Acasă 7 zile 7 zile în subsidiar

7 zile în subsidiar

76
Sânge pe pereţi, sânge pe drum…
Oltul se cutremură sub greutatea unor crime săvârşite cu câteva zile înainte de Paşti. Unii dintre semeni, în loc să fie mai buni, scot la iveală din ei toată puterea răului. Astfel, o crimă s-a produs în Slatina, pe strada Teiului, acolo unde un Eugen Fană a decis, din răzbunare, să ucidă soţia fostului patron. Prin complexitate, acţiunea criminală a răvăşit întreaga comunitate. Mai departe, la două zile distanţă, la Caracal, pe un şantier din zonă, un paznic de la o firmă de constucţii a fost ucis în bătaie prin lovituri aplicate pe tot corpul de către nişte hoţi veniţi să fure motorină de la utilajele parcate în zonă. În primul caz, autorul a fost prins pe raza judeţului Vâlcea, iar cea de-a doua crimă rămâne, deocamdată, cu autor necunoscut.
 
Ce Săptămâna Patimilor, ce episcop?
Exact în sâmbăta Floriilor, mirenii ortodocşi de la Jitaru (Scorniceşti) au rămas fără preot. Printr-o decizie a Episcopiei Slatina, preotul din zonă, Cătălin Mihăescu, a fost detaşat la o parohie din zona Corabia. Motivaţia dată de şefii acestuia este aproape comică: de vină ar fi paratrăznetul bisericii, care e pus p-o parte, şi chiar consilierul juridic de la Episcopia Slatinei, care vrea să-şi mute cumnatul la Jitaru. Scandal, oameni care protestează, creştini ce pun la îndoială buna-credinţă a celor aflaţi în fruntea bisericii ortodoxe. Din păcate, povestea asta se adaugă, încă odată, sub forma unei pietre de moară, la gâtul episcopului Slatinei, Sebastian, cel care uită să înţeleagă un lucru esenţial: iubirea faţă de aproape nu se realizează nici cu paratrăznetul şi nici cu dragostea faţă de cumnatul subordonatului. De aici încolo, pe această temă, aproape că nu mai e nimic de zis. Doar amărăciunea unui zâmbet detaşat, aruncat spre teatrul ieftin din spatele bisericii ortodoxe.
 
Şi, totuşi, nu ar fi o minune: FC Olt poate promova în prima ligă
În prima partidă din play-off-ul Ligii secunde, Seria a II-a, băieţii de la FC Olt au primit acasă vizita celor de la Unirea Tărlungeni. Evoluţiile bune din sezonul regulat au continuat mai departe. Băieţii lui Oprescu n-au uitat să joace fotbal şi îşi văd mai departe de treabă. Aşa se face că victoria a fost firească, normală, de partea lor. Un scurt sec 3-0, în care slătinenii n-au lăsat nici o secundă loc de interpretări faţă de echipa mai bună. Mai mult decât atât, adversarii, prin antrenorul Dan Bona, au recunoscut înfrângerea… meritată obţinută la Slatina. În urma acestui rezultat, slătinenii iau în serios opţiunea promovării. Pe locul doi, cu 37 de puncte, la egalitate cu Metalul Reşiţa, echipă pe care au învins-o în sezonul regulat, la Slatina, cu 4-0, fără drept de apel. Ce ar fi să fie ca la anul, după trei decenii, Slatina să aibă, din nou, echipă în prima ligă? Ar fi o coincidenţă fericită, în an de alegeri…
 
Pe Victor Tiţa l-a învins avionul de Dublin
S-au scos la concurs, la nivel naţional, posturile de conducere de la Casele Corpului Didactic. La Olt, respectat şi apreciat de oamenii care relaţionează just cu sistemul, profesorul Victor Tiţa nu s-a înscris la concurs. Aflat într-o deplasare prin Irlanda, unde servea interesul educaţiei, Victor Tiţa nu a putut decola spre casă. Autorităţile irlandeze au anulat cursa de Bucureşti, pe motive de securitate. Iar când a ajuns în sfârşit în ţară a expirat şi perioada de înscriere la concurs. În aceste condiţii, rămâne de văzut ce se va întâmpla, efectiv, cu proba în sine. Cel mai probabil, singura şansă pentru Victor Tiţa este un nou concurs, în cazul în care postul nu va fi adjudecat…
 
Despre pietre…
Aflat la sfârşit de carieră publică, aşa cum se încheie trecerea pe cer a unei comete, Darius Vâlcov este lovit, în prezent, din toate părţile. Am văzut câţiva oameni simpli care-l înjură, deşi locuiesc în blocuri izolate termic, iar pe strada lor nu mai e nimic de făcut. Am în memoria vizuală chipurile unor pesedişti ieşiţi din grotă, veseli până peste cap: au scăpat de tiranul, până mai ieri, modelul lor de succes. Mai departe, ştiu şi vreo câţiva liberali, încântaţi până peste măsură. Unii se văd deja în conducerea cetăţii… Mai mult, alţii se grăbesc să asemene capătul de drum al primarului, ministrului, senatorului, cu fuga lui Ceauşescu. Încă o dovadă că imaginaţia românilor este bogată. Însă, cei aplecaţi în prundul Oltului, după pietre, pregătiţi să dea cu ele în Vâlcov, ar trebui să se întrebe un singur lucru: cât sunt ei în măsură să facă acest lucru?
 
Vă înjură lumea, domnilor! Prea multe sensuri unice!
Administraţia slătineană, condusă de primarul Minel Prina, promova, în urmă cu câteva luni, un proiect idiot: sensuri unice pe străzile Victoriei, Păcii, Trandafirilor, din municipiul Slatina. Proiectul se înscrie în seria lungă a sensurilor unice elaborate de municipalitate încă de pe vremea primarului Darius Vâlcov. Cele de început s-au dovedit, oarecum, utile, dar pe parcurs, excesul în această direcţie duce la derapaje ale absurdului. Ce ar trebui să ştie cei care sunt astăzi în fruntea municipalităţii slătinene este faptul că, pe ei, şi nu pe altcineva, din cauze arătate mai sus, lumea-i înjură cât cuprinde. Iar aşa ceva nu afectează numai accesoriile din huiduieli, cât şi nervii unor slătineni puşi să dea inutil tur cu maşina, prin spatele blocului, pentru a satisface un proiect prost, gândit de municipalitate.
 
Slatina merge mai departe. Loctrans vă propune autobuzul electric
Vineri, 3 aprilie a.c., pe la orele prânzului, într-o atmosferă apăsătoare, şi la proproiu, dar şi la figurat, primarul interimar al municipiului Slatina, Mihaela Stana, alături de viceprimarul Slatinei, Cristi Bircea, şi Cristian Cismaru, administratorul public al Slatinei, au răspuns invitaţiei directorului SC Loctrans SA de a proba, pe un traseu municipal, un autobuz electric 100%. Reprezentanţii firmei care comercializează maşina au răspuns solicitării directorului companiei locale de transport public, Bogdan Apostoliceanu. Până la semnarea unui contract de achiziţiei a unor astfel de maşini, autobuzul respectiv se afla şi luni, 6 aprilie, în trafic, în Slatina. În probe, pentru a se vedea cât de rentabil este un astfel de mijloc de transport în comun. Iar dacă va fi să fie, achiziţia lui nu va fi deloc ieftină. Un vehicul de acest gen, cu un set de acumulatori de rezervă, costă aproape o jumătate de milion de euro. Sumă în care, pentru a exista profit, trebuie să se regăsească o seamă de factori economici. Altfel, motorina e la putere…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.