Conform statisticilor care măsoară activitatea curentă a aleșilor în Senatul României, Siminica Mirea, de la Olt, ocupă o poziție onorantă, raportată la propuneri de lege, întrebări, interpelări și luări de cuvânt. Chiar dacă se află la primul mandat, bunele sale intenții arată că doamna senator a înțeles pe deplin care sunt pârghiile și instrumentele unui demnitar.
Înțelege să existe simplu, ca politician, fără complicații la activitatea sa curentă. Are un simț al realității pierdut de alții, fie ei și aleși, tot din același județ. Căci, unii chiar cred că pentru demnitatea lor publică răsare dimineața soarele, pentru a le lumina calea, drumurile și gândurile…
Dar, să revenim la subiect! La început de februarie 2017, senatorul Siminica Mirea îi adresa ministrului de tristă amintire și de crudă revenire în același loc, Alexandru Răzvan Cuc, următoarea întrebare: „Câte vieți omenești mai trebuie pierdute în accidente grave petrecute la trecerile cu nivel de cale ferată, pentru a reintroduce barierele automate, acolo unde acestea au fost abuziv desființate?”
În conținutul documentului, găsit întâmplător pe pagina Senatului României, senatorul oltean ridica în atenție, în contextul întrebării de mai sus, modul abuziv cum compania care administrează infrastructura feroviară a dispus dislocarea unui număr important de bariere la trecerea de cale ferată. Mai mult, alăturat, ca argument pentru reintroducerea acestora, Siminica Mirea a făcut vorbire despre numărul mare de accidente înregistrate în aceste zone de risc. Răspunsul personajului trist de la Transporturi a ținut în atenție lipsa fondurilor. O pistă falsă, servită de un biped ministru, căci risipa din structura bugetară a ministerului este o certitudine, iar aceste treceri de cale ferată nu presupun investiții care să atenteze deficitul bugetar sau construcția bugetului unui minister care nu a produs nimic pentru calitatea vieții românilor în ultimii 30 de ani.
Și, iată că, miercuri – 20 martie 2019, s-a petrecut cel mai recent accident de cale ferată, în scenariul impactului dintre un tren și o mașină, la Grădiștea, în Găneasa, județul Olt. Nicio șansă pentru șoferul imprudent… Încă o viață risipită pe pământul făgăduinței birocrației, într-o țară unde scuza cu „nu sunt bani” nu mai ține.
Un parteneriat între autoritatea de drum și cea de cale poate rezolva, în doar câteva luni, această situație. Pentru asta e nevoie de buna înțelegere a misiunii guvernamentale. Însă, tocmai pentru incapacitate îl schimbau pesediștii acum ceva vreme pe Cuc, pentru a-l pune de bun înapoi. Și iată că țara lor ucide oameni din România noastră! Prin indolență, nepăsare și lipsă de interes.
Altfel, Siminica Mirea, senator de la Olt, rămâne un demnitar care înțelege ce e acolo jos și transmite corect, din păcate în tunelul fără ieșire al decidenților, ce-i de făcut. De aici încolo, rămâne în memoria colectivă ura viscerală a lui Dragnea, copiat de accidentul Dăncilă, atunci când, în ziua protestului legat de metrul de autostradă de la Suceava îl demonizau pe organizator pentru a spune că ei fac drumuri și nu circ.
Concluzia aparține fiecăruia dintre cititori. La Transporturi e Cuc, reevaluat în urma unor negocieri interne din partidul bugetarilor, cum se poate spune despre PSD. În rest, accidentele de genul celui de mai sus își așteaptă o rezolvare, tot așa cum, de la o interpelare sau propunere, spuneți-i cum vreți, făcută de senatorul Siminica Mirea, au fost montate separatoare din beton în Pădurea Saru și nu numai… De atunci încoace, zero accidente cu victime omenești în zonă…