Acasă Învățământ 26 de elevi au obţinut media 10 la Capacitate

26 de elevi au obţinut media 10 la Capacitate

60

Anul acesta, la Olt, rezultatele la Evaluare Naţională 2015 Olt sunt mai bune decât cele din anii trecuţi, fiind în creştere. Înainte de contestaţii, rezultatul era de 78,52%. Şi anume, din 3800 înscrişi, 3374 s-au prezentat şi 2649 (78,52%) au obţinut medii peste cinci, iar 725 au obţinut medii sub cinci. După contestaţii, rezultatele s-au mai modificat puţin, după cum urmează:

La limba şi literatura română au fost înscrişi 3800 de elevi, dintre care doar 3391 s-au prezentat. Dintre aceştia, 393 (11,58%) au fost notaţi cu note de la 1 la 4,99%; 2.921 (86,13%) au fost notaţi cu note de la 5 la 9,99 iar 77 (2,27) cu note de 10.

La matematică s-au înscris 3.800 de elevi, dintre care doar 3.374 s-au prezentat. Dintre aceştia, 1055 (31,12%) au fost notaţi cu note de la 1 la 4,99%; 2.194 (65,02%) au fost notaţi cu note de la 5 la 9,99 iar 130 (3,85) cu note de 10.

Dintre aceştia, 26 de elevi au reuşit să obţină media 10 la Examenul de EvaluaremNaţională.

1 COMENTARIU

  1. Analiza spectrală a Evaluarii Naţionale : Ar trebui facute cateva observatii: 1) Subiectele au fost bine alcatuite. 2) Interpretarea facuta da ISJ este falacioasa. 3) Intr-un sistem de invatamant in care lipsesc standardele nu putem vorbi de validitate ( masura in care rezultatele examenelor pot fi considerate ca reflectand cu adevărat nivelul competențelor). 4) Multi profesori , spre cinstea lor) au discutat cu elevii si parintii aceste aspecte. 5) Pot părinţii şi copiii să-şi dea seama, în urma unui asemenea profesionalism al corectării lucrărilor, dacă a meritat efortul financiar şi renunţarea la bucuriile copilăriei generate de meditaţiile excesive şi în marea lor majoritate dubioase calitativ ?
    Iată opinia GRI : Daca transpareta apei a crescut cu 14% putem trage concluzia ca aceasta este de mai buna calitate? Daca specialistii de la ISJ ar face o matrice de specificatie utilizand RBT (taxonomia Bloom revizuita) ar constata ca subiectele au fost preponderent la nivelul reamintire – aplicare. Adica rote learning . Asteptam interpretarea profesionista a razultatelor! ; GRI (Grupul pentru Reforma Invatamantului ) apreciaza opinia Dlui Rusu drept optimista desi acesta a facut completarea ca ar fi vorba doar de nivelul factual al cunostintelor. In urma unor discutii aprinse GRI a reusit cu dificultate sa incadreze subiectele doar la nivelul unistructural a taxonomiei SOLO (Structure of the Observed Learning Outcomes, Biggs-Collis) .GRI este de parere ca asistam la o manipulare grosolana a elevilor si parintilor. Declaratia Inspectorului General : Pentru ca diferenta dintre 3.800 de elevi inscrisi si cea de 3.374 de elevi prezenti la Evaluarea Nationala o constituie elevi care au ales ca traseul lor educational sa mearga pe filiera profesionala, ni se pare halucinanta. Tocmai acestia trebuiau sa fie evaluati cu un test de asemenea coplexitate . In viziunea ISJ acestia trebuie sa ramana la nivelul pre-structural (SOLO). O EVALUARE relevanta (valida si fiabila) trebuia sa fi continut 60% din itemi la nivelul superior al taxonomiilor(multistructural,relational,extended abstract-SOLO sau RBT-a analiza,a evalua,a crea). Dragi TOVARASI ! Invatamantul nu trebuie confundat cu INTRECEREA SOCIALISTA!

Lasă un răspuns la Rusu C. Silviu (purtator de cuvant GRI) Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here