Acasă Cultură Proverbul lui Profeanu: Vorba lungă sărăcia omului

Proverbul lui Profeanu: Vorba lungă sărăcia omului

299

Cartea „Acvila şi business-ul – principii de management din proverbe”, semnată de Virgil Profeanu, vine cu o abordare inedită asupra cuvântului plămădit de strămoşii latini şi români. Proverbele prezentate şi analizate în carte sunt sursă de inspiraţie pentru principiile managementului. Vă invităm să descoperim împreună proverbele latineşti şi române, aşa cum le vede Virgil Profeanu aplicabile în management:

Vorba lungă sărăcia omului

Transpunere în management – Vorbeşte mai puţin şi vei avea mai mult timp la dispoziție pentru acţiune.

Sens: Exprimarea ideilor prin cuvinte şi împărtăşirea acestora cu cei din jurul nostru au devenit două etape importante atât în procesul de integrare în cadrul unui grup de persoane şi al unei societăţi, cât şi în procesul de dezvoltare personală. Se poate vorbi astfel despre această „vorbă lungă“ şi ca o modalitate de „descărcare“ de sentimentele negative şi „încărcare“ cu cele bune, primite de la ascultător.

În cadrul unei companii însă, efectele nu vor fi întotdeauna cele enumerate anterior, deoarece cel ce vorbeşte mult în general nu are timp să-şi aplice informaţiile în practică, astfel că nu are timp să-şi sedimenteze cunoştinţele dobândite până în acel moment şi să înveţe lucruri noi, iar de aici derivă rezolvările greşite ale sarcinilor primite. Iar aceste efecte nu sunt valabile numai pentru angajat, ci şi pentru manager, „vorba lungă“ a acestuia devenind „sărăcia“ companiei, de aceea bogăţia ar trebui să constea în sarcinile date, iar sărăcia în timpul destinat discuţiilor din cadrul companiei (nu ne referim aici evident la eliminare totală a acestora, ci la utilizarea eficientă a perioadei alocată lor).

Concluzii: Comunicarea în cadrul unei companii trebuie să existe în ambele sensuri (atât de jos în sus, cât şi de sus în jos, adică între toate nivelurile ierarhice din cadrul companiei), să fie clară şi deschisă.

Principiul pe baza proverbului, aplicabil în management (general şi executiv):

– Managerul identifică corect problemele companiei care vor trebui rezolvate şi le prioritizează  în funcţie de gradul de importanţă aferent fiecăreia. Managerul solicită, pentru aceasta, ajutorul managerilor de departamente.

– Managerul executiv identifică corect problemele din cadrul departamentului, le prioritizează în funcţie de gradul de importanţă şi le transmite managerului general împreună cu propunerile de rezolvare.

Omisiuni:

În cazul unui orator, mediator sau negociator nu se poate aplica „vorba lungă este sărăcia omului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here