Mulți au crezut că 26 mai este o dată de restart a întregii clase politice din România. O iluzie care a ținut puțin. S-au întors rapid la obiceiuri. Și cei de pe stânga, și cei de pe dreapta. Palida consolare e că se poate acționa împotriva sistemului, prin puterea votului multiplicat, exercitat împotriva acesteia. Până atunci, statul e captiv, iar puterea servește jocurilor de interese și se manifestă ca o uriașă agenție de plasare a forței de muncă. În aceste condiții, cu demnitari vremelnici ai statului, aflați în bulă, chiar și după eliberarea de Dragnea, oamenii politici din zona puterii spun și fac lucruri trăznite.
Există o isterie, aproape națională, legată de traficul rutier din Balș. E cel mai aglomerat drum public, de interes național și chiar european, din țară. Îi face concurență doar Centura de Sud a Bucureștiului.
Aici, în ultimele zile de campanie, disperați, Olguța Vasilescu, deputat de Dolj, și Liviu Dragnea, președinte de partid, au inaugurat, cu un fast moderat, lucrările la Drumul Expres Craiova-Pitești. De fapt, considerându-i pe români subdezvoltați mintal, aceștia au călcat cu picioarele o anexă a unui drum tehnologic, ce ar urma să deservească principalul drum… tehnologic de acces spre ce va urma să fie șantierul Expresului… Imediat după eveniment, în zonă au încetat, firesc, lucrările. Participanții în trafic, reporteri prin utilizarea unei simple aplicații de telefon, au văzut, fotografiat, și/sau filmat lipsa de activitate pe șantier.
Deși există finanțare, licitație adjudecată, constructor pentru Tronsonul Craiova-Slatina, lucrarea efectivă e imposibil de început. Motivele: strict procedurale. Mai sunt niște elemente din proiect, o hotărâre de guvern privind exproprierea, și abia după, isteria are deplin fundament.
Isteria, cea despre care vorbeam, are autori cu nume și prenume: Olguța Vasilescu și Liviu Dragnea. Cei care au mimat inaugurarea prematură și au creat valul de așteptare. Imbecilitate, nesimțire, lipsă de bun-simț, termeni care se așează în dreptul celor doi, cu prisosință.
Ulterior, doar acum vreo câteva zile, reprezentantul Ford România, Ian Pearson, postează pe pagina personală de social-media starea de lucruri de la șantierul inaugurat care nu există. Dus pe fentă, șeful de la Ford, fie că știa sau fie că nu, a creat presiune pe Executiv. Pe o altă fentă, la câteva zile, ministrul de la Transporturi, Răzvan Cuc, vine la fața locului și explică, până la un punct, perfect: „lucrarea este în grafic”.
Are dreptate! Nimic senzațional! Numai că, luat și el de val, poate din ce a mai rămas de la Olguța și de la Dragnea, răspunzând în secundar șefului de la Ford, de parcă acesta i-ar fi șef la partid, promite ceea ce este imposibil: realizarea centurilor la Slatina și la Balș, până la sfârșitul anului în curs. Omul, ori se simte amenințat de remaniere, ori, pur și simplu, nu dă doi bani pe inteligența minimală a românilor. O asemenea investiție, chiar dacă procedural ar fi admisibilă, e imposibil de finalizat în cinci luni. Dintre care, vreo trei sunt succeptibile de condiții meteo nefavorabile. Pentru că în România iarna plouă, ninge, iar drumuri în laborator încă nu se fac. Nici la noi și nici la alții…
Ce l-ar fi costat pe ministrul Cuc să-și asume circul creat de alții și să spună, răspicat, și lui Ian Pearson și opiniei publice în general, că nu se poate mai repede ceea ce, evident, nu se poate mai… repede!
De fapt, problema e și la domnul Cuc. La tăierea panglicii, la ceva ce nu există, petrecută pe 22 mai, a participat și domnia-sa, alături de Narcis Neaga – șeful Companiei Naționale de Drumuri. iar când te-ai introdus voluntar în minciună, vrei să ieși de acolo cu o altă minciună. Și tocmai vă spusesem că din rezultatul votului din 26 mai nu a învățat nimeni, nimic…
Altfel, să recunoaștem: firma lui Umbrărescu, câștigătoare a licitației, e pregătită să treacă la treabă. În termene rezonabile, după finalizarea procedurilor în curs. Până la alte exemple, despre politicieni care subestimează inteligența românului de rând, azi am trecut în revistă cazul Cuc. De la Transporturi…