Acasă Economic ALTUR, o marcă solidă, o poveste românească de succes

ALTUR, o marcă solidă, o poveste românească de succes

298
DISTRIBUIȚI

Publicaţiile de profil pomenesc, dese ori, despre afacerile de succes pe care le are România, despre cei care creează plus-valoare, oferă locuri de muncă bine plătite, iar prin contractele derulate la export devin adevăraţi ambasadori ai unei ţări care, între noi fie vorba, în peisajul general, se zbate în căutarea propriei identităţi europene.
Sunt invocate nume mari, mărci de renume, dar, de foarte puţine ori, analiştii se apleacă asupra structurii patrimoniale pentru a vedea care dintre aceste branduri sunt româneşti şi care sunt subsidiare ale unor mari grupuri economice din afara ţării.

ALTUR Slatina, situată la ieşirea din municipiu spre Piteşti, pe partea dreaptă, creată în epoca de dinainte de 1989, a fost concepută ca o unitate, parte a sistemului integrat de prelucrare a aluminiului primar, obţinut în imediata sa vecinătate.
Schimbările de după ’89 au impus companiei provocări continue. Deposedată de pieţele date de economia planificată, ALTUR a trebuit să înveţe din mers, fără nici o perioadă de tranziţie, drumul de la sistemul socialist, la cel bazat pe piaţa concurenţială. Acolo unde nu există sentimente, unde în relaţia comercială primează valoarea serviciului prestat, şi doar atât.
Elementele din aluminiu turnat, de la ALTUR, se regăsesc astăzi pe toate meridianele lumii, în diverse subansamble din industria auto, din zona centralelor termice, cât şi în spatele unor sigle de renume care au devenit puncte de reper, oriunde pe glob. Un exemplu, acum, e de ajuns: BOSCH…

Pentru cine lucrează ALTUR Slatina
Elementele din aluminiu turnat la Slatina, în cadrul ALTUR, sunt componente indispensabile industriei auto. Tot ceea ce înseamnă Grupul Renault (firma mamă – Renault, plus subsidiarele Dacia şi Nissan) sunt contractori ai unor elemente realizate la Slatina. Asta pentru a începe cu ultimul partener intrat în portofoliul comercial al ALTUR Slatina. Căci, prin tradiţie, prin contracte obţinute în decursul timpului, menţinute întocmai printr-un nivel al calităţii, ALTUR furnizează astăzi, în acelaşi domeniu, şi pentru mărci de prestigiu la nivel mondial: Audi, Volkswagen, Mercedes, Fiat, Volvo şi lista poate continua. Asta pentru că prin managementul echipei de la ALTUR, portofoliul partenerilor se află într-o continuă extindere. Pe o piaţă unde concurenţa este acerbă, unde cerinţele utilizatorilor sunt similare normelor pe care le impune industria aerospaţială.

ALTUR accesează şi investeşte fonduri europene
Recent, compania din Slatina a încheiat un amplu program de investiţii, cu o valoare de aproximativ patru milioane de euro. Fonduri europene atrase şi aprobate tocmai pentru că această firmă este capabilă să susţină un program de acest gen şi să gestioneze întocmai fonduri europene în conformitate cu o legislaţie în care nu există nuanţe, interpretări sau jumătăţi de măsură.
Prin proiectul „Eficientizarea societăţii prin modernizarea proceselor de producţie şi creşterea gradului de integrare a producţiei”, ALTUR a mai îndeplinit câteva repere în standardele de calitate, cât şi în creşterea competitivităţii, în domeniul de activitate. La ALTUR, şi aici e bine de ştiut acest lucru, robotica industrială e la ea acasă, semn că ceea ce vedeam prin filmele despre nu ştiu ce japonez, este astăzi realitate şi la noi.

Halele de la ALTUR sunt astăzi reabilitate. Incintele de producţie corespund cerinţelor în domeniu, unde nu sunt permise variaţii de umiditate, temperatură, iar fluxurile tehnologice au fost orientate în asemenea fel încât eliminarea timpilor nonproductivi să devină o certitudine în activitatea productivă.

La ALTUR există afaceri curente, solide, perspective îmbucurătoare
În planul de management al companiei slătinene se află în derulare o serie de contracte solide, cu partenerii amintiţi mai sus. Ele acoperă în mod cert, concret, punctual, perioada cuprinsă între 2014 şi 2016. Mai mult, prin analiza pieţelor specifice, ALTUR are şi afaceri potenţiale până în 2022, acolo unde se regăsesc partenerii tradiţionali, dar şi alţi beneficiari ai produselor realizate la Slatina. Această orientare de piaţă dovedeşte stabilitate cât şi perspective certe pentru perioada următoare, într-o piaţă concurenţială, căci industria auto, principala piaţă beneficiară a ALTUR, are fluctuaţii incredibile. Pentru asta este nevoie de un management solid, care trebuie să argumenteze sustenabil nevoile prezentului, în raport cu strategiile pentru viitor, raportate la furnizorii materiilor prime, a electricităţii şi a gazului metan. Aici, ALTUR este un partener respectabil, care îşi achită obligaţiile conform contractelor prestabilite.

Una din preocupările board-ului de conducere al ALTUR este armonizarea cererii pieţei cu resursele, capacităţile de producţie, astfel încât costurile să fie cât mai mici şi productivitatea cât mai mare. În caz contrar, pe piaţa de profil, şansele de a supravieţui sunt zero…

Din exploatare, fabrica este pe profit
Indicatorii tehnici ai companiei slătinene arată că din exploatare, ALTUR Slatina este pe profit. Practic, acest lucru permite o relaţie corectă şi cu beneficiarii taxelor plătite de firmă. Atât la bugetul de stat, cât şi la cel local, ALTUR Slatina este la zi cu angajamentele asumate. Asta într-o ţară în care numărul falimentelor, al firmelor ajunse în incapacitate de plată, este într-o creştere recunoscută de statistici cât şi de practicienii în domeniu.

Nu e incredibil. E o realitate demnă de consemnat: ALTUR exportă în China
Una din cele mai mari fabrici pe care o deţine BMW (Bayerische Motoren Werke AG) este cea din Shanghai – China. Aici, în asamblarea produsului BMW X5, un suv livrat atât pentru piaţa asiatică, cât şi pentru zonele emergente, ALTUR furnizează elemente esenţiale, care dau prestigiul mondial al acestui produs. Iar asta se întâmplă în condiţiile în care astăzi chinezii sunt capabili să producă orice, mai puţin reperele care vin de la Slatina. Acest lucru denotă performanţă, credibilitate, soliditate, cât şi o recunoaştere mondială a ceea ce face astăzi ALTUR în Slatina pentru a deveni repere de nivel mondial…

La Slatina, în halele ALTUR, se produc componente pentru Porsche, Maserati, Volvo… Şi lista e lungă…
Despre ALTUR Slatina se scrie mai puţin decât despre principalul producător de aluminiu din Europa de Sud-Est. E puţin ca la fotbal: dacă eşti talentat, poţi să ai o singură neşansă: să fii coechipier cu altul şi mai talentat ca tine.
Chiar şi aşa, e bine de ştiut, pentru comunitatea slătineană şi nu numai, faptul că, la Slatina, în halele de la ALTUR, se realizează produse finite cu valoare adăugată maximă, care se includ în mărci auto de renume. Ei, bine, Porsche, Maserati, considerate cele mai luxoase mărci auto din lume folosesc subansamble din aluminiu turnat, realizate la ALTUR Slatina. Iar, când vârful gamei apelează la producătorul slătinean, e de la sine înţeles că şi mărcile din divizia de linie consideră calitatea reperelor de la Slatina.

Bosch a intrat în portofoliul ALTUR
O marcă înregistrată nemţească, fără nicio altă prezentare, producătorul Bosch, cu o vechime de 130 de ani, numărul unu mondial în producţia de scule, accesorii, componente ale diverselor mecanisme şi dispozitive, contractează în prezent subansamble şi carcase de la ALTUR Slatina. Încă o dovadă că exigenţa nemţească şi-a găsit la noi un partener pe măsură, unul care corespunde unei pieţe atât de exigente, unde nu se acceptă niciun rabat de la calitatea produsului servit consumatorului final.

Nu insistăm în această prezentare decât pe elementele de vârf din două domenii: auto şi profesionişti ai sculelor. Cu toate astea, în lipsa partenerilor ALTUR se află şi alte firme aşezate în industriile de profil, unde se folosesc elemente turnate static din aluminiu, produse şi garantate de echipa celor din ALTUR Slatina, poate regina neîncoronată a producţiei pieselor specifice din domeniu. AICI, în ROMÂNIA, la SLATINA. Într-un pariu continuu cu o economie de piaţă, unde se răzbate din ce în ce mai greu, unde în unele situaţii, chiar dacă eşti cel mai bun, trebuie să te confrunţi cu vicisitudinile unui sistem general, iar statul uită să fie un partener loial şi nimeni nu se gândeşte să-i apere pe producătorii autohtoni de concurenţa neloială din China.

ZIARUL de OLT  şi  LINIA ÎNTÂI

LĂSAȚI UN MESAJ