Acasă Politic Daniel Bărbulescu: „Codul Fiscal poate însemna o şansă imensă pentru dezvoltarea României”

Daniel Bărbulescu: „Codul Fiscal poate însemna o şansă imensă pentru dezvoltarea României”

176

În timp ce noul Cod Fiscal s-a tranfosrmat într-o bătălie a palatelor, o bătălie în care preşedintele Iohannis spune că nu ne putem permite „experiemnte economice, iar premierul Ponta spunce că „cei care sunt împotriva Codului Fiscal sunt împotriva intereselor legitime ale României”, deputatul Colegiului 2, Daniel Bărbulescu vine cu punctul său de vedere asupra acestui subiect mai fierbinte decât temperaturile caniculare din această perioadă.

Preşedintele României, Klaus Iohannis cere reexaminarea Legii privind Codul Fiscal. Acesta motivează în documentul cu pricina că: „În materie fiscală, legiuitorul trebuie să promoveze o atitudine echilibrată și rațională, de natură a nu genera disfuncționalități care, ulterior, să necesite frecvente corectări de ordin legislativ. În acest sens, în elaborarea unui nou Cod fiscal nu ar trebui promovate politici care generează fiscalități excesive, dar nici relaxări accentuate. Măsurile de austeritate ale anului 2010 trebuie să rămână istorie. Revenirea la politici fiscale riscante și cu consecințe negative pe termen lung reprezintă o experiență pe care nu numai clasa politică nu si-o mai poate permite dar, mai ales, costurile acestora nu trebuie să mai fie suportate de cetățeni. Susținem relaxarea și simplificarea fiscală prin reducerea unor taxe și impozite în condițiile în care sunt asigurate premisele pentru consolidare fiscală și predictibilitate. Din această perspectivă, considerăm că noul Cod fiscal poate fi pus în aplicare numai după o riguroasă și temeinică analiză a implicaţiilor întregului set de măsuri fiscale şi bugetare asupra construcţiei bugetului general consolidat, atât pentru anul 2016, cât şi pentru anii următori și numai cu respectarea obligațiilor asumate de România şi a legislaţiei interne referitoare la disciplina financiar-bugetară. Punerea în aplicare a noului Cod fiscal ar genera implicaţii majore la nivelul construcției bugetare pentru anii următori din perspectiva obiectivului de menținere a consolidării fiscale. Conform evaluărilor Comisiei Europene și Fondului Monetar Internațional, punerea în aplicare a noului Cod fiscal atrage, în mod evident, ratarea obiectivului bugetar pe termen mediu (MTO), respectiv: deficit structural de 1% din PIB și deficit bugetar ESA de 1,2% din PIB, conform Programului de Convergență și Strategiei Fiscal-bugetare. O asemenea dinamică denotă instabilitate în abordarea fiscal-bugetară: de la deficite mari se trece la deficite mici, apoi din nou la deficite mari etc.

O consecință a intrării în vigoare a noului Cod fiscal poate fi şi neglijarea unor priorități bugetare asumate prin consens politic, cum ar fi obiectivul de creștere a bugetului pentru apărare la 2% din PIB până în anul 2017. Prin consecințele pe care le poate antrena intrarea în vigoare, noul Cod Fiscal vine în contradicție cu principiile instituite de Legea responsabilității fiscal-bugetare, fiind ignorat chiar scopul avut în vedere de legiuitor, respectiv acela de a derula politici fiscal-bugetare responsabile, prudente, în contextul economic actual, care să permită cadrului fiscal-bugetar acomodarea rapidă la o serie de şocuri şi incertitudini de pe pieţele financiare și din economia globală”.

Deputatul Daniel Bărbulescu vine cu un punct de vedere în favoarea implementării noului Cod Fiscal:

„Codul Fiscal, «Biblia» care reglementează principiile de impozitare şi dictează colectarea banilor la bugetele statului, este, în aceste zile, redus la simplul statut de câmp de lupta între Guvern şi Preşedinţie. Adoptat spre sfârşitul lunii iunie în Parlament, în ciuda opoziţiei partenerilor externi ai României – FMI, Comisia Europeană şi Banca Mondială – el ar urma să între în vigoare la 1 ianuarie 2016. Printre măsurile pe care le cuprinde se numără reducerea TVA la 19% sau eliminarea supraacizei de 7 eurocenţi la carburanţi şi a aşa-numitei «taxe pe stâlp» pentru companii. Un act de asemenea importanţă, care a fost dezbătut un an de zile, elaborat de Ministerul de Finanţe şi are în spate teancuri de calcule de previziune, care a fost agreat pentru prima dată cu mediul de afaceri, care este dezbătut în Senat şi aprobat, este dezbătut şi aprobat în unanimitate în Camera de putere şi opoziţie, este oprit, acum, inexplicabil. Cu atât mai bizar este şi faptul că o parte din prevederi,cum ar fi reducerea TVA la 19 la sută, se află şi în programul electoral al preşedintelui Iohannis şi e şi în programul PNL cu care vor să vină la guvernare. Consider că un domeniu aşa de important pentru România, cum este politică fiscală naţională, ar trebui să exceada patimă electorală şi să genereze consens politic.

Codul Fiscal poate însemna o şansă imensă pentru dezvoltarea României, şi da, fie că unora le place sau nu, Darius Vâlcov a contribuit decisiv la redactarea lui”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.