Constructorul UMB anunţă că, începând de luni, 11 iulie 2022, nu își va mai chema oamenii la muncă. Săptămâna curentă este una de odihnă, conform procedurilor interne, angajații UMB lucrând 14 ore pe zi plus sâmbetele. Afectate de deciziile companiei vor fi loturile 3 şi 4 ale Drumului Expres Craiova-Slatina-Piteşti, bucăţi de drum câştigate de UMB.
Motovul încetării lucrărilor ar fi fondul problemei: creșterile preţurilor la numeroase categorii de materiale de construcții au explodat, la care se adaugă inflația și alte evenimente, cum ar fi conflictul ucrainean, toate puse peste metehnele vechi ale pieței (forța de muncă), creând presiune în plus.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere le promite constructorilor, nu doar celor de la UMB, de peste jumătate de an că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a prețului contractelor. Lucru care se lasă aşteptat.
„Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depășesc 140 de kilometri, adică mai bine de O TREIME (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuție semnate!2, spun cei de la Asociaţia Pro Infrastructura.
Pe cealaltă parte, CNAIR a formulat un punct de vedere:
„UMB este un partener pe care CNAIR îl consideră serios. Compania a luat permanent măsuri pentru a sprijini toți constructorii care au contracte în derulare.
Centura de la Slatina, ultimul proiect al UMB pe DEx12?
Excepție de la decizia UMB face doar DEx12 Centura Slatina, acolo unde constructorul este foarte aproape de final și s-a confirmat că va continua astfel încât să dea drumul la trafic în jurul datei de 28 iulie.