Acasă Actualitate Pentru Slatina. Un proiect al senatorului Siminica Mirea!

Pentru Slatina. Un proiect al senatorului Siminica Mirea!

691

Dinamica dezvoltării unei aşezări urbane este un semn de prosperitate, atât pentru comunitate, cât şi pentru cetăţenii din cadrul acesteia.
Slatina, un caz aparte care se subscrie perfect modului de dezvoltare descris mai sus. Numai că unele lucruri trebui făcute din mers, pentru a nu bloca dinamismul comunitar. Iar când pentru asta e nevoie de o implicare a instituţiilor publice, altele decât autoritatea locală, blocajele apărute afectează direct comuitatea.
Speţa prezentată, la care am avut acces în derularea ei, prin intermediul senatorului PSD de Olt, Siminica Mirea, arată că justa înţelegere trebuie să primeze în faţa birocraţiei arhitecturale a instituţiilor centrale.

Intervenţia senatorului Siminica Mirea la ministrul Transporturilor
Pornind de la o situaţie reală, dată de la blocajul în traficul rutier slătinean, întâlnit îndeosebi între orele 14:30-17:00, atunci când se descarcă resursa umană de pe platforma de est (ALRO, TMK, Prysmian, Pirelli, Bekaert şi alţi agenţi economici), când pentru parcurgerea unei distanţe de maxim 2 km, în trafic se stă chiar şi peste o oră, senatorul Siminica Mirea a iniţiat un demers către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
În fond, demersul cere implicarea ministrului pentru ca fosta trecere de cale ferată, prevăzută la timpul potrivit cu bariere, din zona fostului Liceu de Construcţii, să redevină funcţională, pentru a permite descărcarea valorilor de trafic, fluidizarea acestuia, ca blocajul rutier amintit să fie diminuat în interesul celor care, după ore bune de muncă, nu mai merită un stres în plus.
Documentul definit „Întrebare parlamentară” a ajuns la ministrul Grindeanu. Rezoluţia, în termen legal, urmaează să fie soluţionată.

Înaintea intervenţiei senatorului Mirea, Primăriei Slatina i-a fost respinsă solicitarea
Încă din primăvara lui 2021, Primăria municipiului Slatina s-a adresat Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” – SA România, pentru a obţine un acord de principiu pentru realizarea şi amenajarea trecerii de cale ferată în zonă. Pe cheltuiala muncipalităţii, pentru a evita un răspuns în care să fie invocată lipsa fondurilor.
Răspunsul primit de către Direcţia Administrarea Străzilor şi Iluminatul Public din Slatina, semnat de patru oficiali ai CFR, e o atitudine ostilă şi un document conceput în dispreţ faţă de realitarea de teren, dar şi faţă de slătineni.

CFR invocă următoarele motive, pentru a nu considera oportună înfiinţarea unei treceri la nivel cu calea ferată:
Zona în care se doreşte înființarea trecerii la nivel cu calea ferată se află la km 189+885, pe linia CF 101 Slatina – Piatra-Olt, în staţia Slatina, are următoarele caracteristici: există trei linii de cale ferată; calea ferată este în curbă cu raza de 300 ml şi supraînălţare de 125 mm; calea ferată se situează pe o denivelare de 10,3%.
– În urma analizării condițiilor din zona în care se doreşte înfiinţarea unei noi treceri la nivel, se constată că sunt încălcate prevederile RET 002 şi STAS 1244-1/1996 de înfiinţare a unei treceri la nivel;
– Solicitarea de obținere a derogărilor de la RET 002 şi STAS 1241-1/96 pentru înfiinţarea acestei treceri la nivel cu calea ferată nu este oportună, în zonă, la 263m, există pasajul denivelat de la km 190+113 construit în anul 1985 pentru evitarea accidentelor cu victime omeneşti şi pagube materiale care se produc la nivelul trecerilor la nivel, pasaj prin care circulaţia auto şi pietonală se desfăşoară în condiții de siguranță.

Unde minte CFR prin directorul general
O analiză a răspunsului de mai sus produce următoarele constatări faţă de neadevăruri. În zona respectivă a existat, încă de la înfiinţarea liniei de cale ferată Piteşti – Piatra-Olt, acum mai bine de un secol, trecere care a funcţionat cu bariere până în 1985, când a fost efectuat un pasaj subternan în zonă. Atunci nu era vorba de aceleaşi norme invocate? Mai mult, vizita reporterului în teren arată existenţa a doar două linii funcţionale. Cea de-a treia, aşa cum se va vedea şi în imaginile alăturate, este… pădure. Arătăm că este nefolosită de mai bine de un deceniu, dacă nu şi mai mult.
Iată că CFR sfidează, ignoră şi, pur şi simplu, se opune doar de dragul de a-şi arăta o putere care nu trebuie demonstrată în dauna a mii de slătineni şi nu numai, participanţi într-un trafic rutier care poate fi decongestionat de o iniţiativă venită de la Primăria Slatina prin Direcţia Administrarea Străzilor şi Iluminatul Public din Slatina, susţinută în Parlamentul României de senatorul Siminica Mirea.
MinistrulGrindeanu poate îndrepta eroarea îmbrăcată în aroganţă a subalternilor săi.

Rămâne de urmărit ce va răspunde solicitării senatorului Siminica Mirea ministrul Grindeanu. Raţiunea poate să învingă starea de fapt, iar de pe urma acestei înţelegeri va avea câştig de cauză cetăţeanul de rând, cel care prin munca sa de zi cu zi susţine statul în existenţa sa. Chiar şi statul în stat, de la CFR, unde unii devin zeii timpului prezent.

Articolul precedentSlatina. Zonă de agrement la fosta bază sportivă din Progresul
Articolul următorPe drumurile judeţului. Maşini cu ITP fals. Datele prezentate de RAR pentru primul semestru

1 COMENTARIU

  1. Am inteles… deci DASIP doreau sa scurteze fuga de la munca si nu aveau alternativa… si asa e, ALRO, TMK, Prysmian, Pirelli, Bekaert nu au nici o treaba cu trecerea respectiva…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here