Anul acesta, la Olt, rezultatele la Evaluare Naţională 2015 Olt sunt mai bune decât cele din anii trecuţi, fiind în creştere. Înainte de contestaţii, rezultatul era de 78,52%. Şi anume, din 3800 înscrişi, 3374 s-au prezentat şi 2649 (78,52%) au obţinut medii peste cinci, iar 725 au obţinut medii sub cinci. După contestaţii, rezultatele s-au mai modificat puţin, după cum urmează:
La limba şi literatura română au fost înscrişi 3800 de elevi, dintre care doar 3391 s-au prezentat. Dintre aceştia, 393 (11,58%) au fost notaţi cu note de la 1 la 4,99%; 2.921 (86,13%) au fost notaţi cu note de la 5 la 9,99 iar 77 (2,27) cu note de 10.
La matematică s-au înscris 3.800 de elevi, dintre care doar 3.374 s-au prezentat. Dintre aceştia, 1055 (31,12%) au fost notaţi cu note de la 1 la 4,99%; 2.194 (65,02%) au fost notaţi cu note de la 5 la 9,99 iar 130 (3,85) cu note de 10.
Dintre aceştia, 26 de elevi au reuşit să obţină media 10 la Examenul de EvaluaremNaţională.
Analiza spectrală a Evaluarii Naţionale : Ar trebui facute cateva observatii: 1) Subiectele au fost bine alcatuite. 2) Interpretarea facuta da ISJ este falacioasa. 3) Intr-un sistem de invatamant in care lipsesc standardele nu putem vorbi de validitate ( masura in care rezultatele examenelor pot fi considerate ca reflectand cu adevărat nivelul competențelor). 4) Multi profesori , spre cinstea lor) au discutat cu elevii si parintii aceste aspecte. 5) Pot părinţii şi copiii să-şi dea seama, în urma unui asemenea profesionalism al corectării lucrărilor, dacă a meritat efortul financiar şi renunţarea la bucuriile copilăriei generate de meditaţiile excesive şi în marea lor majoritate dubioase calitativ ?
Iată opinia GRI : Daca transpareta apei a crescut cu 14% putem trage concluzia ca aceasta este de mai buna calitate? Daca specialistii de la ISJ ar face o matrice de specificatie utilizand RBT (taxonomia Bloom revizuita) ar constata ca subiectele au fost preponderent la nivelul reamintire – aplicare. Adica rote learning . Asteptam interpretarea profesionista a razultatelor! ; GRI (Grupul pentru Reforma Invatamantului ) apreciaza opinia Dlui Rusu drept optimista desi acesta a facut completarea ca ar fi vorba doar de nivelul factual al cunostintelor. In urma unor discutii aprinse GRI a reusit cu dificultate sa incadreze subiectele doar la nivelul unistructural a taxonomiei SOLO (Structure of the Observed Learning Outcomes, Biggs-Collis) .GRI este de parere ca asistam la o manipulare grosolana a elevilor si parintilor. Declaratia Inspectorului General : Pentru ca diferenta dintre 3.800 de elevi inscrisi si cea de 3.374 de elevi prezenti la Evaluarea Nationala o constituie elevi care au ales ca traseul lor educational sa mearga pe filiera profesionala, ni se pare halucinanta. Tocmai acestia trebuiau sa fie evaluati cu un test de asemenea coplexitate . In viziunea ISJ acestia trebuie sa ramana la nivelul pre-structural (SOLO). O EVALUARE relevanta (valida si fiabila) trebuia sa fi continut 60% din itemi la nivelul superior al taxonomiilor(multistructural,relational,extended abstract-SOLO sau RBT-a analiza,a evalua,a crea). Dragi TOVARASI ! Invatamantul nu trebuie confundat cu INTRECEREA SOCIALISTA!