În anul 2016, românii și-au pus speranțe punând în prim-plan un nivel de trai mai ridicat. Au sperat într-o creștere economică sănătoasă care, coroborată cu reducerea fiscalității, să le confere siguranța zilei de mâine. Mai speră încă în faptul că alegerile vor aduce pe scena politică și administrativă OAMENI NOI, NEPĂTAȚI, COMPETENȚI și cu SPIRIT CIVIC. În sfârșit, mai speră în înfăptuirea de reforme în educație și sănătate, în continuareea reformelor în justiție și a LUPTEI ÎMPOTRIVA CORUPȚIEI. Speră într-o SOCIETATE ROMÂNEASCĂ CURATĂ, DREAPTĂ și PROSPERĂ.
Ce vedem la mai puțin de două luni din acest an 2016?
Că tronează BUNUL PLAC generator de HAOS și CIRC, în care nu mai recunoști cum se poziționează „taberele”, căci „suciturile” liderilor ar putea face apel la „psihanaliză” și pentru că te poți aștepta că EI „vor sânge”.
„SIMPOZIONUL” recent de la SENAT a fost „onorat” de politicieni de doi lei, care au urlat, fiecare în felul lui, încercând să transforme NEADEVĂRURI în EVENIMENTE de interes național strategic. El a constituit, în același timp, încă un prilej pentru a „măsura” dimensiunile primilor trei oameni în stat, implicați, parcă, tot mai mult, în subiecte cu iz de „scandal”.
Astfel, PRIMUL OM ÎN STAT a promis o nouă politică – „ROMÂNIA LUCRULUI BINE FĂCUT”, numai că la 16 luni de mandat ne găsim în starea de a avea o viață politică liniară, cu „ROMÂNIA LUCRULUI BINE FURAT”. Dacă nu luăm în calcul modul cum i-a tras preșul de sub picioare lui ANTONESCU, până acum, în raport cu poporul, s-a dovedit a fi SLAB și fără personalitate. În cele mai multe situații debitează, monoton, banalități pigmentate cu gafe, nefiind, deci, „marfă germană”. În același timp, dacă avem în vedere că schimbarea guvernului PONTA nu i se datorează, este foarte clar că lipsa de autoritate și lipsa de eficiență în soluționarea unor probleme de structură și de funcționare ale statului sunt alte două trăsături ale SALE.
Îmi amintesc că la aproximativ un an de la preluarea mandatului, în așa-zisul bilanț, n-a putut evidenția nimic semnificativ pentru că așa-zisele sale plusuri, consultări cu partidele și niște pacte pe probleme de COD FISCAL și BUGETUL APĂRĂRII sunt neînsemnate în raport cu așteptările poporului.
Dar, credeam că ce „a fost a fost”, numai că în aceste „zile fierbinți”, s-a coborât în analiza cazului pus în cârca premierului, nu doar în a lua în „bambara” o altă putere în stat și o instituție a statului pe care pretinde că-l conduce, ci, cu intenție, în „SUBTERAN”, a negat o HOTĂRÂRE DEFINITIVĂ A JUSTIȚIEI. De ce a făcut asta? Pentru că multe din „mișcările” sale au „LEGĂTURĂ” cu Justiția care l-a „tratat” fără „milă”. Oare interesul personal „ascuns” dă dreptul să-l transforme în principiu sau lege pentru „soluții convenabile” utilizând poziția în care te afli la un moment dat!
În privința unui alt LIDER, conduce un partid slab, singur, fără șanse în alegeri, nu s-a remarcat cu nimic în viața politică a țării, decât că a creat brambureală pe DREAPTA.
A fost cel mai slab premier, și-a bătut joc de banul public și a grăbit intrarea ROMÂNIEI în CRIZĂ, s-a „avântat” mereu în lupte inegale ca un fel de GICĂ CONTRA. „Eșuat” în viața personală, azi este un fel de „orfan politic” care își pierde, pe zi ce trece, din relevanță.
În aceste zile a atins „paroxismul caraghioslâcului” prin chemarea și umilirea premierului român în cea mai dezagreabilă „dezbatere” pe care a regizat-o în SENAT. În „analfabetismul” lui politic a inventat noțiunea de „abuz cu temei legal” în timp ce, pe altă parte, nu înțelege semnificația libertății de exprimare și modul concret de „manifestare” a acesteia.
În „calitate” de permanent GIGĂ CONTRA și încercând cu orice prilej în a-și face imagine, găsește „mai mereu” de cuviință să comenteze, ba chiar să „eticheteze”, de la decizii și verdicte ale justiției românești până la considerente din raportul M.C.V, folosind cele mai nefericite și neinspirate explicații.
În ședința cu pricina a demonstrat cât de „pătimaș” și „părtinitor” este umilindu-l pe premier prin „chemarea la raport” și „patronajul” asupra celor care au rostit cele mai „infecte injurii” la adresa unui OM care este premierul ROMÂNIEI. Măsura luată față de cel mai agresiv „vorbitor”, al cărui „cuvânt” a fost presărat cu accente și strigăte grotești nu scuză „incapacitatea” acestui „ȘEF” de a fi… ȘEF.
Comportamentul său, dictat – de unde oare? – i-a „reliefat”, nu grija pentru libertatea presei, ci URA care s-a manifestat deschis, sărindu-i la gât, parcă, PREMIERULUI, căruia i s-au adus, în SENATUL ROMÂNIEI, CALOMNII, INJURII, EPITETE „GROASE” ETC.
CE DEBANDADĂ și ARBITRAR
Iar, EL, șeful primului guvern tehnocrat postdecembrist, un test pentru societatea românească a fost acceptat inițial și de PSD și de PNL, chiar dacă acesta își ascunde azi cu greu frustrările, iar „reușita” la votul din PARLAMENT a constituit o victorie în sine.
Perioada de grație s-a dovedit, însă, a fi foarte scurtă, iar „COLȚII” împotriva premierului, ascuțiți în decursul acestor luni, au început „să muște” în ultimele zile folosind ca PRETEXT o măsură a ANAF.
Domnule PREMIER, acești COLȚI sunt ai CELOR „SE SUS” în încercarea de „a vă da o LECȚIE”, dar CEI MULȚI, CINSTIȚI și DREPȚI vă dau dreptate și continuă să aibă încredere în dumneavoastră. Așadar, CONTINUAȚI, dar fiți mai FERM și mai CATEGORIC, în lupta cu TICĂLOȘIA.
PREMIERUL a fost SINGURUL om corect și onest în ședința cu pricina, iar explicațiile sale sunt ABSOLUT imbatabile și mai ales LEGALE.
CE AVEȚI DE FĂCUT?
– Să nu vă lăsați destabilizat de manevrele politrucilor;
– Să nimiciți ticăloșiile de orice fel;
– Să folosiți un limbaj „VIU”, potrivit „vremurilor” și partenerilor;
– Să mențineți dialogul și bunăvoința în locul insultelor, injuriilor, dar fiți NECRUȚĂTOR, ori de câte ori este nevoie;
– Impuneți mai multă CINSTE și MORALITATE în tot ceea ce se cheamă VIAȚA pentru toți subalternii direcți ai dumneavoastră și pentru toată ȚARA;
– Continuați cu toată FORȚA pentru aplicarea celor „13 porunci” ale dumneavoastră pentru a „scoate” ROMÂNIA de pe ultimul loc în Uniunea Europeană;
– Luptați, măcar dumneavoastră, să apărați principiul separării puterilor în stat.
PS.
APROPO, era să uit: Domnule DACIAN CIOLOȘ, trimiteți „un bilețel” șefului de la SENAT, „indicându-i” câteva din obligațiile specifice cu recomandarea ca pe viitor să evite abordarea la un asemenea nivel a diverse „găinării”!
Prof.
ION PĂTRAȘCU
Slatina – Olt