Acasă Politic Siminica Mirea întreabă.Doi miniştri trebuie să răspundă

Siminica Mirea întreabă.Doi miniştri trebuie să răspundă

219

În cadrul şedinţei reunite a Senatului şi Camerei Deputaţiei de luni, 13 februarie a.c., senatorul de Olt, Siminica Mirea, a adresat întrebări către, Florin Bodog, ministrul Sănătății, şi către Alexandru Cuc, ministrul Transporturilor. Senatorul a ridicat două teme de interes local şi general. În prima temă, senatorul face referire la cele două centre de permanenţă de la Crîmpoia şi Potcoava, care, în prezent sunt închise. Acestea asigurau asiştenţa medicală pentru un număr foarte mare de cetăţeni, care nu mai erau nevoiţi să vină la Slatina pentru problemele medicale. Cea de-a doua temă face referire la desfiinţarea barierelor automate, atât de necesare la trecerile la nivel cu calea ferată. Prezenţa acestora ar diminua numărul de accidente.

Situația Centrelor de Permanență Medicală Crîmpoia și Potcoava
Senatorul are o iniţiativă de lăudat privind interogarea ministrului Sănătăţii, Florin Bodog, cu privire la situația Centrelor de Permanență Medicală din Crîmpoia și Potcoava, atât de necesare cetăţenilor din aceste zone. Din păcate, lipsa cadrelor medicale a dus la închiderea acestor centre şi în afară de primării nimeni, ierararhic, nu a fost interesat de soarta acestor instituţii de sănătate atât de importante pentru cetăţeni. În acest sens, senatorul Siminica Mirea a adresat o întrebare ministrului Sănătăţii:
„La mijlocul anului 2016, Centrul Medical de Permanență de la Potcoava a fost închis. La începutul anului 2017, aceeași situație s-a petrecut și la Crîmpoia, unde, ca și la Potcoava, independent de voința autorităților locale, care au sprijinit necondiționat infrastructura acestor edificii medicale, stabilimentul sanitar nu mai funcționează.
În fața acestei situații, pe care o consider una de siguranță sanitară, vă rog să dispuneți efectuarea unei anchete ministeriale, la nivelul județului Olt, pentru a stabili cu exactitate care sunt motivele pentru care au fost închise aceste două centre și ce se poate face, în mod concret, pentru redeschiderea acestora, în vederea asigurării dreptului la Sănătate pentru aproape 80 de mii de locuitori arondați celor două zone deservite de centrele respective”.

Barierele automate ar salva vieţi şi evita tragedii
Siminica Mirea pune accent pe siguranţa vieţii omenilor. Aceasta a adresat o întrebare către Alexandru Cuc, ministrul Transporturilor, prin care speră să primească un răspuns favorabil găsirii unor soluţii de către ministerul de resort în situaţia lipsei barierelor automate, care devin un mod obligatoriu de salvare a vieţii oamenilor. Poate din neatenţie, din grabă şi chiar din lipsa acestor bariere automate, foarte mulţi cetăţeni, şoferi sau pasageri, şi-au pierdut viaţa nedrept în accidente la trecerile la nivel cu calea ferată. O iniţiativă ministerială, în rezolvarea acestei situaţii, ar fi salutară. Prin menirea sa, Siminica Mirea, prezintă o situaţie care nu a fost băgată în seamă de mulţi oameni cu funcţii, care au rămas „”sechestraţi” în birourile lor, nepăsându-le de siguranţa cetăţenilor. Astfel, senatorul a formulat următoarea întrebare:
„Câte vieți omenești mai trebuie pierdute în accidente grave petrecute la trecerile cu nivel de cale ferată, pentru a reintroduce barierele automate, acolo unde acestea au fost abuziv desființate?
În urma observatiilor personale si a celor raportate la situațiile din teren, sunt mai bine de zece ani de când responsabilii, pe care îi consider iresponsabili, din cadrul departamentului de infrastructură de la Căile Ferate Române, au decis înlăturarea barierelor la o mare parte a trecerilor cu nivel de cale ferată din România.
Numărul accidentelor crește alarmant de la an la an. Sunt de acord că o vină o au și conducătorii auto. Sunt de acord că legislația rutieră actuală este aspră, dar sancțiunile nu absolv în totalitate producerea accidentelor. Eu cred că dumneavoastră puteți interveni și dispune măsuri pentru rezolvarea situației semnalate, prin impunerea de îndată a barierelor la toate trecerile cu nivel de cale ferată, care intersectează drumuri comunale, județene și naționale. Costurile, alocațiile bugetare, sunt infinit mai mici decât dramele din viața de zi cu zi. Am încredere în promptitudinea acțiunilor dumneavoastră!”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.