Acasă Politic Securizarea trecerilor la nivel de cale ferată. Senatorul Siminica Mirea întreabă, ministrul...

Securizarea trecerilor la nivel de cale ferată. Senatorul Siminica Mirea întreabă, ministrul Transporturilor trebuie să răspundă

149

Senatorul Siminica Mirea se adersează ministrului Transporturilor, Lucian Șova, pe aceeaşi temă pe care a abordat-o şi acum un an şi cu ministrul de la acea vreme Alexandru Răzvan Cuc. Atunci, senatorul îl întreba pe ministru ce planuri de măsuri are Societatea Naţională „Căile Ferate Române”, cu privire la securizarea trecerilor la nivel de cale ferată, cât și susținerea corespunzătoare a infrastructurii din zonă. Răspunsul ministrului a fost unul sec şi birocratic, fără a lămuri ceva concret. Acum, neabandonând tema, senatorul se adresează actualului ministru.

„În urmă cu mai bine de un an mă adresam predecesorului dumneavoastră de la acea dată, domnului ministru Alexandru Răzvan Cuc. Solicitam de la acesta, de la instituția condusă acum de dumneavoastră, un răspuns legat de planul de măsuri și de investiții pe care îl derulează Căile Ferate Române în ceea ce privește securizarea trecerilor la nivel de cale ferată, cât și susținerea corespunzătoare a infrastructurii din zonă.
Timpul a trecut, iar răspunsul contează mai puțin astăzi care a fost. Din păcate, în mod concret nu s-a procesat nimic în această direcție. Compania responsabilă alimentează spațiul public cu ideea că nu sunt bani. Un argument al neputinței și al nepăsării, care generează tragedii în zonele de intersecție între drumurile publice cu linia ferată. Aici consider că este nevoie de un plan de măsuri imediat, menit să securizeze prin bariere principalele treceri de tip intersecție, între calea rutieră și calea ferată! Viețile oamenilor contează! Securitatea căii de rulare, de asemenea!
Cel puțin la nivelul județului Olt am identificat câteva treceri cu nivel de cale ferată, unde este urgență maximă. Mă refer aici la intersecțiile de pe raza localității Fălcoiu, Piatra-Olt (două treceri majore: ieșire Slătioara și ieșire Găneasa), Potcoava, Corbu. Sunt cele mai tranzitate intersecții de acest gen, cele mai expuse accidentelor tragice. Costurile, nu vreau să vă sugerez, dar nu sunt atât de mari cât să pericliteze funcționarea Companiei Naționale – Căile Ferate Române.
Un astfel de proiect, realizat prin identificarea zonelor de risc maxim, la nivelul județului Olt, chiar și la nivelul întregii țări, înseamnă responsabilitate față de cetățenii României.
Am speranța că dumneavoastră, domnule ministru Lucian Șova, veți înțelege ceea ce nu a acceptat, ca pe o realitate evidentă, predecesorul la care am făcut referire ceva mai devreme!
Raportat la situația prezentată mai sus, vă adresez următoarea întrebare: «Care sunt proiectele Ministerului Transporturilor derulate în județul Olt, privind securizarea trecerilor la nivel de cale ferată, cât și susținerea corespunzătoare a infrastructurii din zonă?»”, se arată în întrebarea formulată.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.