Acasă Actualitate CONSENS și ÎMPĂCIUIRI PRESĂRATE cu IZ de BLAT

CONSENS și ÎMPĂCIUIRI PRESĂRATE cu IZ de BLAT

226
 
 
De la o vreme, avem parte de o altă imagine a VIEȚII POLITICE de la NOI. „JOACA” cu înjurături la adresa adversarului s-a diminuat considerabil instalându-se, în loc, un fel de DOLCE FAR NIENTE ce mă face să mă gândesc la un posibil BLAT LA VÂRF.
În același timp, această „CĂDERE LA PACE” mă face să cred că exprimă, de fapt, lipsa managementului politic competent pe de o parte, iar pe de altă parte „lipsa unui viitor”, cuplate cu un fel de „GOL” de putere în ROMÂNIA. Ori un asemenea fenomen echivalează în prezent cu un fel de CRIZĂ DE PUTERE, manifestată printr-o periculoasă dispersie a acesteia. Astfel, FORUL GUVERNAMENTAL a fost „tras pe SEMI-DREAPTA” și pus parcă în dispută cu polul de putere de la COTROCENI, ba în ultimul timp, cu o „antipatie” de neînțeles, chiar cu forul PSD… condus cu „energie” de actualul lider. Dacă mai adăugăm ATITUDINEA manifestată în ultima vreme GENERAL sau pretențiile exprimate prin PARLAMENT, chiar te întrebi câte „FORURI de PUTERE” „se încurcă” în ROMÂNIA oferind poporului un scenariu cât se poate de PERICULOS.
 
Prin „CONSENS CALCULAT” te trezești peste noapte cum se schimbă datele jocului politic, prin negocieri tehnico-tactice, și cu soluții care, în final, se dovedesc a fi aruncarea cu praf în ochi pentru opinia publică.
Iar TU, omul simplu, te întrebi dacă mai poți să deosebești riguros între INTELIGENȚĂ și PROSTIE, între HOȚIE și INCOMPETENȚĂ, între BIROCRAȚIE și NERUȘINARE și tot așa…
Dar, cu toate astea, COLAC PESTE PUPĂZĂ, dintr-o dată, toate partidele au declarat că este nevoie de o altă POLITICĂ – LA FEL și ASEMĂNĂTOARE – în jurul unui „PROIECT PENTRU ȚARĂ”, pe termen lung, adică INTERESUL NAȚIONAL mai presus de interesul de partid!?
Așa a început CONSENSUL POLITIC ROMÂNESC cu numitorul comun ÎMPĂCIUITORISM pe „mari documente”, numai că esența lor se dovedește a fi de fapt „alfabetul demagogiei profesionale” al fiecărui partid.
 
 
 
1. TELENOVELA CODULUI FISCAL
A început sub auspiciile invocării unei legalități imbatabile, numai că, în realitate, CINEVA a impus un MOFT ANTIPREMIER declanșat de COTROCENI, cu „complicitatea” BNR, al cărei conducător s-a trezit a fi în ultimii ani, dintr-un FUNCȚIONAR ca MULȚI ALȚII, UN MARE MAHĂR al poporului român, la care vin, ca la MAGLAVID marii lideri ai țării.
S-a bătut palma între TOȚI, și susținători și foști adversari, s-a revotat în PARLAMENT, încât după „dăi” și „dăi”, „a ieșit un șoricel”, adică un COD FISCAL mai rău decât CODUL DARIUS. În schimb, premierul, în ciuda celor declarate de el, a încasat o umilință usturătoare.
 
2. O.G. Nr. 14/2015 sau mai bine-zis „ORDONANȚA NESIMȚIRII” a fost „aplaudată” doar de toate „FORȚELE POLITICE”, astfel că ÎNALȚII DEMNITARI ai ROMÂNIEI și-au triplat lefurile având cea mai mare diferență salarială față de românii de rând, care sunt, la rândul lor, cei mai săraci din EUROPA.
Premierul „a pierdut” trenul și în acest caz, căci după ce s-a „îmbufnat” angajându-se că va respinge ORDONANȚA de GUVERN a GENERALULUI, treptat, treptat, a înmuiat-o definitiv, acceptând și el ciolanul.
 
 
3. PENSII SPECIALE pentru „PREDESTINAȚII” din PARLAMENT au fost „patentate” prin „ÎNȚELEGEREA și PACTIZAREA” TUTUROR (PUTERE și OPOZIȚIE) cu toate că ele constituie un alt indiciu al nesimțirii. Și, cu toate astea, PREȘEDINTELE și PREMIERUL au evitat cu strășnicie să aibă o părere, deși abuzul este „vizibil de pe LUNĂ”, acceptând ȘMECHERIA ALEȘILOR.
 
 
4. ȘEFIA LA SIE
S-a „ARANJAT”, într-o vreme când PSD, ca urmare a plecării „în exil” a liderului, pierde practic puterea în favoarea „aparentă” a GENERALULUI care este susținut de COTROCENI și ai săi. Debusolat, chipurile, PSD „acceptă”, de bună voie și nesilit de nimeni, „pierderea” majorității parlamentare și într-o „degringoladă” controlată de OPOZIȚIE în colaborare cu GENERALUL îl susțin și apoi aleg pe „nedoritul” MRU să preia șefia SIE.
 
 
5. STRATEGIA DE APĂRARE NAȚIONALĂ în contextul MULT „INVOCAT și EXPLICAT” precum că ECOURILE RĂZBOIULUI RECE SE RESIMT MAI PUTERNIC ȘI MAI CONCRET ca oricând, a fost aprobată în PARLAMENT. GENERALUL de la PUTERE, împreună cu OPOZIȚIA și PALATUL COTROCENI au „ANULAT” tentativa conducerii PSD de a bloca legea în PARLAMENT demonstrând că și în viața politică trebuie să „te descurci” și să fii băiat deștept.
 
 
6. DUBLAREA ALOCAȚIILOR PENTRU COPII s-a făcut în mod „pompieristic” prin sistemul „întinde-i cursa ca să-l prinzi”, adică prin acea „atitudine” care caracterizează din plin politicianismul autohton.
Acest „ACT NECESAR”, înscris însă în irezistibila atracție a populismului a prins PSD pe picior greșit și a „căzut” în cursa pregătită de PNL și în consecință parlamentarii PSD au votat în favoare. Dar, ATENȚIE politicieni (!), nici după dublare, suma nu este nici pe departe mulțumitoare.
 
 
7. LEGEA ALEGERILOR LOCALE este o lege dăunătoare care demonstrează că PARTIDELE sunt, în interese, un aluat politic prea dospit. LEGEA este un cadou, care convine TUTUROR, pentru că alegerea primarilor din primul tur de scrutin cu cel mai mare număr de voturi asigură VICTORIA pentru primarii în funcție. Ori, votarea în SENAT cu o majoritate astronomică: 114 voturi pentru, 3 voturi împotrivă și doar 4 abțineri, amintește de întruchiparea USL, chiar și pentru o zi care a însemnat însă un EȘEC RĂSUNĂTOR al lui KLAUS IOHANNIS și al noului său mod de a face politică.
Reușita i-a făcut și pe LIBERALI și pe PESEDIȘTI să vorbească de CONSENS, dar cuvântul mult mai potrivit era BLAT. Ambele partide au dat, așadar, același răspuns la întrebarea: ce putem face să menținem cât mai mulți primari?
 
8.OTRAVA” pe LEGEA VOTULUI PRIN CORESPONDENȚĂ, servită reciproc de cele două MARI PARTIDE, în timp ce românii din străinătate îi acuză și pe unii și pe alții de „interese meschine de partid”. Cele două partide se așteaptă la „OFSIDE” pentru a se marginaliza reciproc în privința acestei teme. Efectul este negativ și ca urmare A.E.P., instituția mandatată să coordoneze tema legii votului prin corespondență se vede condiționată tot mai mult în a găsi soluțiile sustenabile care să asigure securitatea necesară pentru corectitudinea votului cu costuri cât mai mici.
Dar, ATENȚIE (!), lideri ai marilor PARTIDE, că ideea agreată de DIASPORA, în majoritate, este VOT DIGITAL și, în plus, vă acuză că n-ați consultat-o.
 
 
9. Recent, liderii partidelor mari au descoperit „apa caldă” de la PARLAMENT, care plin de datornici, cămătari, ba chiar cu mulți anchetați și condamnați reprezintă un „odios impediment” în calea progresului. Ambii lideri s-au trezit abia acum și au aflat și ei, în sfârșit, că PARLAMENTUL ROMÂNIEI se află pe ultimul loc în topul încrederii, că este bolovănos și numeros, este ineficient și „trezește” antipatia electoratului.
De aici hotărârea declarativă a celor doi de a reforma LEGISLATIVUL, deși cu ceva timp în urmă partidele lor refuzau să recunoască necesitatea aplicării HOTĂRÂRII POPORULUI ROMÂN exprimată prin REFERENDUM cu privire la un PARLAMENT REFORMAT cu 300 de membri. Să fie din nou (a câta?) o declarație populistă sau o nouă „invenție” pentru viitoarele alegeri?
 
10. Legea 217/2015, propusă de „LIBERALI NEAOȘI”, cu beneficiul, pentru redactare, al institutului ELIE WIESEL, acceptă „fără șovăire”, promulgată de PREȘEDINTE și apărută deja în MONITORUL OFICIAL a stârnit și va stârni dezbateri lungi și complicate. De ce? Pentru că e ușor să „compui” legi, dar, în cazul de față de pildă, e greu să le pui în practică pentru că s-ar putea să se încalce tocmai acele drepturi și libertăți care trebuie apărate.
Ori, tocmai legea cu pricina are mai mult tonalitatea unei DECLARAȚII POLITICE și păcătuiește prin text părtinitor, neatent la cazuri și situații, ton de „înfierare”, punând într-o stare de dubiu chiar și JUSTIȚIA pierzându-și în acest fel rigoarea juridică.
Ne oprim aici cu „CAZURILE” de comuniune PUTERE și OPOZIȚIE, cu convingerea tristă că tocmai de la EI se „înfăptuiesc” de foarte multe ori, mai prost lucrurile.
 
Și, apropo, dacă înțelegeți, pentru VIITOR, să știți că BOGĂȚIILE ȚĂRII, INDEPENDENȚA ȚĂRII și SUVERANITATEA ȚĂRII nu se negociază și mai ales nu se scot la MEZAT!
 
 
Prof.
ION PĂTRAȘCU
Slatina – OLT

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here