Acasă Eveniment Spoofing, o nouă amenințare de înșelăciune în creștere

Spoofing, o nouă amenințare de înșelăciune în creștere

26

Recent, au fost raportate numeroase cazuri de infracțiuni comise prin tehnica „spoofing”. Folosind aplicații VoIP, infractorii utilizează numere de telefon aparținând unor instituții financiare și se prezintă drept angajați ai băncilor. Aceștia contactează victimele, pretinzând că au solicitat un împrumut, și cer informații personale.

Ulterior, victimele sunt direcționate către o persoană care se prezintă ca fiind din partea Poliției și li se cere să transfere bani într-un „cont sigur”. Această metodă a dus la pierderi financiare semnificative pentru cetățeni.

Pentru protecție, se recomandă evitarea apelurilor nesolicitate, verificarea informațiilor prin canale oficiale și raportarea imediată a suspiciunilor autorităților.

„În ultima perioadă, au fost înregistrate mai multe cazuri prin care au fost comise fapte de natură penală, utilizându-se tehnica „spoofing”. Autorii, folosind aplicații VoIP (voice over IP), cu numere de telefon din rețeaua națională de telefonie (pot fi numere de telefon compromise care aparțin unor instituții bancare), contactează cetățenii, pretinzându-se angajați ai băncilor. În cadrul apelurilor, aceștia afirmă că victimele ar fi solicitat un împrumut și le cer să dezvăluie informații personale sensibile. Ulterior, apelul este redirecționat către o altă persoană care se recomandă ca fiind din partea Poliției și le solicită victimelor să transfere bani într-un „cont sigur”, pentru a proteja fondurile. Această metodă a dus la pierderea unor sume mari de bani de către cetățenii de bună credință. La nivelul României, au fost înregistrate dosare penale ca urmare a faptului că persoanele vătămate au dat curs și ultimei solicitări de transfer al banilor în contul „sigur”, iar din acel moment au pierdut controlul asupra fondurilor personale. Aceasta este o formă de fraudă bazată pe tehnica de „spoofing”, prin care autorii falsifică informațiile de identificare pentru a se da drept o sursă de încredere (bănci, autorități), cu scopul de a înșela victimele (cetățenii de bună credință)”, transmite IPJ Olt.

Recomandări pentru protecția cetățenilor:
• Nu răspundeți apelurilor telefonice nesolicitate, care vă cer informații sensibile sau transferuri de bani.
• Verificați orice informație primită prin canale oficiale, contactând direct instituțiile implicate.
• Nu transferați bani în conturi neoficiale sau suspecte!
• Dacă aveți suspiciuni, contactați imediat autoritățile competente (poliție, bancă etc.).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.