Nu mă voi înscrie în corul lăudătorilor la adresa primarului actual al Slatinei. Sunt locurile ocupate de presa subordonată politic, partidului din care acesta face parte. Nu cad nici în capcana acelor critici care văd, în orice acţiune făcută de prina, un lucru rău împotriva umanităţii. Cred că adevărul este pe undeva pe la mijloc. Acţiunile şi faptele publice săvârşite de edilul municipiului se înscriu într-o notă de respect pe care acesta o acordă funcţiei pe care se află. Într-un fel, i-aş remarca prezenţa în miezul cetăţii, mult mai vizibilă decât o făceau predecesorii săi: Păunescu şi Vâlcov. E drept, ultimul a reuşit să fie un primar spectaculos, pentru că aşa au fost vremurile…
Revin la Prina. Ştiu şi eu ceea ce mulţi dintre slătinenii ce vor să fie la zi cu dezbaterea publică, cunosc deja: în Slatina ar avea loc un studiu de trafic, de pe urma căruia să se obţină cheia fericirii la fluidizarea circulaţiei rutiere. La început, am înghiţit proiectul pe nemestecate. Treptat, la o analiză atentă, cred că avem o problemă inutilă. Oameni buni, la numărul actual de maşini care există în Slatina (necunoscut cu exactitate de nimeni – impardonabil), chiar nu există nici o problemă. Reală! Avem, într-adevăr, nişte ore de vârf, în câteva zone, dimineaţa – Şcoala 8, Greceanu, Minulescu, sectoare din A.I. Cuza.. şi cam atât. Nici măcar ore de vârf ci jumătăţi de oră de vârf. Mai avem un trafic aglomerat prin Progresu atunci când se închide A.I. Cuza pentru târguri de oale, ulcele, mici şi multă bere. Dar, tot primăria închide bulevardul…
Avem însă o serie de probleme care generează această falsă idee: haosul rutier. Lipsa de decizie şi acţiune din partea Poliţiei Locale, a Poliţiei Rutiere, care nu se vede în acţiune. iar când se vede, cele două instituţii acţionează haotic. Odată rezolvate aceste probleme, decupate din peisajul citadin, plus organizarea imediată a parcărilor promise, dar la care se lucrează prea încet, ar scoate din ecuaţie fantasmele mediatizate în prezent: pasaj subteran pe sub blocul de la Vacanţa (idee nefericită în contextul reactivării plăcilor tectonice din Vrancea – sic!), cât şi alte extinderi inutile ale sensurilor unice de trafic, pe lângă cele care există în prezent. Păi, dacă mai punem şi ambiţia asta, atunci chiar o să fie nevoie de un expert care să repare ceea ce a fost…
În actualele condiţii, doar puţină ordine, civilizaţie rutieră, respect în trafic, pot fi ingredientele necesare unui trafic rutier corect. Cei care pun la îndoială pot să meargă într-un schimb de experienţă în Bucureşti! Să vadă acolo ce înseamnă circulaţia bară la bară şi să înţeleagă de fapt că la Slatina nu e nici o problemă…
Să luăm maşinile parcate aiurea pe trotuar, pe carosabil, să-i amendăm şi pe pesediştii care se văd la şedinţe după ce se dau jos din limuzine în buricul unui sens giratoriu, şi cred că problema e rezolvată. Nu cred că trebuie să spargem geamul de la mansardă, să-l înlocuim cu altul nou, atunci când pe translucida sa suprafaţă şi-a făcut nevoia o cioară în zbor. Lucrurile pot fi rezolvate simplu. Foarte simplu. Cu autoritate, voinţă şi lucru bine făcut. Chiar dacă ultima zicere e luată de la Klaus Iohannis, preşedintele ales al României…
PS. Acest articol a fost scris din redacţia Ziarului de Olt. O locaţie cu vedere excelentă, la orice oră din zi şi din noapte, asupra bulevardului A.I. Cuza, din zona Tineretului până spre magazinul Oltul. Din păcate, primăria, situată în partea de jos, nu are geamuri cu vedere la… strada mare.