Acasă Politic Siminica Mirea vrea separatoare de sens la Pădurea Sarului

Siminica Mirea vrea separatoare de sens la Pădurea Sarului

173
DISTRIBUIȚI

Într-o şedinţă recentă a Cameri Superioare a Parlamentului, senatorul Siminica Mirea a adresat o întrebare ministrului Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, privind separatoare de sens pe distanţa de carosabil de la Pădurea Sarului, acolo unde, periodic, au accdente destul de grave, unele în care şi-au pierdut viaţa oameni nevinovaţi, care au plătit lipsa de siguranţă pe care o întâlnim destul de des pe străzile României. Prin această întrebare, senatorul îi sugerează ministrului necesitatea montării de separatoare de sens, care ar salva multe vieţi.

„Există, în România, anumite zone de drumuri publice unde incidența de accidente rutiere grave, cu morți, răniți și pagube materiale, depășește media din statisticile prezentate periodic de Poliția Română și/sau Ministerul Transporturilor. Asta, chiar dacă, din anumite motive, pentru mine greu de înțeles, nu sunt introduse în zona drumurilor periculoase sectoarele unde numărul victimelor este cu mult mai mare decât media acceptată.
În județul Olt, pe o distanță de 2 kilometri, între Piatra Olt și Bobicești, în zona Pădurea Sarului, segmentul din Drumul European E574, numai de la începutul anului 2017 până în prezent s-au înregistrat opt morți și douăzeci de răniți grav și foarte grav. Pagubele materiale, în această perioadă, nu pot fi deocamdată estimate pentru că la nivelul firmelor de asigurări au loc, încă, discuții și negocieri.
Chiar dacă Poliția Rutieră a introdus marcaje de limitare a vitezei în zonă, reducerea numărului accidentelor nu s-a produs conform estimărilor. Sancțiunile nu opresc drumul spre tragedii.
În aprilie 2017, pe 24, la Pădurea Sarului, în zona definită anterior, au murit cinci oameni. Cauza accidentului: intrarea pe contrasens a unui autotren cu probleme la o anvelopă de la semiremorcă.
Istoria fiecărui accident în parte este o tragedie. Nu este, însă, timpul și locul pentru o pledoarie individuală, pe toate cazurile petrecute în zonă.
Singura soluție este introducerea parapeților din beton ca separator de sens, așa cum există, spre exemplu, pe DN 1, în zona Otopeni, unde după implementarea acestui proiect accidentele cu consecințe grave și deosebit de grave au scăzut ca număr. Chiar dacă implică costuri o asemenea investiție, chiar dacă dumneavoastră îmi veți spune că într-o zi vom avea o autostradă ca rută alternativă pentru traseul Pitești-Craiova, până atunci este extremă urgență! Niciun cost suplimentar nu e prea mult când e vorba de viața unui om!

Raportat la situația prezentată mai sus, vă adresez următoarea întrebare: «Câți oameni mai trebuie să moară pe Drumul European E 574 pentru a interveni cu separatoare de sens?»”

LĂSAȚI UN MESAJ