Acasă Administrație Un nou concept de infrastructură rutieră la Slatina

Un nou concept de infrastructură rutieră la Slatina

887
     Slatina cunoaște în această perioadă o adevărată reformă a conceptului de infrastructură rutieră. Pe lângă lucrările curente, de întreținere, modernizare și reparație la carosabilul existent, noi proiecte de legătură prind contur și se află în diverse faze de implementare.
Practic, dezvoltarea orașului, prin apariția polului economic în zona de est, pe platforma Bekaert, Prysmian, Pirelli, TMK, a centrului economic asimilat parcului industrial, pe zona de sud-est, cu ieșire spre Milcov, a impus realizarea unui alt concept rutier. Sarcina de serviciu a revenit primarului în funcție, Emil Moț.
Proiectele sale, în acest sens, analizate pas cu pas, cum ar spune un clasic în viață, direct de la sursă, după declarațiile publice făcute de primarul Slatinei, miercuri, 20 noiembrie 2019…
Un contract cadru pentru modernizare, întreținere și reparații curente
Conform declarațiilor făcute de primarul Emil Moț, în prezent se desfășoară lucrări de asfaltare, parte dintr-un contract cadru, aflate în diverse faze de execuție, pe următoarele străzi: Islazului, Lacului, Zorilor, Boiangiilor, în cartierul Teilor, strada Spicului, ultimele două repere, deja finalizate.
Se continuă proiectul din acest contract pe Aleea Bradului, Castanilor, în zona școlii de poliție, și se lucrează pe străzile: Prunilor, Eroilor, Potgoriilor. De asemenea, pe strada Jianu lucrarea este avansată și se montează borduri de delimitare a carosabilului.
Varianta Oituz. Astăzi puțin disconfort pentru mai bine de mâine încolo!
Considerată una dintre cele mai defavorabile artere destinată traficului rutier, strada Oituz nu a beneficiat niciodată până acum de nicio reparație structurală, ci doar de lucrări curente de întreținere, scumpe, care au ținut din toamnă până în primăvară sau invers, din primăvară până în toamnă.
De data aceasta, lucrările pentru care s-a semnat contractul, începute astăzi, reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură din Slatina și cuprinde strada Pitești, zona Oituz, până spre Constantin Brâncoveanu, la ieșire spre podul Olt. Lucrarea se va întinde pe 15 luni efective de execuție și presupune lucrări complexe: săpături la 90 de centimetri, un zid de sprijin pe Oituz, pasarele pietonale, aproximativ 200 de corpuri de iluminat și noi semafoare în zona Catedrală. Un proiect menit să asigure o calitate a traficului rutier în zonă pentru mulți ani de acum încolo.
Fluidizare prin intervenții pe Basarabilor, Drăgănești și o centură industrială conectată la Expres…
Iminenta declanșare a procedurilor de reparații capitale la Podul Olt a impus administrației slătinene să intervină în zona de fluidizare a traficului rutier pe strada Basarabilor, de la intrare cu strada Banului până la jumătatea barajului, acolo unde se termină limita de proprietate a municipiului Slatina.
Și nu numai! Mergem mai departe, pe străzi noi sau adaptate vremurilor de astăzi. Intrarea dinspre Milcov presupune o reașezare a dimensiunilor părții carosabile, în funcție de necesitățile economice ale zonei, pe cei 1,6 kilometri. Conform declarațiilor primarului, din primăvară se va trece la lucru.
De asemeni, supralărgirea străzii Drăgănești, în zona Pirelli – stânga, Prysmian-TMK – dreapta, în sensul de ieșire din oraș, va începe în două săptămâni. Termen de finalizare: 9 luni. Ca orice lucru bun care se face la un astfel de termen…
Centura mediană din zona străzii Pitești, până pe platforma de Est
Este, din punct de vedere al greutății, concepției, utilității, proiectul surpriză al administrației Moț. Poate și unul capital pentru decongestionarea traficului greu din partea de est. Se intră pe această centură în zona străzii Pitești (în vecinătatea ALRO) și se iese după Herghelie, în vecinătatea platformei Pirelli. Presupune exproprieri, dar și o lege care să sprijine proiectul. Una care a trecut de Senat, susținută de senatorii de Olt: Siminica Mirea, Paul Stănescu și Renică Diaconescu, cărora primarul Emil Moț le mulțumește, vizavi de expropierea din zona Hergelie, cu emoții la Camera Deputaților. Acolo unde primarul Moț are așteptări de la deputatul liberal, Gigel Știrbu, pe care-l roagă să nu considere nimic politic în acest proiect destinat slătinenilor. Mulțumirile vin anticipat, de la Moț, pentru Știrbu. Căci, o astfel de centură n-o ia nimeni acasă după ce-și termină mandatul, iar cei aproape șase kilometri, cu cele șase parcări, sunt investiții de maximă utilitate publică.
Practic, reforma conceptului de inele mediane, legate între ele, în care se include și o intrare dinspre fosta haldă de gunoi menajer, ca legătură între Clocociov și Parcul Industrial, vine să aerisească orașul de trafic greu, să reducă noxele din atmosferă, să genereze confort pe linie. Pentru rezidenți, dar și pentru cei care vin să producă plus-valoare, prin afacerile lor, în Slatina, astăzi polul industrial al Olteniei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.