Vineri, 24 februarie 2017, în comuna Grădinari s-a derulat o etapă importantă a proiectului „Construim împreună pentru comunitatea noastră din Grădinari”, prin inaugurarea clădirii destinată Centrului pentru Incluziune Socială. Imobilul, un edificiu public vechi de peste o sută de ani, renovat complet, v-a asigura participarea unui număr de 60 de elevi la activități educative și recreative.
Evenimentul a avut loc în prezența primarului localității – MIHAI IOANA, cel care a gândit și a acționat în a convinge partenerii naționali și internaționali să sprijine proiectul în cauză, alături de Mihaela Liviana MICU – coordonatorul proiectului. De asemenea, au mai fost prezenți și părinți ai copiilor incluși în program, profesori și directorul de la Școala Gimnazială din Grădinari, un asistent social, un mediator sanitar, numeroși responsabili de proiect, consilieri locali și funcționari din administrația locală de la Grădinari.
Așadar, Mihai Ioana, primarul comunei, este un edil mulțumit. Face ceea ce a promis și crede în restaurația normalității în satul românesc. În acest sens, Grupul de Acțiune Locală (GAL) care are arondate 21 de localități, funcționează deja la Grădinari, iar prin acest Grup, Mihai Ioana are planuri mari pentru comuna sa…
Ce mai trebuie să reținem despre CENTRUL DE INCLUZIUNE SOCIALĂ de la Grădinari..
Proiectul, finanțat prin programul RO10CORAI – “Copii și tineri aflați în situații de risc și initiativele locale și regionale pentru reducerea inegalităților naționale și pentru promovarea incluziunii sociale“, administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială, s-a derulat în perioada 15 decembrie 2014 – 28 februarie 2017 și a vizat: îmbunatățirea accesului copiilor și tinerilor aflați în situație de risc din comuna Grădinari la servicii integrate în vederea facilitării incluziunii sociale a acestora, prin oferirea de servicii after- school și cursuri de formare profesională, reabilitare și dotare Centru pentru Incluziune Socială.
Grupul țintă este format din: 60 de copii care beneficiază de activitățile proiectului; 40 de tineri care dețin calificările și competențele necesare obținerii unui loc de muncă; 200 de persoane (membrii comunității) care au fost informate și conștientizate cu privire la nevoia de educație prin intermediul a 5 campanii.
Mai mult, în cadrul întâlnirii din 24 februarie, au fost prezentate și rezultate programului, după cum urmează:
– „îmbunătățirea frecvenței școlare și reducerea fenomenului de abandon școlar”, prin faptul că în urma implementării proiectului 60 de copii care au beneficiat de activitățile proiectului au înregistrat progrese în ceea ce privește frecventarea orelor de curs din cadrul școlii și au înregistrat progrese în ceea ce privește situația școlară.
– „îmbunătățirea accesului la piața muncii pentru tinerii defavorizați”, datorită faptului că în urma implementării proiectului 40 de tineri dețin calificările și competențe necesare obținerii unui loc de muncă.
– „creșterea nivelului de conștientizare a nevoii de a beneficia de educație în rândul familiilor de etnie romă, dar și a membrilor comunității în general”, datorită faptului că prin intermediul campaniilor desfășurate în proiect un număr de 200 de persoane (membrii familiilor de etnie romă dar și membrii comunității) au fost informate și conștientizate cu privire la nevoia de educație prin intermediul a 5 campanii.