Potrivit unui comunicat de presă, primit pe adresa de e-mail a Ziarului de Olt (ziaruldeolt@yahoo.com), în perioada 26 august – 10 octombrie 2019, Inspectoratul Teritorial de Muncă Olt a desfășurat Acțiunea de informare și control pentru verificarea modului în care sunt respectate cerințele minime de securitate și sănătate în muncă, în instituțiile de administrație publică.
Printre principalele obiective ale acțiunii menționăm: – Creșterea nivelului de respectare a legislației din domeniul securității și sănătății în muncă de către autorități și instituții publice;
– Stabilirea măsurilor care se impun pentru: implementarea și urmărirea principiilor generale referitoare la prevenirea riscurilor profesionale; protecția sănătății și securității lucrătorilor; eliminarea sau ținerea sub control strict a factorilor de risc de accidentare și îmbolnăvire profesională; asigurarea cadrului organizatoric și a mijloacelor necesare desfășurării activității în domeniul securității și sănătății în muncă.
Grupul țintă a fost reprezentat de către autorițățile executive (primăriile comunelor, orașelor, municipiilor) din cadrul unităților administrativ-teritoriale, respectiv alte autorități și instituții publice.
În prima parte a acțiunii, Inspectoratul Teritorial de Muncă Olt a desfășurat, în cadrul a trei întâlniri cu reprezentanții unităților din administrația publică, activități de informare privind cerințele minime de securitate și sănătate în muncă ce trebuie asigurate în cadrul instituțiilor pe care le reprezintă.
La întâlnirile de informare au participat reprezentanții unui număr de 34 de instituții din administrația publică.
În etapa a doua au fost organizate de către inspectorii de muncă acțiunile de control la unitățile care au făcut obiectul acestei acțiuni, constatându-se un număr de 71 neconformități pentru care s-au dispus măsuri de remediere.