Acasă Actualitate Consiliul Economic şi Social, un organism împotriva românilor

Consiliul Economic şi Social, un organism împotriva românilor

78
sursă foto: romania-actualitati.ro

Senatorul Siminica Mirea a depus, în procedură legislativă, un proiect de lege, menit să susţină creşterea calităţii mediului înconjurător prin posibilitatea predării unui autoturism mai vechi de 12 ani, în vederea casării.
În motivarea actului normativ, primit destul de bine la nivelul Senatului României, atât de colegii de la PSD, cât şi din arcul guvernamental, se susţin următoarele:

„Este cunoscut faptul că toate programele Rabla, derulate în ultimii 13 ani au generat și acțiuni de speculă. Contravaloarea voucher-ului a fost tranzacționată la limita dintre licit și ilicit, de către proprietarii de drept ai acestuia și utilizatorii finali, cu interfață în zona comercianților de autovehicule, autorizați de program. Se face o nedreptate, iar scopul inițial al acestor legi nu produce efectul scontat. În sensul că: încurajează activități economice din zona producătorilor auto, plus-valoarea rezultată fiind declarată profit în dreptul acestora. Mai mult, se observă o scădere a interesului față de acest program, explicabilă din mai multe puncte de vedere. Așa se face că nu toți cei care vor o mașină nouă, și dețin o rablă, pot acoperi diferența de bani. De asemenea, cetățenii bine intenționați, în înscrierea în acest program, au obiecții față de valoarea produsului, raportat la calitatea acestuia, în contradicție cu ce pot cumpăra, cu aceeași bani, de pe piața second din țările vestice. Practic, nu toate obiectivele inițiale, din toate programele Rabla, sunt atinse de conținutul legislației actuale. În fapt, câștigul substanțial aparține comercianților de autovehicule noi. Se acceptă tacit, dar se recunoaște foarte puțin: valoarea unui eco-tichet reprezintă de multe ori, doar adaosul comercial suplimentar, practicat de distribuitorii auto în timpul derulării acestor campanii.
În raport cu situația generală, descrisă mai sus, pentru stimularea eliminării din zona statică și zona de mobilitate auto urbană, valoarea unui voucher alternativ poate fi de 4.500 lei, în cazul în care nu se dorește achiziția unui autovehicul, iar utilizarea acestui instrument valoric să se facă exclusiv și justificativ, ca și contribuție parțială sau totală pentru achiziția de panouri solare, centrale termice cu coeficient de poluare redus și surse alternativ/ecologice.”, se arată în expunerea de motive a proiectului.

Textul legii, aşa cum este în forma de proiect, prevede că o persoană poate beneficia de un tichet în valoare de 4.500 lei, recompensă pentru o rablă casată, numai în vederea achiziţionării unei surse ecologice de încălzire sau a unui panou solar, necesar în gospodărie (din acela care se montează pe şarpantă, acoperişuri, învelitori).
Organismul numit Consiliul Economic şi Social se dovedeşte o structură împotriva interesului român. Iată ce răspund consilierii de resort de la CES. Ar fi de râs dacă nu ar fi de plâns. Citiţi şi vă convingeţi singuri:

„Consiliul Economic şi Social” – În temeiul art 5, lit. a) din Legea 248/2013, privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Economic şi Social, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în şedinţa din 13.03.2018, avizează NEFAVORABIL prezentul proiect de act normativ, cu următoarea motivare:
– acordarea voucherelor valorice trebuie să aibă drept scop sprijinirea industriei auto prin înnoirea parcului auto;
– pentru montarea panourilor solare se scoate din uz terenul agricol existent”.

Iată că CES recunoaşte Rabla în România şi nu urmăreşte creşterea calităţii mediului, ci doar profitul producătorilor şi comercianţilor de autovehicule. Să nu mai zică cineva că-i apără statul pe români de… românii de la Consiliul Economic şi Social.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.