Acasă Actualitate ELECTRICNET ŞI ŢEAPA REDUCERII DE 30% LA FACTURA DE ENERGIE

ELECTRICNET ŞI ŢEAPA REDUCERII DE 30% LA FACTURA DE ENERGIE

9837

Aşa cum atrage atenţia ziarul Gazeta de Nord-Vest, există riscul ca, odată cu liberalizarea pieţei de energie electrică şi gaze naturale, anumiţi furnizori să se folosească de acest avantaj în detrimentul clientului şi să promită reduceri de 10%, 20% sau chiar 30% ,fară nici o legatură cu ceea ce oferă. Iată ce spun cei de la ziarul Gazeta de Nord-Vest:

„Potrivit unor calcule făcute de specialişti, în urma acestor taxe suplimentare, kilowatul ar costa 0,52 de bani, în timp ce la actualul furnizor preţul este cu 10 bani mai mic. Interesant este şi faptul că aceste contracte sunt încheiate pe o perioadă de doi ani, iar dacă beneficiarul doreşte să renunţe are de plătit nişte clauze de neimaginat.”

La o privire mai atentă asupra contractului, observam ca un client nou are de ales între o reducere de 20% sau 30% la preţul de energie. Nefiind specialist în domeniul juridic pentru a înţelege modul în care este formulat contractul, crede că, schimbănd furnizorul, va avea faţă de cel vechi un o preţ la noile facturi cu 20-30% mai ieftin. Pare logic? Din păcate, cei de la Electricnet sau mai bine-zis numele lor adevărat pe care îl ascund faţă de clienţii fără să ştim de ce, adică Grenerg SRL, păcăleşte clientul prin exprimare şi oferă în unele cazuri un pret mai mare decat a avut clientul până în acel moment. Acesta este si cazul unor clienţi care deja au semnalat la Agenţia Naţională de Reglementare a Energiei – ANRE acest lucru şi au anunţat deja în mediul online despre situaţia lor, dar ţinând cont ca este alegerea fiecaruia ce semnează şi, implicit, ce plăteşte, clientii vor rămâne la Grenerg SRL plătind în continuare facturi mai mari pentru energie electrică decât au platit în trecut la Electrica Transilvania Nord.

Explicaţia celor de la Electricnet şi a directorului, de numai 26 de ani, Reizer Szabolcs, care conduce aceasta companie, este postată pe internet la rubrica de comentarii a ziarului Gazeta de Nord-Vest: „Eu am făcut contract cu firma ElectricNet şi plătesc deja MULT MAI PUŢIN. Au spus agenţi şi este scris şi în contract că o să am acelaşi preţ şi peste 2 ani. La Electrica cine rămâne o să plătească MULT MAI MULT. Electrica nu are viitor.”. Deci, ar trebui să îl credem doar pentru că el a făcut schimbarea furnizorului şi să fim atenţi deoarece preţul plătit, mai mare pentru anumiţi clienţi decât până la schimbare, va ţine blocat clientul 24 de luni!

De asemenea, tot el acuză ziarele ca ar fi incorecte faţă de clienţi, spunând: „Văd că Electrica deja plăteşte la ziare ca să sperie populaţia”. Din păcate, uită să exlice exact ce este mai important: de ce unii clienţi, care plăteau înainte la un abonament de 50kw sau 100 kw pe lună o anumită sumă de bani la Electrica, acum plătesc mai mult datorită taxei de abonament lunar despre care nici unul din agenţii lui din Satu-Mare, Carei sau Oradea uită total să explice, promiţând reduceri de peste 20% la factura de energie, când, de fapt, vor fi scumpiri!

Sperăm că, la un moment dat, ANRE să se autosesizeze şi să tragă la răspundere furnizorii care practică astfel de practici pentru a convinge clientul să semneze un nou contract de energie, mai ales că deja cateva mii de persoane au devenit clienţii Grenerg SRL, după cum declara unul dintre agenţii Electricnet din Cluj-Napoca şi astfel nu se mai pot întoarce la Electrica, plătind astfel preţuri mai mari, pentru noua factura de energie timp de 24 de luni!

Piaţa de energie într-adevar s-a liberalizat, iar clienţii pot alege unul din furnizorii noi care ofera preţuri mai mici la factura de energie, însă, asta nu înseamnă că toţi furnizorii care bat la uşă vor fi corecţi. Furnizorul Grenerg SRL a ales prin intermediul Electricnet&Gas Power, companie condusă de administratorul ei, Reizer Szabolcs, şi înfiinţată în 2015, să promită reduceri mari şi scumpiri sigure la clienţii care pleacă de la Electrica. Totuşi, furnizori mari sustinuţi de un trecut în care au dovedit ca au puterea financiară de a oferi reduceri, precum DIGI Energy, parte a grupului RDS-RDS, oferă un preţ de 165 lei/Mwh, fără nici o taxă suplimentară de abonament, aşa cum cer alţi furnizori. De asemenea, pentru clienţii care deja beneficiază de unul dintre produsele lor, le oferă cel mai mic preţ din România pentru consumatorii casnici, adică 145 lei pentru pensionari sau 155 lei pentru ceilalţi.

Recomandăm tuturor celor care doresc sa rişte în a schimba furnizorul de energie, să o facă ţinând cont şi de experienţa sau vechimea pe care o au aceşti noi furnizori ce pot da faliment în orice moment, ţinând cont că aşa cum au apărut de nicăieri şi s-au fondat în 2015, tot aşa pot să şi dispară, lăsând românii cu facturi mai mari pentru că nu au ştiut să verifice ce semnează.

4 COMENTARII

  1. Electrica,indiferent ca e Transilvania Vest,Muntenia Nord sau din orice parte a tarii se afla,platesc bani grei pentru a-si mentine scaunele ,salariile si functiile.Pt cei de la Electrica,am si eu o intrebare :din ce bani sunt sustinuti cei 100 de kw pe care ii are gratis,in fiecare luna,toti salariatii acestei firme care este inca de stat?In plus si urmasul angajatului,sot sau sotie,beneficiaza de aceasta reducere chiar si dupa decesul angajatului.Sunt curios ce se va intampla la 1 ian.2018 cand aceasta firma ELECTRICA nu va mai beneficia de subventie de la stat si astfel se va liberaliza preturile asa cum incearca sa faca firmele concurente.Vor taia acea „subventie”de 100 de kw/luna pt.fiecare angajat al acestei societati,ca sa diminueze pretul kilowatului pt.populatia de rand?Sefiinacestei societati nu vor sa inteleaga ca liberalizarea pretului inseamna ca omul sa aleaga ,sa incheie un contract cu cel care ofera un pret mai bun,adica mai mic.Conform noilor reglementari,orice cetatean poate sa-si schimbe furnizorul in minim 3 luni de la data semnarii contractului de furnizare a energiei electrice.Asa ca nimeni nu este legat cu 2 sau 1 an de contract.Tebuie spus adevarul asa cum trebuie nu in functie de banii pe care ii primeste un ziarist pentru a defaima anumite firme concurente de pe piata energiei.

    • Asa mi s-a intamplat mie. Dar am reusit sa reziliez contractul dupa 10 luni si bineinteles ca am facut reclamatie la ANRE. Sper sa dea faliment cat mai repede!

Dă-i un răspuns lui Nicolae Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.