Acasă Interviu Interviu cu Ion Vătrai, consilier în Cosiliul Local Slatina

Interviu cu Ion Vătrai, consilier în Cosiliul Local Slatina

673

„Nu ne putem duce la oameni să le spunem că suntem o echipa serioasă, dacă uităm ce am promis, cu numai câteva luni în urmă”

E unul dintre oamenii care, din poziția de consilier local în Slatina, în mandatul 2012-2016, a ieșit din linia frontului și s-a făcut cunoscut prin implicare față de ceilalți consilieri locali, indiferent de partidul din care fac parte cei  care au preferat să fie, în exces, soldați disciplinați. Are în portofoliu o seamă de inițiative, de poziții publice corecte, în raport cu problemele Slatinei din acest interval de timp. Pe 5 iunie 2016 a fost ales din nou. Despre ce își propune Ion Vătrai și cum vede locul său în legislativul Slatinei, în cele ce urmează. Un interviu bun de citit. Rând cu rând. Cu un consilier local care chiar și-a luat în mod serios statutul de ales…

„Am preferat să facem o campanie curată, o campanie în care să le prezentăm cetăţenilor proiecte şi viziunea noastră pentru Slatina”

– Un scor strâns între Emil Moţ şi Marius Bălaşa. Ce n-a mers pentru ca diferenţa să fie mai mare?
– Aproximativ 12% diferenţă între Emil Moţ şi Marius Bălaşa, nu cred că reprezintă un scor strâns. Într-adevăr se putea mult mai bine, însă, ca soluţie, cred că era doar să răspundem atacurilor murdare ale unor contracandidaţi, care au avut strict o campanie de aruncat cu noroi, pentru că necunoscând problemele reale ale Slatinei şi slătinenilor şi nevenind cu vreun proiect pentru oraş, trebuiau să facă şi ei ceva în campania această. Nu am făcut asta, am preferat să facem o campanie curată, o campanie în care să le prezentăm cetăţenilor proiecte şi viziunea noastră pentru Slatina, iar, în final, aţi văzut şi dumneavoastră că oamenii au apreciat acest lucru şi ne-au acordat încrederea.

– Ce va propuneţi să faceţi în noul Consiliu Local Slatina?
– Acelaşi lucru pe care mi l-am propus, la care m-am angajat şi pentru care am jurat şi acum patru ani: să fac tot ce stă în puterea şi priceperea mea pentru binele slătinenilor.

– Aţi fost în campanie. Oamenii v-au cerut unele lucruri. Cine pierde dacă ele nu vor fi rezolvate?
Într-adevăr, oamenii au cerut multe în campanie, dar să ştiţi că nu toate pot fi rezolvate în consiliul local sau de către primar. Bineînţeles că nu am vrut să îi minţim şi le-am spus, încă de atunci, că problema lor nu este de competenţă noastră. Dacă sunt probleme, pentru care am promis că avem soluţii şi le vom rezolva, însă nu o vom face, atunci în toamnă noi, toţi cei din PSD, o să avem o problemă. Nu ne putem duce la oameni să le spunem că suntem o echipa serioasă, dacă uităm ce am promis, cu numai câteva luni în urmă.

– Dincolo de cele cinci promisiuni majore de pe cardul lui Emil Moţ, Slatina are mii de probleme, care ţin de autoritatea locală. Care ar fi soluţia la fluidizarea traficului rutier, eficientizarea transportului în comun, poluarea aerului despre care nu se mai vorbeşte deloc în ultimul timp?
– Pentru fluidizarea traficului trebuie făcut un lucru foarte simplu: aplicarea legii. Dacă o să vă uitaţi şi dumneavoastră, o să constataţi că pe străzile unde se circulă greu, la un moment dat, se află cel puţin o maşină oprită neregulamentar. Ar mai rămâne doar sensul giratoriu de la Steaua, unde, la orele de vârf, chiar dacă am rezolva problema maşinilor parcate neregulamentar, tot ar fi aglomerat din cauza fluxului mare de maşini de pe platforma industrială. Aici cred că putem veni cu un proiect de redeschidere a traficului pe la fosta barieră de cale ferată, de la Liceul de Construcţii, iar cei ce vor merge spre gară, şi nu sunt puţini, ar avea o rută alternativă. Transportul în comun este şi acum eficient, dar el poate deveni şi mai eficient, atunci când vom avea un orar regulat, nu programat, cum este acum. Când se va şti că din 15 în 15 sau din 20 în 20 de minute în staţie va opri un autobuz… sau un microbuz, atunci şi cei care preferă acum să se deplaseze cu alte mijloace vor veni către transportul în comun. Slatina nu mai este un oraş poluat, asta nu înseamnă că nu trebuie să mai facem nimic în acest sens. Continuarea plantărilor de copaci sau extinderea instalaţiilor de irigat sunt măsuri ce, cred eu, vor duce la respirarea unui aer mai curat, dar şi la scăderea temperaturii în oraş, în perioadele călduroase.

– În ce poate constă primul proiect de hotărâre de consiliu local în mandatul în noul mandat?
– Cred că va fi proiectul de care v-am mai vorbit şi dată trecută, cel ce dă posibilitatea cetăţenilor, care locuiesc în blocuri reabilitate şi pentru care a trecut perioada de garanţie, de a-şi construi balcoane. Este un proiect aproape gata, dar pe care am decis să îl amân puţin, pentru că trebuie să urmeze nişte paşi legislativi (termene, transparenţă decizională) şi nu se încadra în termen să fie supus la vot în „vechiul consiliu”.

– Vi se pare oportună continuarea şedinţelor de consiliu pe Grădişte, într-un loc în care cetăţenii ajung foarte greu?
– O dată cu reabilitarea Cinematografului Victoria, o locaţie mult mai accesibilă, şedinţele de consiliu local se vor muta acolo. Dar, mă tem că oamenii tot nu o să vină. A cam dispărut patriotismul local şi trebuie să facem ceva şi în acest sens pentru că fără o implicare intensă a locuitorilor nu putem să „Contiunuam să construim Slatina” aşa cum ne-am propus.

„În parcul industrial încă sunt aproximativ 15 hectare de teren, care îşi aşteaptă investitorul”

– Dacă mâine mai vine un investitor de talia Praymian, are Primăria Slatina  resurse să rezolve această solicitare?
– Nu chiar aşa mare cât Prysmian, dar undeva pe aproape. Mai exact, în parcul industrial încă sunt aproximativ 15 hectare de teren, care îşi aşteaptă investitorul.

– Campania electorală s-a încheiat. Doare adevărul de la Unitatea Militară?
– Nu are nicio legătură cu campania. Şi în campanie noi le-am spus oamenilor că mai durează puţin demararea proiectului de la Unitatea Militară, deoarece vrem o renegociere cu MApN. Sumele care trebuie cheltuite cu reabilitarea Cercului Militar (Casa Armatei), aşa cum vor dumnealor, sunt foarte mari. O comisie constituită din consilieri locali, în frunte cu Emil Moţ, primarul Slatinei, poate merge şi sta de vorbă cu decidenţii din minister şi apoi, cu siguranţă, acolo va începe construirea unui nou cartier.

– Într-un oraş civilizat din Europa e de neconceput existenţa staţiilor de  betoane la nici 100 m de locuinţa cuiva. În Slatina, există stradă Cireasov, unde pe o parte sunt apartamente în care cresc copii, iar pe celealata parte se produce beton. Ce-i de făcut?  
– La dată când acele staţii au fost montate, legislaţia permitea acest lucru. S-ar putea, însă, discuta cu reprezentanţii acestor staţii în vederea convingerii să îşi reloce activitatea, de ce nu, chiar în Parcul Industrial, unde ar beneficia de avantajele specifice acestuia.

– Aţi susţine răscumpărarea parcării de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Slatina? Aţi vota un astfel de proiect?
– Da! Trebuie să recunoaştem că acea parcare, blamată de multe persoane, şi-a dovedit utilitatea în acea zona. Mergeţi acum pe străzile Trandafirilor şi Victoriei şi spuneţi-mi dacă aveţi unde arunca un ac. Oamenii de pe aceste străzi trăiesc un calvar, de când acea parcare s-a închis, dar şi cei care merg la spital au o adevărată problemă să îşi găsească un loc de parcare.

– Drumul care duce spre parcul industrial e, în prezent, lider în topul celor mai proaste artere rutiere din Slatina. Când şi ce e de făcut?
– Trebuie ca, în scurt timp, să se ia o decizie şi cu acel drum. În toamnă, Prysmian începe producţia şi acea stradă nu poate rămâne aşa mult timp. Atunci când vor începe discuţiile am să propun să ne folosim şi de porţiunea de teren, ce este acum între stradă şi calea ferată, în sensul construirii, pe toată lungimea, a unei parcări pentru TIR-uri.

– Un pasaj pietonal spre liceul de Construcţii costă cât o dezinsecţie cu apă de ploaie. Se poate renunţa la împăierea ţânţarilor pentru a realiza o astfel de investiţie?
– La dezinsecţie nu putem renunţa şi chiar nu se face cu apă de ploaie. Pasaje pietonale se pot face, şi nu numai acolo; un pasaj cerut, chiar în campanie şi pentru care am promis că voi milita, este în faţă la Pirelli. Rămâne de văzut dacă vor fi folosite. Ştiţi, unii sunt mai comozi.

– E mult dacă Slatina îşi cere înapoi terenurile unde au funcţionat punctele termice şi nu s-au realizat promisele locuri de muncă?
– Nu este mult deloc! Acolo sunt nişte contracte neonorate de cei care au cumpărat respectivele puncte termice. În mod normal ar trebui reziliate şi terenurile să redevină domeniu public…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.