital precum educaţia, iar Ministerul Educaţiei va ţine întotdeauna cont de acesta. Am retras proiectul/documentul intern care a generat neînţelegeri. Vom relua dialogul cu sindicatele, cu directorii de şcoli, cu asociaţiile profesionale şi de elevi, pentru a găsi cele mai bune soluţii, dar fără a afecta în vreun fel actualul status quo”, declară ministrului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Sorin Cîmpeanu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.