Acasă Politic Siminica Mirea. O iniţiativă legislativă salutară

Siminica Mirea. O iniţiativă legislativă salutară

227

Iniţiativa senatorului de Olt, Siminica Mirea, este una de salutat şi salutară (salvatoare de vieţi). Aceasta este autoarea unui proiect legislativ pentru modificarea Legii nr. 1/2011 privind educația națională pentru introducerea acesteia în procedură legislativă. Se doreşte introducerea unei noi discipline de studiu în învăţământul preuniversitar: «Cursuri de prim-ajutor». Aceste cursuri nu există în programa şcolară, ele fiind doar activităţi demonstrative în cadrul unor activităţi şcolare, cum ar fi „Săptămâna altfel”. Dacă acest proiect legislativ va deveni lege, elevii vor ştii să acorde primul-ajutor unei persoane care se află într-o cumpănă şi să-i salveze viaţa.

„Cursurile de prim-ajutor fac diferența dintre viață și moarte, iar educaţie sanitară de la vârste mici ar creşte şansele de supravieţurire ale unei persoane dacă cei din jur ar şti cum să intervină până la sosirea ambulanţei sau până la transportarea la spital a victimei pentru îngrijiri medicale de specialitate. Din păcate, statisticile arată că aproape 70.000 de români mor în fiecare an pentru că nu sunt resuscitați la timp.Actuala pregătire necorespunzătoare a populaţiei privind acodarea primului ajutor e cauzată în primul rând de slaba eficienţă a actualelor programe. De cele mai multe ori avem de-a face cu o abordare superficială şi sumară în cadrul orelor de dirigenţie, biologie sau educaţie fizică sau cu predarea sporadică de către diverse organizaţii sau persoane. Scopul legii este de a corecta aceste deficienţe şi de a introduce noţiunile de prim-ajutor ca disciplină obligatorie de studiu. Doar 0,5% din cei 1,7 de milioane de elevi înscrişi în învăţământul gimnazial şi liceal din România au noțiuni de prim-ajutor. În multe ţări educaţia pentru sănătate este obligatorie în şcoli, începând din clasa întâi până într-a XII-a, folosindu-se pentru fiecare ciclu de dezvoltare programe şi materiale didactice adecvate vârstei școlarului. Introducerea în legea educației naționale a unei discipline privind acordarea primului ajutor se impune având în vedere numeroasele riscuri la care sunt expuşi cetăţenii. Pentru a fi cu adevărat eficiente noţiunile de prim ajutor, constând în modul de a acţiona în faţa unei urgenţe medicale şi de a evita sau reacţiona în faţa unui pericol cu potenţial vital, trebuie să ajungă la fel de cunoscute ca alfabetul sau tabla înmulţirii. Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) a cerut autorităţilor introducerea cursurilor de prim-ajutor în curricula școlară și precizează că «primele acțiuni, indiferent de vârstă, fac diferența între viață și moarte», mai ales că România este o ţară unde se poate întâmpla oricând o catastrofă, un cutremur puternic, inundaţii, sau orice altă tragedie. Este nevoie de cursuri de formare continuă, care ar trebui să înceapă în cel mai scurt timp. Suntem deja într-o mare întârziere, zilnic mor oameni, pe care, fiecare din noi, poate, i-am fi putut ține în viaţă, până la sosirea personalului specializat. N-ar trebui să mai pierdem o secundă din acest timp extrem de prețios”, spune senatorul în proiectul legislativ.

Senatorul doreşte modificarea Articol 68 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, prin adăugarea unui alineat după alineatul (6). Alineatul (7) are următorul cuprins: „În toate nivelurile sistemului naţional de învăţământ preuniversitar, cu excepţia celui prevăzut la art. 23, alin (1), litera 1, se include disciplina «Cursuri de prim-ajutor», disciplină obligatorie de studiu. Planul cadru şi programa naţională. precum şi condiţiile ce trebtue îndeplinite de personalul didactic pentru disciplina «Cursuri de prim-ajutor», se aprobă prin ordin comun al Ministerul Educaţiei Naţionale şi al Ministerului Sănătaţii”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.