Acasă Actualitate Un altfel de examen! Studenții de la USAMV Slatina au demonstrat că...

Un altfel de examen! Studenții de la USAMV Slatina au demonstrat că vor fi antreprenori de succes

379

După o lună de pregătire a proiectelor, pe 19 februarie 2014, studenţii din anul III ai Facultăţii de Management, Inginerie Economicã în Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã din cadrul USAMV Slatina, au susţinut examenul interactiv – lecţie deschisă la disciplina Marketing, care de câţiva ani se organizează într-o manieră unică, într-un mod ireproşabil, atât de conducerea instituţiei, reprezentată de prof. conf. dr. Ion Bozgă, cât şi de cursanţii de la filiala Slatina a prestigioasei universităţi. Examenul de acest tip nu este unul de origine românească, ci americană, însă prinde foarte mult la studenţi, care îi face pe cei care susţin examenul să nu stea în faţă cu o hârtie cu subiecte, ci să formeze echipă cu colegii. Scopul acestui tip de examen nu este numai de a nota studenţii la încheierea unui semestru, ci şi de a promova produsele tradiţionale olteneşti.

Examenul a fost inedit prin faptul că, în „sala de examen” s-au aflat atât presa, cât şi elevi ai anilor terminali de la liceele CN „Ion Minulescu” şi Colegiul „P.S. Aurelian”, care au fost interesaţi de oferta educaţională a Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Slatina şi de o carieră de antreprenor sau specialist în marketing.

Examen transformat într-o lecţie deschisă inedită
În proaspăt amenajata sală de festivităţi a Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Slatina, opt exchipe mixte de studenţi au avut de prezentat câte un produs pe care să îl vândă publicului larg. În cele opt standuri s-au găsit de la vin la dulceaţă, de la prăjituri la bere cu miere… Da, bere cu miere. A patra echipă prezentată, cea a „Albinuţelor”, a prezentat un produs natural şi inedit: bere cu miere. Echipele au purtat costume în funcţie de tema abordată. Portofoliul de prezentare a produselor a trebuit să conţină: două spoturi publicitare, un interviu, un testimonial cu o personalitate care să recomande produsul, o prezentare Power Point şi un program artistic (opţional). Toate echipele s-au conformat cerinţelor şi au oferit un adevărat program de prezentare de produs, pe lângă faptul că sala de festivităţi a devenit un adevărat show-room. Produsele promovate de viitorii antreprenori au fost: „Zaibărul de Băileşti”, mierea de Osica de Sus, gemul „Vişinica” de la Vişina Nouă, vinul „Puterea Iancului” sau vinul de la Bolta Regală, plus produse de patiserie tradiţionale judeţului Olt. Cel care a asigurat obiectiva jurizare a fost Florin Frone, profesor de Marketing la USAMV, care i-a notat pe loc pe studeţi după normele de marketing în vigoare, pe care le-au respectat cei care au dat examenul. De menţionat, şi foarte important, este faptul că toate produsele prezentate au fost 100% naturale, fără coloranţi, aditivi sau chimichale care ajută produsele marcate cu „Produs în România”, de la rafturile supermarketurilor, să pară… bio, eco.

Acest proiect nu se află la prima ediţie, iar după o experienţă căpătată în acest sens, conducerea instituţiei vrea să meargă şi la târguri de specialitate şi să arăte că oltenii au cu ce. Despre acest lucru, directorul filialei Slatina a USAMV, prof. conf. dr. Ion Bozgă, a ţinut să declare următoarele:
„Avem de gând să-i ducem pe studenţi la târguri de specialitate. Am mai participat la târguri tematice locale, atunci am fost şi noi la început. Legat de târgurile naţionale, încercăm să accesăm fonduri prin proiecte.”

Îndemn pentru potenţialii studenţi la USAMV Slatina
Evenimentul a avut şi un alt scop, acela de a le prezenta oferta educaţională şi dotările Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Slatina elevilor din anii terminali de la liceele CN „Ion Minulescu” şi Colegiul „P.S. Aurelian”, prezenţi ca invitaţi, care pot fi viitorii studenţi ai universităţii de la Strehareţi.

„Recomand tuturor elevilor din clasele terminale de la liceu să se gândească bine când aleg o universitate şi să o aleagă pe a noastră, pentru că merită! Mi-am convins şi copiii, deşi unul a terminat o altă facultate şi altul îşi face doctoratul la ASE, că merită să studieze la această universitate”, a spus Ion Bozgă.

Organizatorii au promis că la următoarul examen de acest fel vor uimi din ce în ce mai mult şi vor arăta că un examen nu înseamna stors de creieri, consumat de unelte de scriere şi papetărie, ci o frumoasă muncă în ecihpă pot avea o contribuţie importantă la o nouă infăţişare a ceea ce reprezintă, actualmente, perenul învăţământ, pe care Spiru Haret îl vedea mai mult practic decât teoretic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.