Acasă Actualitate JUSTIȚIA ÎN OFENSIVĂ

JUSTIȚIA ÎN OFENSIVĂ

20
DISTRIBUIȚI
În ultima perioadă, în ROMÂNIA, justiția este în plină ofensivă. Vestea pare îmbucurătoare, numai că la polul opus democrația noastră este într-o profundă defensivă. Este o „realitate curioasă” a societății românești, care dezvăluie opiniei publice adevărata față a liderilor și oficialilor în contextul unor întrebări care necesită răspunsuri clare:
CINE scapă țara noastră de un PARLAMENT ce s-a dovedit, în multe cazuri, iresponsabil și care se plasează pe ultimul loc al încrederii populare, privind ANTICORUPȚIA?
CINE scapă țara de un GUVERN ineficient, aflat pe penultimul loc al încrederii populare privind ANTICORUPȚIA?
– După ce „a trecut” entuziasmul postelectoral, CINE garantează că PREȘEDINTELE va ști să răspundă „AȘTEPTĂRILOR MARI” și nu va dezamăgi?
– Vom putea fi siguri că JUSTIȚIA va fi cu adevărat JUSTIȚIE și va judeca doar cu LEGEA „în mână”?
CUM se poate face DREPTATE înt-o țară care „funcționează” strâmb?
– PUTEM spera că prin asumarea luptei permanente cu NEDREPTĂȚILE și cu TOATĂ SLĂBICIUNEA UMANĂ, JUSTIȚIA va reuși „să facă” DREPTATE COMPLETĂ și DEFINITIVĂ?
Răspunsurile la aceste întrebări sunt cu atât mai necesare cu cât nemulțumirea populației cu privire la dimensiunea uriașă a CORUPȚIEI și EFECTELE EI GRAVE asupra vieții și țării a crescut „zi de zi și ceas de ceas”.
Ori, pentru a fi CORECT, EFICIENT și „PATRIOTIC NAȚIONAL” acest răspuns trebuie să fie circumscris unei JUSTIȚII INDEPENDENTE, separată efectiv de POLITIC, pentru care dominantele de forță, axate pe SUPREMAȚIA LEGII și PROFESIONALISM, să se constituie în adevărate SEMNALE DE ALARMĂ, între care enumerăm:
1. Cooperarea eficientă, în interesul poporului, între structurile PUTERII JUDECĂTOREȘTI, în cadrul unei REFORME CUPRINZĂTOARE, bazată pe etică, echitate și dreptate socială;
2. Sprijinul justiției pentru corelarea, punerea de acord a legislației cu CONSTITUȚIA, înlăturând astfel intențiile, tendințele de răstălmăcire a acestora, în scopul evitării clare a afectării drepturilor democratice fundamentale;
3. Elaborarea normelor și regulamentelor de funcționare a tuturor instituțiilor de stat în conformitate cu legile specifice și CONSTITUȚIEI, evitându-se speculații și „interpretări” subiective (vezi cazul recent privind majoritatea „REALĂ” sau „LEGALĂ” din CAMERA DEPUTAȚILOR – raportată la numărul deputaților aleși sau prezenți în sală (!);
4. Reactualizarea celebrei „LEGEA 18”, astfel ca pe fondul unor condamnări într-un termen destul de scurt, recuperarea prejudiciilor din dosarele de corupție să fie o prioritate obligatorie, cu termen ferm, pentru autorități, astfel ca gradul de recuperare să fie de 100% (și nu de 10% cum este acum, semănând a bătaie de joc). Să se precizeze explicit că oricărui condamnat pentru corupție i se confiscă imediat averea dobândită ilicit și ilegal, indiferent de perioada culpei;
5. Sistemul de justiție să contribuie la educarea politică a civililor și la modelarea cunoștințelor și conștiințelor societății.
În acest registru, recentul bilanț al DNA apare mai degrabă „NEGRU” decât pozitiv, căci MULȚIMEA de dosare și inculpați, între care mulți DEMNITARI, demonstrează precaritatea unei societăți dominată de CORUPȚI, ESCROCI, HOȚI, TÂLHARI cu „GULER ALB” într-o țară ce „se apropie” de „LUMEA A TREIA” și „arătată” tot mai des cu degetul de Uniunea Europeană.
6. Justiția să nu fie împiedicată pentru a-și urma cursul, nestingherită, pentru că numai în acest fel s-ar „reabilita” încrederea oamenilor în instituțiile statului, iar sistemul judiciar ar consolida democrația;
7. Antrenarea justiției în elaborarea de către PARLAMENT a unei legi riguroase și „echilibrate” privind finanțarea de către stat a partidelor politice pentru a elimina din start „posibilitatea” de corupție în campaniile electorale;
8. „Îmbunătățirea” codurilor de procedură, astfel ca:
– ARESTUL PREVENTIV să fie „perfecționat” astfel încât să predomine cel puțin 30 de zile, iar „CERCETAREA ÎN LIBERTATE”, „CONTROLUL JUDICIAR”, „ARESTUL LA DOMICILIU” să fie reduse considerabil constituind cazuri cu totul excepționale;
– TERMENUL DE JUDECATĂ să aibă o limită maximă rezonabilă, iar AMÂNĂRILE să înceteze a mai fi modalități de a-i „ocroti” pe infractori;
– EVITAREA PRESCRIERII pentru faptele de corupție să înceteze a mai fi folosită ca speculație în favoarea infractorilor;
– URGENȚA în JUDECAREA UNOR CAUZE care se referă la orice faptă de corupție, evaziune fiscală și alte fapte grave, împotriva cetățeanului;
– PEDEPSE EXEMPLARE pentru acele cauze care sunt asimilate pericolelor sociale grave;
– PEDEPSE MAXIME (către limita maximă de detenție) pentru demnitarii vinovați de corupție. Cei aflați în anchetă să fie automat suspendați din funcție. Orice demnitar condamnat pierde automat, pe perioadă determinată, anumite drepturi cetățenești. Totodată, pentru a elimina ambiguitățile să se „perfecționeze” actul normativ care se referă la STATUTUL DEMNITARILOR de orice fel (mai ales IMUNITATEA, INCOMPATIBILITATEA, TRASEISMUL etc.).
– REANALIZAREA TIPULUI DE PEDEAPSĂ CU SUSPENDARE, mai ales în cazurile de fapte antisociale grave, unde nu se justifică;
– CONDIȚIILE DE ÎNCARCERARE să presupună, din capul locului un regim de detenție „aspru” proporțional cu gravitatea faptelor și fără CELULE VIP;
– AMESTECATUL și ATACUL LA ADRESA STRUCTURILOR JUSTIȚIEI amenințătoare și jignitoare să fie sancționate cu maximum de severitate, chiar dacă e vorba de înalți lideri politici.
9. Lichidarea radicală a tot ceea ce se țese pe dedesubt, adică planuri, strategii, rețele de influență, prin eficientizarea colaborării cu serviciile speciale, evitându-se „RĂUL NAȚIONAL” încă din start;
10. Să lichideze definitiv, pentru totdeauna, servilismul lunecos și păgubos care poate afecta actul de justiție;
DAR, DAR, având în vedere că de fapt (parcă ar fi o axiomă) CAUZELE care au dus în JUSTIȚIE la mărirea volumului de lucru, la numărul uriaș de dosare supuse instanțelor de judecată, rezidă în principal, în sistemul capitalist românesc și dacă acesta va funcționa și în viitor, în același mod defectuos, gestionat de niște „TÂLHARI CU FUNCȚIE”, CORUPȚIA în ROMÂNIA nu numai că nu se va diminua, ci „VA ÎNFLORI” cu tot eroismul din JUSTIȚIE.
Pentru a evita un asemenea DEZASTRU, DEMOCRAȚIA REALĂ trebuie să se IMPUNĂ și să acționeze într-un sistem cu adevărat democratic și într-un dialog politic constructiv și altruist.
În viață să se acționeze democratic, fără a renega valorile, fără a se înșela pe sine, ci pentru a PROMOVA BINELE și VALORILE ADEVĂRATE!
Prof. Ion Pătrașcu – Slatina, Olt

LĂSAȚI UN MESAJ