Acasă Cultură „Câmp cu aluminiu sălbatic“. Expoziția de pictură a artistului Florin Hutium expusă...

„Câmp cu aluminiu sălbatic“. Expoziția de pictură a artistului Florin Hutium expusă pe simezele Galeriei „Artis“ din Slatina

22

„Câmp cu aluminiu sălbatic“, expoziția de pictură a artistului plastic Florin Hutium va fi expusă pe simezele Galeriei „Artis“ din Slatina, marți, 1 septembrie 2024, orele 16:00.

„Florin Hutium s-a născut la Piteşti, pe 5 mai 1955, și este absolvent al Facultăţii de Pedagogie a Artelor Plastice şi Decorative din cadrul Universităţii „Constantin Brâncuşi” din Tg. Jiu (2012). Expune încă din 1975 și are lucrări în colecții particulare din SUA, Venezuela, Franța, Belgia, Germania, Italia ș.a. La Craiova și-a mai prezentat lucrările în 2012 și 2013, la Galeriile „Vollard” ale Casei de Cultură „Traian Demetrescu”, în cadrul unor expoziții de grup, și în 2015 și 2017, la Galeria „ARTA”, în cadrul expozițiilor „Peștele. Umbra lui Dumnezeu” și „Utopia Magna”. Întreaga operă a lui Florin Hutium e aşezată sub semnul unui îndemn agresiv-ironic, artistul însuşi trebuind a fi receptat şi recenzurat ca un individualist anarhic bine temperat. Discursul său plastic este o apologie a iluminării într-o epocă industrial-consumeristă. Privindu-i, mai atent, dar şi educat hermeneutic, compoziţiile, te poţi lăsa înşelat de acea sufocare ideatică. De fapt, altă grilă intră în dialog, întrucât a înţelege opera lui Florin Hutium înseamnă a face alchimie vizual-interpretativă; iar din elemente primordiale, construieşti puritatea picăturii de aur. Cunoscător al artei plastice fie moderne, fie postmoderne, lucrările sale, expuse sinergic, pot fi aliniate într-o paradigmă cu Hannah Höch, Paul Klee, Roy Lichenstein ori Andy Skinner. Acest survol inteligent şi dezinvolt pe deasupra modernismului, expresionismului, dadaismului şi chiar pe deasupra neopop-art-ului, Florin Hutium şi l-a asimilat/ asumat/ şi redistribuit cu alte accente axiologice şi într-o altă expresivitate, evident inconfundabilă, graţie refuzului simetriei, flexibilităţii ideatice, tendinţei de dezvoltare a simplităţii (desenul fragmentar, acurateţea detaliului întotdeauna motivat şi semnificativ) simbolurilor cu redundanţe creştine, modului de utilizare a culorii şi dominanţelor cromatice, dar, în speţă, datorită spaţiului pictural ca atare, prin forţarea constantă limitelor acestuia. Însă descifrarea sacralităţii într-un profan derizoriu, şi de psihanalizat urgenţial, e metabolismul de profunzime care face din pictura lui Florin Hutium un continuum atât de viu şi de valoros”, se arată în comunicatul Muzeului Județean Olt.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.