Acasă Administrație Drăgănești-Olt, orașul care poate să respire singur!

Drăgănești-Olt, orașul care poate să respire singur!

1876
DISTRIBUIȚI

Aproape de mijlocul Câmpiei Române, așezată la poalele unor dealuri dovedite de istorie, Drăgănești-Olt e locul unde, din multe puncte de vedere, timpul pare că s-a oprit în loc…

Orașul pare, la prima vedere, blocat în timp. Undeva cu puțin după anii, ʾ90. E ceva care ține pe loc, iar despre acest ceva nu se poate vorbi în termeni preciși. E vorba de o tranziție prelungită, de resemnarea oamenilor, de plecarea celor care ar fi putut să facă mai mult, în altă parte, la București sau în străinătate…
Chiar și așa, administrația locală crede și se încăpățânează să abordeze, cu optimism, privirea spre ziua când, și la Drăgănești, se va întâmpla ceva în mai bine, pentru mai mulți.
Despre orașul pe care îl conduce, primarul Pantelie Rotaru, ales pentru prima oară în 2012, reconfirmat în 2016, se ferește să vorbească în termenii specifici unui edil contemporan. Nu dă vina pe alții, nu are repere într-o grea moștenire, nu promite ceea ce i-ar fi la îndemână, dar imposibil de făcut. Știe că adevărul e cea mai facilă cale de comunicare, iar când pornește așa, dialogul vine deschis, exact așa cum ar fi privirea aruncată pe o fereastră, care surprinde, fără nuanțe, peisajul din preajmă. Cu pete de culoare, dar și cu gri cât cuprinde…

Se modernizează rețeaua de drumuri. Așa cum nu s-a mai făcut!
Despre Drăgănești-Olt deveniseră repere gropile din carosabil, starea deplorabilă a infrastructurii, cârpită ocazional. Părea că nimic nu mai e de făcut, că nu se poate, că banii trebuie mulți, iar investițiile de acest gen sar, de obicei, localitățile mici. Însă, acum se apropie de finalizare cel mai amplu proiect de reabilitare a carosabilului și a trotuarelor din oraș, investiție de aproximativ 156 de miliarde lei vechi, desfășurată pe străzile Nicolae Titulescu, General Teișanu, Oltului, Comănencelor, Col. Ion Năstase și alte zone unde praful și gropile din asfalt devin istorie. Sunt rețele care însumează peste 12 kilometri și se identifică pe 12 străzi…
Aici se intervine la partea carosabilă, la rigole de scurgere, la podețe, la trotuare, astfel încât, mulți ani de acum încolo, să nu mai fie nevoie de intervenții pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii rutiere în zonă.
O realizare importantă, dar câtă nevoie mai e și de altele. Aici, la Drăgănești-Olt…

Un ambulatoriu sanitar, gata la vară…
În 2010, un plan de măsuri aprobat de primul ministru Emil Boc, conceput de decidenții din Ministerul Sănătății din acea vreme, considera oportună închiderea unor unități spitalicești… nerentabile. Pe baza unor criterii luate din statistici neactualizate, la Drăgănești-Olt s-a dispus și acționat în consecință. Cu toată opoziția de la acea vreme, Spitalului Orășenesc i s-a pus lacătul pe ușă.
Anii au trecut, iar pentru cei peste 50 de mii de locuitori din Drăgănești și localitățile limitrofe așteptarea are un contur. În iunie, cel târzaiu iulie 2017, Ambulatoriul va fi redeschis. Practic, un lucru benefic pentru sistemul sanitar din județul Olt. Aici se vor face primele investigații, iar cei aflați în dificultate minoră vor putea fi tratați la fața locului, fără a mai fi nevoie de drumuri la Slatina sau Caracal. O stare de mai bine pentru oamenii locului, dar și pentru cele două spitale – Județean și Municipal, unde aglomerația va putea fi redusă prin asigurarea filtrului necesar pentru drăgăneșteni și oamenii din zona orașului.
Deschiderea Ambulatoriului, iminentă, trebuie privită ca un pas spre ziua în care, la spitalul din Drăgănești vor fi din nou saloane deschise în sprijinul oamenilor aflați la nevoie.

Cu realism despre locuri de muncă la Drăgănești-Olt
Toate intențiile administrației locale de a acorda facilități celor care vor să investească în zonă sunt… certitudini adoptate în plenul Consiliului Local Drăgănești-Olt.
Așteptările sunt mari și privesc intențiile titularului de drept, de la fosta fabrică de zahăr din Drăgănești-Olt. La ieșire din oraș, spre Slatina, pe partea stângă, în perimetrul fostei capacități de producție amintite se poate dezvolta aproape orice tip de afacere lucrativă. Rețelele de utilități sunt acolo, iar forță de muncă e destulă! Deocamdată, mulți sunt cei care așteaptă, iar cei care nu mai fac asta au plecat deja în altă parte, căutându-și alternative reale la ofertele, ca o himeră, de pe piața muncii.

Un pod care se opune dezvoltării orașului
La ieșire din Drăgănești, spre Alexandria, via Dăneasa, drumul național subtraversează un viaduct peste linia de cale ferată ce leagă Bucureștiul de Caracal. Cu trecere prin Drăgănești-Olt.
Aici e o problemă destul de mare: prin modernizările succesive ale drumului în cauză, prin așezarea unor straturi succesive de beton, asfalt.. s-a ajuns în situația ca autocamioanele vremurilor noastre – TIR-uri, să nu mai poată trece prin zona respectivă. Practic, orașul nu e atractiv, iar motivul e cât se poate de real. Aici, primarul crede că se poate face reparația necesară. Investiția are necesitate, iar prin finanțarea ei s-ar reuși aducerea carosabilului de sub pod, la o înălțime de 5,20 metri. Atât cât a fost cota inițială la începutul anilor ʾ40, atunci când s-a construit linia de cale ferată în zonă.
O lucrare nu atât de simplă, care necesită o proiectare riguroasă, ce trebuie să țină seama de particularitățile locului, de apele pluviale care nu trebuie să transforme șoseaua de sub pod într-un lac artificial, în caz de ploi puternice.

Nevoi curente, o criză pe măsură!
În administrația locală de la Drăgănești-Olt, e o criză de personal, dată de situația de până mai ieri a salarizării din sistemul public. Un arhitect plătit cu 1500 de lei, lunar, nu va da niciodată mediul primvat pentru a veni pe frontul urbanismului din Primăria Drăgănești-Olt. Exemplele pot continua, dar, în ansamblu, peisajul e cam același.
În 2017, la Drăgănești-Olt trebuie să înceapă lucrările la trei scări de bloc, cu 40 de unități locative, din fonduri ale Agenției Naționale a Locuinței (ANL).
La Liceul „Tudor Vladimirescu”, unitate de învățământ de pe raza orașului, există un proiect de reabilitare pentru corpul C, unde intervențiile edilitare sunt la fel de necesare. Mai sunt așteptate baze sportive, căci, până acum, proiectele nu au avut, fie motivarea necesară, fie susținerea de care au nevoie!
Drăgănești-Olt de astăzi e orașul care-și caută identitatea de odinioară. Atunci când, dimineața, oamenii, mergând la lucru, la Filatură, sau la Fabrica de Zahăr, aproape că blocau traficul în zonă. Vremuri ce au apus, dar a căror amintire rămâne…

2 COMENTARII

  1. Situatia orasului e un trend national. Populatia se imputineaza pretutindeni. Vom asista la disparitia satelor romanesti. Orasele mici vor deveni un fel de sate. Daca nu apar angajatori soarta lor este extinctia. In micile orase predomina populatia imbatranita, bolnavii care nu pot munci, lenesii si cativa inconstienti. Ca si stat as da autorizatii de constructii doar in jurul micilor orase pentru a consolida populatia, economia locala, ceea ce va atrage cu timpul initiative locale stimulate de cererea din zona. Nu putem avea o economie sustenabila atata timp cat oamenii sunt imprastiati in zeci de sate in jurul unui orasel, cum bine a mentionat articolul ca zona Draganesti-Olt are 50000 locuitori. Altfel ar fi aratat totul daca cei 50.000 ocupau cativa zeci de kilometri patrati si nu cateva mii ca acum.

  2. Sunt venit in oraș din 2002…. nici o schimbare in bine, gropi peste gropi. De când e Primar Dl Panty orașul are alta fata. Mulțumim dle primar , faceți o treaba ce nu am văzut in 10 ani pana la D-voastră. Cinste d-voastră și echipei pe care o conduceti.

LĂSAȚI UN MESAJ