Acasă Actualitate Orice lucru în România începe cu un studiu. De fezabilitate

Orice lucru în România începe cu un studiu. De fezabilitate

348

Bugetul aferent anului 2016 la nivelul Ministerului Justiţiei a fost avizat favorabil în forma aprobată de guvern. În bugetul din acest an al Ministerului Justiţiei au fost cuprinse fonduri pentru desfăşurarea activităţii următoarelor instituţii. astfel: finanţate integral de la bugetul de stat – Instanţele judecătoreşti, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie, Direcţia Naţională de Probaţiune o aparatul propriu al ministerului; finanţate parţial din venituri proprii – Administraţia Naţională a Penitenciarelor, Institutul Naţional de Expertize Criminalistice; finanţate integral din venituri proprii – Spitalul „Prof. Dr. Constantin Angelescu”, Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu.

Un proiect finanţat parţial din veniturile proprii ale Ministerului Justiţiei se află şi studii de fezabilitate – pentru: „P46 Caracal” (1.000 locuri cazare) – Penitenciar Craiova şi „P47 Berceni” (1.000 locuri cazare) – Penitenciar Ploieşti. În România, când îţi propui să finalizezi un proiect, începi cu un studiu de fezabilitate. Istoria ne spune că fenomenul studiilor de fezabilitate nu succede si realizarea proiectului pentru care se face acel studiu – foarte costisitor, dealtfel. La Olt, mai avem astfel de cazuri, cum ar fi: construirea unui spital la fosta unitate militara de lângă Gara Slatina, care ar fi avut nevoie de un astfel de studiu. Mai avem exemplul autostrăzii Piteşti-Slatina-Craiova, care a beneficiat de un studiu de fezabilitate.

„Obiectivul are rolul de a realiza legătura între principalele zone generatoare de trafic, asigurând sporirea capacităţii de circulaţie, micşorarea congestiei de pe drumurile existente prin redistribuirea traficului, mărirea vitezei de circulaţie. Lungime (km) – 121.18 km; finanţare proiectare – Buget; valoarea estimată a proiectului   – 1006 mil euro.

Revenind la construirea Penitenciarului de la Caracal, în anul 2011 reprezentanţii Direcţiei Generale a Penitenciarelor din România (DGPR) făceau cunoscut faptul că demara lucrările de construcţie a unui penitenciar în fosta capitală a judeţului Romanaţi, Caracal. DGPR solicitaseră teren încă din anul 2004, pentru a putea construi stabilimentul. Astfel, s-a intrat în posesia unui teren de aproximativ 23 de hectare pe DN 54 – Caracal-Corabia. Însă, de ani buni, acest proiect progresează cu paşi extrem de mici şi înceţi.

România este o ţară cunoscută pentru proiectele de anvergură, care nu au mai apucat ziua tăierii panglicii inaugurale. În speranţa că acest proiect va avea un deznodământ fericit, Ziarul de Olt va monitoriza îndeaproape desfăşurarea evenimentelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here