Acasă Actualitate Balans spectaculos, cu 150 de tone în aer! Peste Olt, pe DX...

Balans spectaculos, cu 150 de tone în aer! Peste Olt, pe DX 12!

779
        În săptămâna de repaos a celor de la UMB, subcontractorii executantului Drumului Expres Pitești-Craiova, Lotul 2, își pun în operă cea mai complicată parte a lucrării: ultimele două ansambluri de tabliere metalice, în greutate de aproape 150 de tone, sunt ridicate din șantierul din albia râului Olt, în amonte de podul de cale ferată, pentru a închide legătura între Oltenia și Muntenia, parte a celui mai lung pod rutier din România.
Ultimele elemente metalice, asamblate la fața locului, prin tehnici de sudură specială, dintr-un oțel rezistent la intemperii, ridicate cu una dintre cele mai puternice macarale din țară, sunt luate de la sol și fixate pe poziții. Centimetru cu centimetru, până ajung pe ceea ce va fi calea de rulare a Drumului Expres. La îmbinare cu structurile existente, rosturile de fixare sunt de ordinul a câțiva centimetri. Tehnologie, proiectare și execuție de înaltă clasă.
Următoarea etapă de lucru în zona noului pod peste olt va începe în forță săptămâna viitoare, când contractorul principal va fixa elementele de susținere, din beton, pentru calea de rulare.
Rămâne de văzut dacă la mijlocul lui decembrie a anului în curs, tronsonul cuprins între Valea Mare și ieșirea din Balș spre Craiova va fi funcțional, așa cum își dorește constructorul. Mult mai devreme față de termenul asumat în contract.
Ca o curiozitate, legătura dintre brațul macaralei și aceste structuri metalice se face printr-un element realizat dintr-o chingă împletită special din mătase naturală…
Articolul precedentCovid-19 la Olt. În creştere
Articolul următorCod roşu la Deveselu şi Studina. Se cere certificatul verde

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here