Acasă Învățământ Agendă bogată Erasmus plus pentru elevii și profesorii din Școala Gimnazială „Gheorghe...

Agendă bogată Erasmus plus pentru elevii și profesorii din Școala Gimnazială „Gheorghe Magheru” Caracal

400
     În perioada 16-20 mai 2022 Școala Gimnazială „Gheorghe Magheru” Caracal, a desfășurat cea de-a treia activitate transnațională a proiectului Erasmus + „Don’t be Cyberbully, be Aware” 2020-1-IT02-KA229-079844 , care a avut loc in Radom, Polonia.
La întâlnire au participat elevi și profesori din România, Turcia, Portugalia și Bulgaria, obiectivul principal al proiectului fiind combaterea fenomenului cyberbullying și promovarea toleranței, nediscriminării si dialogului intercultural in rândul copiilor și adolescenților.
Pe parcursul celor cinci zile alocate mobilității din Polonia au fost organizate diverse activități specifice, cum ar fi crearea de benzi desenate cu ajutorul instrumentelor web 2.0, logo-uri, jocuri de socializare, participarea la ore de engleză, chimie si biologie, vizite turistice in Cracovia, Parcul National Ojcowski Narodowy si la Muzeul Satului din Radom.
În această perioadă, elevii au avut ocazia să cunoască tradiții și obiceiuri din țările partenere, să lege prietenii și să-și perfecționeze cunoștințele de limba engleză.
Tot în săptămâna 16-20 mai s-a desfășurat și mobilitatea găzduită de Red Mountain School (Rödabergsskolan) din Stockholm, Suedia, din cadrul proiectului “Language Development Through Digital Tools”- 2020-1-SE01-KA226-SCH-092570. La acest LTTA -Learning/teaching/training activities (Activități de învățare/predare/formare) – au participat 5 cadre didactice de specialități diferite, conform temei ”Implementarea CLIL- pedagogie și didactică”. Temele abordate au fost astfel repartizate instituțiilor participante, fiecare prezentând modele de bune practici pentru implementarea CLIL- Content and Language Integrated Learning la materiile:

   – Programare și robotică- echipa din Suedia;
   – Geografie și matematică- echipa din România;
   – Sport, muzică și arte plastice- echipa din Finlanda;
   – Istorie și cultură- echipa din Turcia;
   – Materii ciclul primar- echipa din Cehia.

Echipa noastră a prezentat două planuri de lecție care îmbină geografia și matematica, una pentru ciclul primar, ”Forme de relief”, iar a doua pentru gimnaziu, ”Marea Neagră”. Acestea au fost apreciate de parteneri ca fiind creative și ușor de adaptat. Ele vor face parte din e-book-ul proiectului, produsul final care va conține 30 de astfel de planuri de lecție CLIL.
Cel de-al treilea proiect aflat în desfășurare în școala noastră se apropie de final. Este vorba despre proiectul „Improving STEM education across Europen schools” – 2020-1-UK01-KA201-078810. Începând din 20 iunie va avea loc mobilitatea din Londonderry, Irlanda de Nord, găzduită chiar de instituția coordonatoare a proiectului de cercetare, Academy for International Science and Research (AISR).
Întâlnirea se va concentra pe ultimele realizări ale proiectului, colecția de cursuri STEM realizată în colaborare de toate instituțiile partenere și sesiunile de mentorat, 5 dintre ele fiind organizate de școala noastră.
Ca activitate de LTTA, se preconizează teme precum robotică și IoT- Internet of Things – și aplicațiile lor în agricultură și industrie – cu accent pe promovarea meseriilor STEM în rândul elevilor. Trei cadre didactice din școală vor avea o săptămână interesantă și provocatoare, cu lucruri noi de învățat și aplicat la întoarcerea la catedră, în septembrie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.