Acasă Politic Jurnal de campanie… electorală. Bătălia pentru Primăria Slatina se dă mai mult...

Jurnal de campanie… electorală. Bătălia pentru Primăria Slatina se dă mai mult online

1112

Acum ceva ani, campaniile electorale erau un adevărat război. Afişe cât mai mari, mesh-uri, pliante, broşuri, pixuri, brichete, găleţi, umbrele, pachete cu produse alimentare, spoturi TV, spoturi radio, maşini care se plimbau cu staţia audio prin oraş. Acum războaiele nu se mai duc cu tancuri şi mitraliere, ci cu pixelul. Candidaţii la Primăria Slatina, nouă la număr: Livia Teleu, Marius Bălaşa, Cosmin Florescu, Emil Moţ, Stelian Sima, Cosmin Ciorei, Cristian Bughea, George Ionică, Cristian Bircea, se luptă mai mult în mediul online. Ziarul de Olt vă propune o analiză jurnalistică obiectivă asupra activităţii virtuale a candidaţilor pentru fotoliul de primar al municipiului reşedinţă de judeţ.

Livia Teleu – candidat independent
Real, doctoriţa Livia Teleu, singura femeie candidat din competiţie, străbate străzile urbei pentru a discuta cu cetăţenii. Virtual, relatează despre întâlniri şi postează şi câteva poze. Pe lângă întâlniri, aceasta îşi mai promovează şi platforma electorală. Ca să poţi intra în dialog cu aceasta şi să fii la curent cu toată activitatea, trebuie să o adaugi ca prietenă.

Marius Bălaşa – PNL
Canidatul liberalilor, profesorul Marius Bălaşa, are o activitate online zilnică. Prin prisma postării fotografiilor de la întâlnirile cu cetăţenii şi prin prisma distribuirilor postărilor susţinătorilor, care se filmează rostind un mesaj de susţinere pentru acesta. Marius Bălaşa este prezent pe Facebook prin pagina personală, pagina de persoană publică, câteva grupuri publice şi mai are şi un site.

Cosmin Florescu – PMP
Cosmin Florescu, candidatul popularilor olteni, este prezent pe Facebook prin trei pagini: una personală (588 prieteni), una de politician şi una de candidat (208 like-uri). Activitatea se duce pe prima şi pe ultima. Pe pagina de candidat, acesta a postat poze de la întâlnirile cu cetăţenii.

Emil Moţ – PSD
Social-democratul Emil Moţ, deputat al Colegiului 1, are o echipă care administrează paginile sale de Facebook: pagina personală (3.663), pagină de persoană publică (cinci like-uri), pagină de politician (2.746 like-uri) şi două grupuri (unul dintre ele cu peste 23 de mii de membri). Ca toţi candidaţii, şi Emil Moţ are postate imagini de la întâlnirile cu cetăţenii.

Stelian Sima – APS
Alianţa pentru Schimbare Olt este denumirea alianţei din partea căreia candidază Stelain Sima, care a mai candidat pentru funcţia de primar al Slatinei. Acesta este prezent pe Facebook prin intermediul a două pagini personale (cu peste 1000 şi 400 de prieteni) şi un grup public. Prin intermediul paginilor sale, acesta arată imagini cu drumuri neasfaltate sau zone pline cu gunoaie. Pe lângă acestea, Sima îşi mai prezintă şi paltforma electorală.

Cosmin Ciorei – UNPR
Consilier local din partea UNPR, Cosmin Ciorei vine cu o noua abordare de comunicare online. Acesta susţine chat-uri live cu alegătorii din mediul online. Ciorei are, pe Facebook, două pagini: una persoanlă (peste 1000 de prieteni) şi una de pilitician (aproape 700 de like-uri).  Acesta postează imagini din cadrul întâlnirilor cu cetăţenii sau de la emisiunile la care participă.

Cristian Bughea – PRM
Jurnalistul Cristian Bughea are o activitate online nu foarte bogată, însă îţi mai prezintă puncte din platforma electorală. Acesta are doar o pagina personală, pe care şi-o administrează. Are 248 de prieteni – printre care şi contracandidaţi.

George Ionică – PND
Fiul fostului preşedinte de Consiliu Judeţean şi prefect al Oltului, administrează trei pagini pe platforma de socializare. Cea mai activă este cea de candidat (449 de like-uri). Acesta are fotografii din timpul unor întâlniri cu cetăţenii sau o prezentare a platformei sale electorale.

Cristian Bircea – ALDE
Viceprimar în funcţie al Slatinei, consilier local cu vechime, Cristian Bircea are trei profiluri pe Facebook. Însă, pe pagina personală se află toată activitatea din campanie (974 de prieteni). Pe pagina sa se regăsesc imagini din cadrul întâlnirilor cu cetăţenii, instantanee realizate de unul dintre cei 27 de consilierii propuşi, sau prezenţe la emisiuni.

Klaus Iohannis a câştigat foarte mult electorat din mediul virtual, candidaţii slătineni urmează exemplul? Totuşi, este necesară o dezbatere între cei nouă candidaţi şi electoratul slătinean. În locul pozelor cu aventurile din timpul întâlnirilor cu cetăţenii şi pozelor momentele în care bat la uşa alegătorului, pentru a-l deranja de la relaxare. Pe 5 iunie 2016: cabina de vot vs Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.