Aurel Bondrescu, primarul de la Dobrun, din județul Olt, este unul dintre cei mai vechi primari în funcție pe care îi are astăzi administrația Oltului. Declarat de stânga, acțiunile sale de edil au arătat că omul este cel care sfințește locul. Nu a găsit niciodată scuze pentru proiectele necesare comunității, căci, de fiecare dată a găsit… soluții în rezolvarea lor. O localitate cu o infrastructură pusă la punct, în care oamenii primesc beneficiile unei administrații îndreptate spre oameni și nevoile acestora…
Cea mai mare investiție din portofoliul primarului Bondrescu este podul rutier, din beton armat, peste râul Olteț, parte din DC 10, care leagă comuna Dobrun de comuna Șopârlița. Susținut de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, finanțat prin Programul Național de Dezvoltare Locală, acest pod scurtează cu aproape 20 de kilometri calea de acces în Dobrun, dinspre centrul județului. Este acel edificiu menit să deschidă oportunitățile de dezvoltare ale zonei, cum în urmă cu ani nimeni nu se încumeta să viseze măcar la o asemenea lucrare.
La început de martie 2019, se lucrează. Proeictantul și constructorul au stabilit de mult toate detaliile de natură tehnică și birocratică, iar în zonă este deja organizat șantierul obiectivului.
Iată ce declară, despre pod, primarul Aurel Bondrescu, omul care a gândit și a convins structurile guvernamentale centrale de necesitatea acestui obiectiv: „Personal, sunt mulțumit de modul în care se lucrează în clipa de față la podul din Dobrun. În cel mai scurt timp se termină și etapa ce ține de turnatul pilonilor. Fiind un pod cu o lungime de 143 de metri și o deschidere de 8,5 metri, termenul de finalizare, prevăzut în contract, este de 24 de luni. Avem încredere în calitatea lucrărilor, și chiar dacă este o lucrare mare și destul de grea, proiectantul ne-a oferit toate garanțiile necesare pentru realizarea unui pod rezistent și foarte bine făcut”.
Din punct de vedere tehnic și al viziunii asupra investiției, dar și conform contractului de finanțare, valoarea acestui pod ajunge la 10,4 milioane, asta însemnând 104 miliarde lei vechi. Este prevăzut cu stâlpi de susținere, inclusiv la mijlocul construcției, în total fiind 30 de piloni, iar traversele și grinzile respective au o lungime de 33 de metri, dintr-un pilon în altul. Sunt 4 intervale din acestea, ceea ce face ca rezistența podului să fie mult mai bună. Grinzile sunt turnate și testate deja, astfel încât pe noul pod ce va lega comuna Dobrun de comuna Șopârlița să se poată circula în cea mai bună siguranță, inclusiv de acele mijloace de transport de mare greutate, de până la 50 de tone.
Din punct de vedere utilitar, pe lângă avantajele oferite, acest obiectiv are și o importanță militară. În acest sens, podul are avizul Ministerului Apărării Naționale, și multe alte avize, majoritatea dintre ele considerate exagerate la momentul respectiv, dar care se dovedesc a fi astăzi extrem de necesare.
Altfel, investiția este una de importanță deosebită pentru zonă. Practic ea reconfigurează rețeaua de drumuri din zona de centru a județului Olt, iar dacă astăzi suma alocată reprezintă un efort pentru bugetul public, în timp, oamenilor din zonă le va rămâne această investiție, menită să dăinuie peste decenii, și de ce nu, chiar și peste secole.
Și totul a pornit de la o idee avută cu ani în urmă de către primarul Aurel Bondrescu din comuna Dobrun, județul Olt, omul care a înțeles că un pod este ca și un copac: o investiție pe care o faci astăzi pentru generațiile viitoare…