România pare să iasă din zodia fatalității, chiar dacă la marginea Bucureștiului se inaugurează un șantier la un ciot de centură cu focuri de artificii. O țară care tinde să devină normală. La doi pași de Slatina, în aval, la câteva sute de metri de hidrocentrală, se lucrează. Cei de la UMB Bacău pregătesc picioarele unui nou pod peste Olt și sapă deja în albia râului. Mai jos, la nici o sută de metri, podul de cale ferată, cu o istorie de peste un secol, e schimbat aproape în totalitate. Tronson cu tronson. Lucrarea este a celor de la STRABAG România.
E spectacol. O macara gigant decuplează elementele vechiului pod pentru a face loc celor noi. Practic, doar în câteva puncte mai rămâne ceva din istoria vechiului edificiu. Și, fără patriotismul austriac, antreprenorul a arborat, pe noua construcție, steagul tricolor.
În prezent, circulația feroviară între Slatina și Piatra-Olt e întreruptă total până la sfârșitul lunii septembrie 2020. Prima dată după al doilea război mondial. O lucrare incredibilă, o capodoperă a infrastructurii feroviare, sub ochii noștri. Ambele lucrări de utilitate publică. În România, la doi pași de Slatina, la Milcov… Să credem că se poate! Iar acolo unde se poate nu trebuie să fie excepții…