Acasă Cultură Proverbul lui Profeanu: Nu da vrabia din mână pentru cioara de pe...

Proverbul lui Profeanu: Nu da vrabia din mână pentru cioara de pe gard

19155

Cartea „Acvila şi business-ul – principii de management din proverbe”, semnată de Virgil Profeanu, vine cu o abordare inedită asupra cuvântului plămădit de strămoşii latini şi români. Proverbele prezentate şi analizate în carte sunt sursă de inspiraţie pentru principiile managementului. Vă invităm să descoperim împreună proverbele latineşti şi române, aşa cum le vede Virgil Profeanu aplicabile în management:

Nu da vrabia din mână pentru cioara de pe gard

Transpunere în management – Analizează atent toate elementele înainte de a lua o decizie.

Sens: Vrabia, pasăre mică ce ne încântă de fiecare dată cu penele sale frumoase şi colorate şi cu ciripitul său minunat apare, în proverbul de faţă, în antiteză cu cioara, pasăre mare, cu penaj negru, ce ne înfricoşează de multe ori cu croncănitul său. În primul rând o persoană trebuie să stabilească clar ceea ce doreşte să obţină, deoarece efortul şi timpul investit vor fi mari şi este nerentabil ca aceste resurse să fie consumate inutil. Într-un business poţi să-ţi dai seama de restul oportunităților de pe piaţă, dacă reuşeşti să te desprinzi de o conducere micro a acestuia şi ajungi la o conducere de nivel macro.

Concluzii: Învață să prețuiești ce ai şi uită-te după (alte oportunități) ciori doar după ce ți-ai securizat activitatea curentă.

Principiul pe baza proverbului, aplicabil în management (general şi executiv):

– Managerul analizează în profunzime atât situaţia companiei cât şi situaţia existentă pe piaţă pentru a putea lua cele mai bune decizii. Managerul atribuie fiecărei sarcini un grad de risc şi un nivel de importanţă şi le repartizează managerilor în funcţie de aceste criterii. Managerul se adaptează rapid la orice situaţie nefavorabilă, deoarece de rapiditatea cu care ia decizii şi acţionează depinde în mod direct situaţia economică şi financiară a companiei.

– Managerul executiv analizează cu atenţie orice situaţie. Cercetează atent piaţa pe care activează: pentru ce produse este cererea mai mare şi oferta mai mică. Analizează riscurile ce pot să apară şi găseşte planuri eficiente de răspuns. Nu se bazează însă numai pe acestea când ia o decizie, vede înainte dacă poate să le şi susţină financiar pe toate în acelaşi timp (cel mai nedorit scenariu, însă cu şanse reale de îndeplinire).


Omisiuni:
Deşi riscurile într-o afacere trebuie minimizate cât mai mult, totuşi există situaţii când este bine să renunţi şi la ceva ce ai sigur, dacă acel ceva nu te mai mulţumeşte.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.