Acasă Actualitate Prefectura Olt a constatat. Podul de la Verguleasa nu pică, doar părţi...

Prefectura Olt a constatat. Podul de la Verguleasa nu pică, doar părţi din el…

53

De Ziua Femeii, 25 de metri liniari din consola trotuar a podului de la Verguleasa, care face unirea cu judeţul Vâlcea, în dreptul municipiului Drăgăşani, au picat.
În urma evenimentului, reprezentanții Instituției Prefectului Județul Olt, Instituției Prefectului Județul Vâlcea, Primăriei municipiului Drăgășani, Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, Secției Drumuri Naționale Slatina, Inspectoratului pentru Situații de Urgență Olt și cei ai Poliției municipiului Drăgășani s-au aflat astăzi la locul faptei în vederea constituirii comisiei de constatare și instituire a măsurilor restrictive pentru siguranța rutieră.
În urma inspecţiei, s-au dispus măsuri de urgenţă:
– Interzicerea traficului pietonal pe întreaga lungime a podului;
– Interzicerea accesului autovehiculelor cu masa maximă admisă mai mare de 7.5 tone;
– Introducerea restricției de viteză la maxim 20 km/h;
– Reducerea lățimii benzilor de circulație la 2,75 m în zona afectată;
– Semnalizare rutieră corespunzătoare (bariere la capetele de acces, amplasare de butoni luminoși, montare de indicatoare pentru restricția circulației);
– Stabilirea variantelor de ocolire pentru autovehiculele cu masa maximă admisă mai mare de 7.5 tone, respectiv DN 64-DJ 677F- DJ678-DN 67B.

Istoria podului
Podul de peste râul Olt, din dreptul localităţilor Verguleasa şi Drăgăşani a fost construit cu începere din anul 1900. Ca o necesitate în urma dezvoltării oraşului Drăgăşani, devenit comună urbană atunci, nod comercial important.
În Primul Război Mondial, Armata Română luase decizia dinamitării podurilor de pe Olt până la Vâlcea. Deşi podul ţinea de judeţul Olt, acesta a scăpat de dinamitare. În anul 1937, podul a fost modernizat, lărgit şi s-au efectuat lucrări de rezistenţă. Avea lungimea pe care o are şi astăzi, de 400 de metri şi o lăţime de 5 metri. În anul 1965 a avut loc ultima mare reabilitare a podului. Tot atunci s-a efectuat lărgirea lui, ajungându-se la 7 metri şi un metru la trotuar.

O ultimă inspecţie tehnică a podului arată că în 2019 se ceruse demolarea lui şi construirea altuia. Suntem în 2023, iar podul începe să spună că-l dor şalele.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.