Acasă Învățământ La Liceul „Petre Pandrea” din Balș – Proiectul european e(maths+science), o reușită!

La Liceul „Petre Pandrea” din Balș – Proiectul european e(maths+science), o reușită!

805

Ca orice liceu care își dorește să fie ales de părinți și elevi pentru modul în care își desfășoară activitatea și își duce la îndeplinire planurile, Liceul Teoretic „Petre Pandrea” din Balș a promovat întotdeauna proiectele educaționale naționale și internaționale care să se alinieze unui învățământ european în continuă transformare și modernizare. Astfel, anul acesta liceul încheie un alt proiect școlar internațional din programul Erasmus+, al Comisiei Europene. Proiectul internațional e(maths+science) s-a desfășurat în perioada 1 septembrie 2014 – 31 august 2016 și se adresează elevilor din ciclul liceal, școala bălșeană având ca parteneri școli din Letonia, Italia, Croația și Turcia.

Ideea proiectului a pornit de la câteva documente ale U.E. în care se menționează că matematica și științele au nevoie de îmbunătățire la nivel metodic, că peste 50% dintre elevii U.E. nu au utilizat niciodată un software educațional, că doar 20-25% dintre elevi au acest sprijin din partea profesorilor care fie nu știu cum să-l utilizeze, fie nu vor să facă acest lucru. Printr-o metodologie novatoare, proiectul îi ajută pe profesori să introducă tehnicile digitale în predare și la cursurile de formare la care urmează să participe. Creșterea utilizării tehnicilor digitale și învățarea cu ajutorul unor resurse on-line vor îmbunătăți motivarea elevilor pentru studiul științelor, dar și al altor discipline.
Utilizarea noilor tehnologii particularizează procesul de învățare, permițând profesorilor să identifice nevoile fiecărui elev, să-l ajute în procesul său individualizat de învățare, dezvoltându-i imaginația, spiritul critic, nevoia de cunoaștere.

Activitățile din proiect s-au desfășurat atât la nivel de școală, fiecare partener contribuind la dezvoltarea proiectului prin promovarea unor metode noi, novatoare, dar și la nivel de parteneriat, prin schimburi de elevi și reuniuni de lucru ale profesorilor implicați în proiect. La activitățile de la nivelul școlii, Liceul Teoretic „Petre Pandrea” a implicat un număr de 67 de elevi și cinci profesori, iar la reuniunile internaționale au participat 21 de elevi și șapte profesori.
Schimburile de elevi au constat în lucrul în echipe mixte de elevi din țările partenere pe teme legate de introducerea TIC în orele de matematică și științe, de utilizare a unor web site-uri care aduc un plus de interactivitate orelor vizate în proiect, de introducere a unor programe gratuite, în principal, în realizarea de auxiliare didactice interactive la care elevii să aibă o contribuție mare.
De exemplu, la schimbul de elevi și reuniunea transnațională a cadrelor didactice desfășurate la Liceul Teoretic „Petre Pandrea” în luna octombrie 2015, una din activitățile elevilor a fost de dezvoltare a imaginației și cunoștințelor din domeniile matematică, biologie, fizică și chimie. Elevii au fost împărțiți în nouă echipe mixte, prin tragere la sorți, și au primit sarcina de a realiza prezentări, utilizând diverse programe și software educaționale, cu ideile lor despre ce reprezintă cuvintele respirație, suprafață, copac, ploaie, vânt, culoare, funcție, pol, cub în matematică, fizică, biologie și chimie. Această muncă de echipă, pe lângă faptul că a dezvoltat noi abilități de comunicare în limba engleză, limba proiectului, a contribuit și la acumularea de noi cunoștințe în domeniul tehnologiilor digitale, prezentările realizate putând fi folosite și ca auxiliare didactice audiovizuale în domeniile promovate de proiect. La sfârșitul fiecărei activități, elevii și profesorii au completat fișe de satisfacție, menționând ce anume le place la activitățile desfășurate și ce anume ar trebui îmbunătățit pentru ca orele să se desfășoare într-un cadru adecvat și ofertant.

În ceea ce privește rezultatele intelectuale pe care parteneriatul și le-a propus și le-a realizat, vorbim despre un catalog de resurse educaționale on-line și un eBook – Maths care pot fi găsite la adresa http://emathsandscience.blogspot.ro, dar și pe pagina etwinning a proiectului și site-ul epub editor.
Catalogul on-line de resurse educaționale deschise cuprinde recomandări și exemple de lecții realizate de cadrele didactice privind disciplinele de învățământ, resurse ce pot fi accesate de orice profesor sau elev și utilizate în procesul de predare-învățare-evaluare. Până în acest moment, mulți profesori de matematică și științe au trimis responsabililor de proiect din țările partenere un feed-back pozitiv și câteva idei de îmbunătățire a resursei educaționale deschise. Catalogul va fi îmbunătățit continuu prin publicarea unor noi materiale realizate atât de echipele de proiect, cât și de cadrele didactice care și-au însușit modalitatea de realizare a auxiliarelor audiovizuale interactive și vor să le facă publice pentru a fi utilizate și de alți profesori.
De asemenea, eBook – Maths conține lecții foarte atractive pentru elevi, aceștia putând lucra împreună cu profesorii lor pentru promovarea unor metode noi de învățare a matematicii.

Proiectul școlar internațional al Liceului Teoretic „Petre Pandrea” poate fi extins și la celelalte discipline de învățământ, împreună putând forma o resursă educațională deschisă valoroasă, axată pe mai multă practică și mai puțină teorie. De altfel, profesorii de celelalte discipline din liceu au început în anul școlar 2016-2017 realizarea unui catalog de resurse educaționale online pentru limba și literatura română și limba și literatura engleză.
Echipa de realizare a metodologiei de implementare a proiectului este formată din directorul instituției, profesor Mariana Gheorghe care are și rolul de diseminare a rezultatelor proiectului în școlile din zonă și nu numai, profesorul Nicolae Loghinaș care este responsabilul proiectului și a coordonat activitatea la nivelul școlii și a promovat activitățile la nivel internațional, profesorii Marian Anghel, Marcel Tănasie, Mariana Tănasie care s-au ocupat de activitățile legate de disciplinele matematică și științe, Claudia Pîrvu și Grațiela Loghinaș care au avut ca misiune transferul obiectivelor proiectului către aria curriculară limbă și comunicare și dezvoltarea la nivel instituțional a unei resurse educaționale deschise pentru limba și literatura română și limba și literatura engleză.

1 COMENTARIU

  1. INDIFERENT CE REZULTATE AR AVEA LICEUL DIN BALS, JUDETUL OLT, TOT AS FI RETICENT IN A-MI INSCRIE COPILUL INTR-O UNITATE DE INVATAMANT DIN ROMANIA DEOARECE ESTE POSIBIL SA EXISTE PROFESORI PEDOFILI, DE MATEMATICA SAU ALTE MATERII, CARE AU AVUT RECLAMATII PENTRU PEDOFILIE SI CONTINUA INFRACTIUNILE SEXUALE SUB PRETEXTUL MEDITATIILOR PARTICULARE.ACESTI PROFESORI, UNII BATRANI PEDOFILI, ,SUNT PROTEJATI DE POLITIE,PARCHETE SI INSPECTORATE SCOLARE.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.