Acasă Actualitate Echipea de proiect Erasmus+, Healthy habits, happy minds, în Amarante, Portugalia

Echipea de proiect Erasmus+, Healthy habits, happy minds, în Amarante, Portugalia

171
În perioada 21 -25 octombrie 2019 a avut loc a treia mobilitate a proiectului Erasmus+ intitulat – „Healthy habbits, happy minds”, la Agrupamento de Escolas de Amarante, Portugalia. Conform calendarului de proiect activitățile de schimb de elevi pe termen scurt s-au desfășurat în paralel cu cele realizate pentru pregătirea profesorilor, profesorii având și rolul de a-i însoți pe elevi. La această mobilitate, Liceul teoretic „Petre Pandrea”, Balș a fost reprezentat de un grup format din 2 profesori și 5 elevi ce au colaborat cu alte echipe din Spania, Italia și Macedonia și țara gazdă.

Programul a inclus atât activități realizate pentru elevi sau profesori dar și activități comune.
Dintre activitățile derulate în timpul acestei săptămâni pot fi menționate:

Ziua 1: – Welcome ceremony – momente artistice pregătite de elevii școlii gazdă, dans modern, balet, formație cu instrumente tradiționale.
– Planting a tree – toți participanții la mobilitate au plantat un pin în curtea școlii, ca simbol al importanței alimentației și stilului de viață sănătos, ce va fi îngrijit în viitor de elevii școlii La final s-a format un cerc de către elevi și profesori și s-au împărțit tuturor participanților săculeți cu semințe de pin.

Ziua 2: – Study visit to Historic center of Porto (inclus în patrimoniul mondial UNESCO ) vizită cu ghid în centrul orașului Porto. Au fost vizitate cele mai importante monumente, printre care Casă de Musica, Foz de Douro, Estacao de Sao Bentom Ponte D. Luis, Serra do Pilar. Porto este un oraș cultural important al Europei, fiind ales Capitala culturală a Europei în 2001.

Ziua 3: – Helthy food exhibition în kindergarden – vizită la una din grădinițele din cluster, unde a fost pregătit un program artistic și au avut loc discuții despre alimentația copiilor în grădinițe.
Digitools – atelier în care au fost prezentate și folosite practici inovative și materiale specifice unei clase de tip Futurelab, mediu în care sunt îmbinate elemente de robotică, programare, tehnologie, mobilier ergonomic aplicabil oricărei materii școlare.
Guided tour to the Museum Amadeo Sousa Cardoso – vizită la muzeul din localitate unde sunt expuse opera de artă ale lui Amadeo Sousa Cardoso, plus o expoziție temporară cu tablouri ale pictorilor portughezi.
Thermal Wellness – activități de mișcare în piscină cu ajutorul unui instructor și relaxare în jacuzzi și saună.

Ziua 4: – Vizită în zona Douro Valley , unde am putut admira podgoriile renumite pentru vinul de Porto. Am călătorit cu trenul până în gara Pinhao, una dintre cele mai frumoase zone din Europa. Pe drumul de întoarcere am admirat frumusețea celui mai bun drum din lume, Miradouro Casa de Loivos.

Ziua 5: – eating locally, thinking globally – vizită de studiu la un producător de ciuperci bio cu impact scăzut asupra mediului înconjurător. Am observat procesul de plantare a acestora în ramuri de copac și apoi etapele de dezvoltare ale acestora.
Elevii au avut de asemenea un program intens, activitățile derulându-se de la ora 9 până la ora 17. Din activitățile destinate elevilor menționăm:
-un concurs tip MasterChef. Elevilor le-a fost oferită câte o rețeta ușurică și rapidă, astfel au putut să lucreze în echipa pentru a obține rezultatul final cât mă delicios și pentru a ii surprinde pe jurați. Au fost gătite bruschete cu usturoi, crochete cu fasole și alte legume, ciorbă de verdeață, piure de mere cu iaurt și scorțișoară și crema de zahăr ars.
-Vizită la Casa de Juventude unde au participat la diferite jocuri care se bazau pe mișcări de dans sau și-au putut exprimă telentul artistic, locația punând la dispoziția doritorilor o gama bogată de instrumente musicale.
-Probe sportive tradiționale. Activitatea a constat în împărțirea elevilor în 8 grupe de 4 respectiv 3, urmând că aceste echipe să concureze pentru podium. Probele au fost:
1)Aruncarea unor mingi în spre niște găleți mici de vopsea, 2)Un traseu pe care trebuia parcurs cât mai repede, într un sac, 3)Un traseu pe care trebuie din nou parcurs cât mai repede dar cu o lingură ținută în dinți și în lingură era o minge de ping pong care simula un ou, 4) Trebuia să mergem cât mai repede o distanță și după să ne întoarcem dar asta cu 3 persoane care stăteau cu picioarele pe sky-uri de lemn și că să ne deplasăm trebuia să ne mișcăm în sincron, 5) Aici aveam legat de brâu o frânghie care ne atârna la spate și de această era legat un pix care trebuia introdus într-o sticlă,6)O cursă în care erau legate de un picior 2 persoane și acestea trebuia să se miște cât mai repede până la o linie, iar de acolo alte 2 persoane trebuia să se întoarcă de unde plecaseră primele persoane.
La finalul activităților au fost completate certificate de participare și a fost întocmit raportul mobilității.

Activitățile au implicat toți elevii și profesorii participanți, reușind să creeze o atmosferă prielnică împărtășirii de bune practici educative formale,informale și non-formale specifice programelor Uniunii Europene.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.